ROGUE TROOPER |
ROGUE TROOPER |
Rogue Trooper nepatrí medzi svetovo najpredávanejšie komixy, ale má skalné rady svojich fanúšikov a to sa rozhodli využiť vývojári z Rebellion. Pod taktovkou mocného distribútora Eidos vytvorili hru založenú na postavách ilustrovaných príbehov o odvážnych vojakoch budúcnosti. Tento námet priam volá po spracovaní do podoby akčnej hry. Netrvalo teda dlho a vznikol Rogue Trooper (RT), strieľačka z pohľadu tretej osoby s neohrozeným, do modra zafarbeným vojakom v hlavnej úlohe.
Priznám sa, že po dejovej stránke bol pre mňa RT pozitívnym prekvapením. Nejedná sa o námet, ktorý by uspokojil predsedu literárneho klubu, ale pre potreby motivácie a posúvania hráča ďalej, je absolútne dostačujúci. Veď posúďte sami. Odkedy ľudia na obežnej dráhe planéty Nu Earth objavili čiernu dieru umožňujúcu cestovanie po galaxii, zúria na povrchu planéty tvrdé boje medzi dvoma frakciami, Severom (Norts) a Juhom (Southerns). Zatiaľ čo Severania s nehostinným podnebím planéty zápasia pomocou chemických oblekov a plynových masiek, Južania sa rozhodli vyklonovať nový druh ľudí, ktorí by boli voči nehostinnému prostrediu imúnni. Tak vznikla veľká rodina GI (Genetic Infantry), modrých zabijakov s plamenným pohľadom.
Vojaci GI dokážu na Nu Earth prežiť bez akýchkoľvek podporných systémov, sú rýchlejší, presnejší, silnejší. Finálny útok proti Severanom mal začať v sektore Quartz, ale výsadok sa zmenil na krvavý kúpeľ. Severanov zradil niekto z vlastných. Jedným z mála preživších modrákov je vojak Rogue. O veľkom šťastí sa hovoriť nedá ani v jeho prípade - pri akcii stratil všetkých 3 členov svojho squadu. Bagman bol expertom na výbavu a inžinierstvo, Gunnar patril medzi excelentných strelcov a Helm disponoval hackerskými schopnosťami. Pokročilá technológia umožnila Rogueovi, aby zachránil aspoň pamäťové odtlačky s osobnosťami svojich kamarátov a tie implantoval do svojej výstroje. Tak začína ťaženie 4-in-1 armády za pomstou a spravodlivosťou...
Čo je krajšie, ako dívať sa na svet cez mieridlo snajperky?
|
Snáď len dívať sa mieridlom lazooky.
|
Hlúčik nepriateľov netuší, čo ich čaká.
|
Na tohto fešáka platia EMP granáty.
|
Jedna z krajšie spracovaných lokácií.
|
Blind fire.
|
Bežná momentka z hrania.
|
Protiletecká obrana.
|
Z vlaku si zapoľujete na jašteričky.
|
Značná časť misií sa odohráva v dopravných prostriedkoch rôzneho typu alebo za mieridlami stacionárnych zbraní. Guľomety, protilietadlové batérie, delostrelectvo, ale i ostreľovanie z vznášadla či vlaku spestrujú hranie a sú vítaným rozptýlením. Hra tvorí vyváženú zmes intenzívnej akcie na vlastných nohách popretkávanú sekvenciami, keď Rogue sedí na pohodlnej stoličke a obšťastňuje svet okolo seba horúcimi pozdravmi z nejakej megazbrane. Pravdupovediac, hranie nenudí aj z druhého dôvodu, ktorý ale nevidíme príliš radi – prejdenie všetkých levelov (výsadok na planéte, doky, mesto, laboratória, niekoľko exteriérových misií, plus pár ďalších) totiž nezaberie viac ako 6 - 8 hodín. O dlhotrvácnejšiu zábavnosť titulu by sa mal postarať multiplayer pomocou dvoch módov Progressive a Stronghold, ale bohužiaľ som ho nemal s kým vyskúšať a tak neviem posúdiť jeho kvality.
Pri technickom spracovaní sa dlho nezdržím. Už po letnom prezretí obrázkov ste určite zistili, že RT je konzolový port so všetkým, čo k tomu patrí. Grafika nijak nevybočuje z priemeru a drží sa úrovni starších grafických enginov, čo ocenia hlavne majitelia starších počítačov. Do rovnakej kategórie patria zvuky a hudba, ktoré nikoho neurazia, ale zároveň nebudete jasať nad ich dokonalosťou. Za zmienku stoja snáď iba poznámky a pripomienky troch „mŕtvych“ kumpánov, ktorí sem-tam s vtipom okomentujú dianie na obrazovke. Umelá inteligencia protivníkov je nahradená ich počtom a väčšina z nich padne za vlasť skôr, kým akákoľvek AI dostane šancu sa prejaviť.
Rogue Trooper je nenáročná (jednoduchá na myslenie) akčná strieľačka z pohľadu tretej osoby s komixovým hrdinom v hlavnej úlohe. Všeobecne sa hry založenej na komixe vyvíjanej navyše aj pre konzoly veľa neočakáva, ale Rebellion nevytvoril úplne nekvalitné dielko. Systém zbierania a vytvárania nových vecí je pomerne unikátny, príbeh síce nie je na Pullitzera, ale dostatočne poháňa modrého svalnáča smerom vpred a rôzne „vychytávky“ príjemne ozvláštňujú hranie. Titulu chýba trochu lepšie grafické spracovanie (ach, tie konzoly), dlhší gameplay a užívateľský prívetivejší interface, pretože mnohé elementy hry práve vplyvom kostrbatého ovládania ostávajú nevyužité.
Aj milovníci prírody si prídu na svoje.
|
Toto vznášadlo už to má zrátané.
|
Výsadok Severanov sa čoskoro zmení na masaker.
|
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS2 Xbox Vývoj: SCi Games / Rebellion Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|