SHADE: WRATH OF ANGELS |
SHADE: WRATH OF ANGELS |
História Shade je rovnako bohatá, ako jeho príbeh. Koncept tejto hry sa počas trojročného vývoja niekoľkokrát prepracoval a nakoniec po dohode s vydavateľom, spoločnosťou Cenega, sa zmenil názov z Nefandus na Shade: Wrath Of Angels a z izometrickej RPG sa stala 3rd person akcia s hororovými prvkami. Rovnako aj 3D engine prešiel niekoľkými úpravami až do dnešnej podoby s podporou DX9. Použitými hernými mechanizmami vo vás Shade evokuje spomienky na niekoľko úspešných titulov. Ak by sme mali vybrať priamu konkurenciu, bol by to The Suffering. Uvoľnená zloba vs uvoľnený anjel. Shade má s The Suffering mnoho spoločného, ale s niektorými prvkami sa od seba drasticky odlišujú. Rozdiely však nie sú priepastné.
V dávnych dobách keď vesmíru vládli bohovia a svet bol v podobe v akej ho nepoznáme ani dodnes, existovali bytosti (anjeli), ktoré sa dostali k obrovskej sile, predčiacej aj samotných bohov. Ich hlad po väčšej moci odštartoval sériu vojen, na konci ktorej boli anjeli uväznený v magických artefaktoch (hearts) a tie sa nakoniec rozbili na tri časti, aby nebolo možné uvoľniť anjela von. Po tisícročia zostávalo ich tajomstvo pochované pod zemou. Tím archeológov sa prepracoval pri bežnom prieskume podzemných priestorov do katakomb, kde na stenách viseli čudesné kovové dosky s ešte čudnejšími výjavmi. Zvedavosť dohnala hlavného archeológa k štúdiu a neskôr aj k uvoľneniu jedného z anjelov. Jeho objav, pre archeológiu znamenal obrovský skok, ale pre svet znamenal hrozbu. Jeho spoveď sa okamžite ocitla na papieri v heslovitej forme a list bol odoslaný bratovi, bývalému žoldnierovi. Ten už niekoľko nocí nemôže kľudne spávať a budí sa v realistických snoch v neznámom prostredí. Po obdržaní listu sa okamžite vydáva na miesto stretnutia s bratom. Na železničnej stanici ho však nevíta známa tvár, ale podozrivé ticho. Nikde ani nohy, iba vietor sa pohráva s listami spadnutých zo stromov. Brat sa dostal do problémov a niekto zato poriadne zaplatí, ale ja to nebudem!
|
|
|
Intenzívna akcia tvorí základ celej hry, ktorej sekundujú rôzne adventure a RPG prvky. Charakteristika hry balansuje niekde medzi zabíjaním nepriateľov a prekonávaním prekážok ala Prince Of Persia. Anjel vás vždy pred začatím levelu oboznámi z úlohou, väčšinou vždy ide o nájdenie artefaktov, ktoré vám umožnia dostať sa k trom častiam jedného srdca. Každá trojica sa však nachádza v inom časovom období s inými prekážkami a inými nepriateľmi. Zmena prostredia spoločne s rôznymi logickými hádankami a prekonávanie prekážok oživujú hrateľnosť a Shade sa tak neradí medzi obyčajné akcie.
Hlavná postava bezmenný žoldnier je pri prieskume podzemných katakomb pristihnutý jedným z anjelov, ktorý mu poskytne pomoc pri hľadaní brata a obdarí ho démonickým pomocníkom a magickým mečom. Shade sa výhradne špecializuje na používanie sečných zbraní na blízko a kombinuje ich s mágiou. Dary anjela veľmi rýchlo vystriedajú prvú zbraň, pištoľ a nahradí ich množstvo chladných zbraní od rôznych mečíkov, cez kladivá, kopije, halapartne až po obojručné ťažké sekery. Zbrane získavate od padlých nepriateľov, ale do inventára si ich nemôžete uložiť. Magický meč sa tak stáva ultimátnou zbraňou proti takmer každému nepriateľovi. Zbraňový arzenál žoldniera sa dynamicky mení, je však trocha nešťastné, že magický meč prevyšuje silu ostatných čepelí a po získaní kuše sa už nebudete obťažovať zdvíhaním zo zeme akéhokoľvek kovu.
Kuša je podobne ako magický meč veľmi silná a efektná hlavne na diaľku. Jej nevýhoda spočíva v pomalom nabíjaní a nedostatku šípov. Strelivo treba šetriť, pretože ku koncu zmiznú z hry lukostrelci a šípy nebude možné doplniť. Ďalšie zbrane tvorí spomínaná pištoľ, ktorá sa uplatní iba na začiatku, náboje v stredoveku by ste do nej hľadali veľmi ťažko a objaví aj mocný démonický dráp (claw). Je to v podstate magický bič a jeho sila spočíva v udržaní nepriateľa od tela. Poslednou zbraňou je samotný žoldnier, ktorý sa môže premeniť v nadľudsky silného démona so smrteľnými údermi. Žoldnier má zbrane a démon mágiu. V premenenej forme môžete metať firebally, levitovať ťažkými kamennými blokmi, znehybňovať nepriateľa, zosielať vybuchujúce lebky alebo vykúzliť dočasnú nezraniteľnosť pre žoldniera. Kúzla pre démona si kupujete s špeciálnych obchodoch sa slzy, ktoré sú voľne porozhadzované v leveloch. Slzy sú poschovávané v rôznych vázach, urnách alebo na prvý pohľad nedostupných miestach. V podobe démona sa môžete pohybovať iba limitovaný čas, ktorý určuje stamina hlavnej postavy. Zo staminy sa čerpá aj život a magická sila démona a pri každom zranení klesá jej hodnota.
|
|
|
Súboje prebiehajú výhradne na blízko, kedy je nutné oháňať sa mečom a dobre cielenými údermi poslať nepriateľa k zemi. Shade neobsahuje žiadne komplikované a krkolomné kombinácie kláves. Pri boji vám postačí tlačítko úderu a blok na vykrytie útoku. Takto odpadá učenie sa kombo úderov a môžete sa sústrediť výhradne na akciu. Počet a sila nepriateľov rastie s počtom prejdených levelov. Budete čeliť rôznym zombie, rytierom, kúzelníkom, múmiám, strážcom hrobiek, neviditeľným pavúkom, škorpiónom až po samotných bohov. AI nepriateľov neprekvapuje, dokážu sa kryť a bránia, ale ich chovanie je rovnaké a predvídateľné. Nedokážu prekročiť prah dverí a tak ich môžete zdiaľky ostreľovať šípmi alebo firebalmi. Vo väčších skupinkách má veľké problémy aj pomaly pohybujúci sa démon a nepomáha ani dočasné kúzlo nesmrteľnosti. V skupinách majú presilu, ale ak sa ocitne nepriateľ sám, nemá šancu. Celkovo je obtiažnosť vybalansovaná tak, aby bola vyzývavá, čomu prispieva aj checkpointové ukladanie pozície na portáloch. Postavením sa na piedestal, sa na portály objaví projekcia vašej postavy. Vo väčšine hier už na obsadenom portály nemožno opakovane uložiť pozíciu, nie však v Shade. Projekciu postavy je možné rozbiť mečom a opätovne uložiť. Portály sú na niektorých miestach rafinovane ukryté a ak sa predsa rozhodnete znovu uložiť pozíciu, budete musieť prekonávať prekážky smerom k checkpointu. Život v Shade si dopĺňate magickým mečom z trhlín v zemi, ktorá vám dodá energiu kedykoľvek, jej energia je však limitovaná.
Temný fantasy príbeh starší než ľudstvo samo vedie cez 30ku levelov rozdelených do štyroch časových období: súčasnosť, stredovek, starý Egypt a mystický shadowlands. Medzi jeho nedostatky patrí ľahká predvídateľnosť, čo vás ochudobní o konečné vyvrcholenie. Na druhej strane vás neustále drží v napätí a núti vás hrať ďalej. Stavba jednotlivých úrovni sa odlišuje vlastnou sadou nepriateľov, množstvom prekážok a jednoduchých logických hádaniek. Budete zapaľovať debny, aktivovať spínače, rozsvecovať fakle na stenách, presúvať s démonom ťažké kamenné bloky, nastavovať kombinácie so symbolov, hľadať kľúče alebo skryté miestnosti so slzami. Podobne ako v Prince Of Persia budete preskakovať z plošiny na plošinu, podliezať prekážky a rúčkovať vo vysokopoložených miestach. Rýchlosť pohybu žoldniera môžete korigovať kolieskom na myši. Z pomalej chôdze môžete plynulo prejsť do klusu až po šprint. Ten využijete hlavne pri preskakovaní priepastí alebo pri rýchlom útoku na nepriateľa. Pri volení rýchlosti pohybu však niekedy dochádza k chybe, kedy sa žoldnier odmietne rozbehnúť, čo sa dá vyriešiť iba zastavením a opätovným rozbehnutím. Ak vám na krk dýcha démon, toto riešenie končí smrťou. Ďalšou kozmetickou chybou je nemožnosť tasiť meč počas pohybu. Skákanie po plošinkách, kde sa nachádzajú nepriatelia preto doporučujeme so zasunutým mečom, pretože ak sa zachytíte na kraji a vytiahnete na pevnú zem, postava chvíľu stojí a tasí zbraň, čo okamžite využíva nepriateľ a jedným úderom vás pošle na dno priepasti.
|
|
|
Shade: Wrath Of Angels sa dostáva do predaja práve dnes, u nás sa bude distribuovať v kompletnej českej lokalizácii pod hlavičkou Cenegy.
RECENZIE HRÁČOV |
6.2
PETER5NUMBER
22.12.2005
Česi sa začínajú presadzovať na hernom trhu čoraz častejšie a častejšie. U našich susedov je niekoľk...prečítať celé
|
Mobil
Vývoj: Cenega / Cenega Slovensko / Cenega Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|