DEVIL MAY CRY 3: DANTES AWAKENING SPECIAL EDITION

DEVIL MAY CRY 3: DANTES AWAKENING SPECIAL EDITION

8.5

Po ťažení na konzolách prichádza konečne Danteho peklo aj na PC.

Recenzia na PC verziu

En ten týky dva špajdlýky,
Na záhrade serie pes.
Za to sranie na trávniku,
Dante vykostí ťa dnes.

Tak konečne sme sa dočkali aj na PC niečoho iného než je 154-té pokračovanie úspešnej FPS alebo 497-me vykradnutie a recyklovanie nápadov z RTS. To, čo bežne prehadzujú PS2-kári na svojich konzolách vidlami ako bača hnoj, musíme mi PC-čkári prijímať s bohabojným rešpektom a po kolenačky. Áno, reč je o bojovkových, akčných adventúrach a mlátičkách. Za posledný rok si matne spomínam len na vydanie Matrix: Path of Neo a Onimusha 3. A to je asi tak všetko. Nechcem ani pomyslieť, koľko peciek zatiaľ dohrali konzolisti (ja chcem God of War uááá, alebo aspoň Colossusa, aspoň nejakého malinkého, smrk). No, ale spamätal sa aspoň Capcom a dal sa na tú správnu cestu a po minulej Onimushe, pridáva ďalšiu kvapku balzamovacieho oleja na tento už poriadne mŕtvy a vysušený štýl na PC. Iskrou v oku sa stalo už tretie pokračovanie kultovej série Devil May Cry (DMC).

Volám sa Dante a práve sa chystám otvoriť môj nový obchod. Práve pri premýšľaní o názve podniku sa môj šialený brat rozhodol, že si chce užiť trocha zábavy. Asi by som mal spomenúť, že ja a Vergil sme synovia Spardu. Démona, ktorý zapečatil bránu medzi svetom ľudí a svetom démonov. Vergilovi pripadal ako dobrý nápad túto bránu znova otvoriť, ale po tom, čo mi jeho démonickí poskokovia zničili obchod a obrátili mesto hore nohami, som sa rozhodol, že jediný, kto dokáže polodémonovi zabrániť v otvorení brány do iného sveta, je len iný polovičný démon. Ja.

Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Menší rébus so svetlom.
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Gotický kamenný ujo.
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Brána k bossovi.

 Na úvod sa vrhnem asi na to najväčšie mínus celej hry a to je obtiažnosť. Spomínal to aj Blade v recenzii DMC3 na PS2, ale Capcomu zjavne nič nevraví príslovie „nevstúpiš dva razy do tej istej vody“. Obtiažnosť DMC3 je totiž šialená a nezľavili z nej ani na PC. Hra sama nastavuje obtiažnosť hry podľa vašej aktivity a začína na stupni Normal, čo by sa dalo preložiť tiež ako „pokiaľ nie si chobotnica s reflexami neurónovej siete, zaplačeš!“. Asi tak v treťom leveli sa mi začalo zdať, že nie je všetko s kostolným poriadkom. Nato sa ozval je2ry, že nemôže zabiť bossa v druhom leveli a po konzultácii so SpaceJunkerom sa mi zatočila hlava, pretože náš herný guru to od nervov zabalil asi v polovici hry.

Po niekoľkej smrti mi hra dovolila režim Easy. Čo znamená „hrateľné len pre fanatikov, milovníkov žánru alebo hráča s 10 ročnou praxou a vyrasteným joystickom na hlave!“ Potupne som teda začal na Easy móde a začalo sa aj dariť. Postupne sa do hlavy ukladali kombá a ich linkovanie. Ovládnutie ovládania a naučenia základných postupov je polovica výhry. Základom všetkého je „Avoid & Attack”, čiže vyhni sa a zaútoč. Aj s naučením herných mechanizmov a ich ovládnutí je hra veľmi ťažká, ale aj zábavná. Je to možno paradox, ale ak viete presne, čo máte robiť, takmer nikto sa vám nedostane bližšie k telu a jedinou prekážkou tak zostanú len bossovia.

Bossovia sú samozrejme kapitolou samou o sebe. Na každého treba nájsť nejakú taktiku a len berserkové nabehnutie nikdy nestačí. Samozrejmosťou sú súboje s bossmi na dva, tri krát. Keď som asi po desiatich hodinách dorazil na vrchol veže a predo mňa sa postavil Vergil, veril som, že to bude mať skoro za sebou a ani sa veľmi nebránil. Nakoniec samozrejme dopadlo všetko inak a s Vergilom som sa pustil do súboja ešte tri krát neskôr v hre, z toho raz pomáhal mne v súboji s finálnym bossom (samozrejme som si len ja myslel, že je to finálny boss). Úplne konečný súboj je samozrejme s Vergilom, ku ktorému som sa prepracoval tak odhadom asi za 15 hodín od začiatku hrania na easy!!!

No a samotný súboj prebiehal asi takto. Spravil som tri kombá, z ktorých Virgil vykryl 80 % a popritom uštedril svoje zásahy katanou. Následne sa premenil na démona, kedy sa mu dobíjal život, a stačilo mu už len jedno kombo na dokončenie rozrobenej práce. V podobnom duchu to prebehlo asi ešte sedem krát. Nakoniec som musel zbabelo zacheatovať a dať si nesmrteľnosť. Tento súboj ustoja naozaj len ostrieľaní gejmery a 12-roční japonskí maniaci. V jednom z posledných levelov dokonca treba poraziť všetkých porazených bossov z celej hry naraz. Maniakálne. Ak ale viete slabé miesta porazených bossov a máte nacvičené kombá, tak zase až taký problém nebudú. Jedinou (podľa mňa) nehrateľnou vecou sa stáva finálny súboj s Vergilom.

Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Upgrade zbraní.
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Elektrický vláčik, šu šú.
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Zátišie s vysutými schodmi.

Na začiatku má Dante k dispozícii len veľký rytiersky meč s lebkou a Ebony & Ivory, čo sú dve 9 mm pištole. Postupne pribudnú ľadové trojité nunčaky, dvojité meče, pekelná elektrická gitara a brnenie Beowulf na rukách a nohách, ktoré je takmer jedinou zbraňou použiteľnou proti Vergilovi. Zo strelných zbraní pribudne brokovnica, snajperka, ufácky plazmomet a raketomet. Zo zabitých nepriateľov vypadávajú červené veci, zvané Orbs, ktoré slúžia na upgradovanie zbraní, naučenie nového a silnejšieho komba alebo na nákup predmetov, ako zdravie, dobitie magickej energie, zväčšenie magickej energie a zdravia atď.

Keďže je Dante polodémon, dokáže sa na určitý čas premeniť na samotného démona. Jeho reakcie a kombá sú potom rýchlejšie a aj stratený život sa mu dobíja. Taktiež niektoré super kombá sa dajú vykonať len v tomto móde. Démon mód ale trvá len niekoľko sekúnd a po vyčerpaní magickej energie sa Dante vracia do normálu. Pobyt v koži démona sa dá predĺžiť prikúpením magických masiek, ktoré sa vymenia za orby. Problém je, že všetky nákupy sú neskutočne drahé a ak prikúpite zdravie alebo magickú masku, nezostanú vám orby na upgradnutie zbrane alebo komb. Orbov zostáva po mŕtvych veľmi málo a mne sa podarilo upgradnúť na max len dve sečné zbrane a jednu palnú a to som počas celej hry prikúpil len 3 lekárničky a nejakú tú masku. Ostatné veci som musel ignorovať, pretože upgrade zbraní a komb bol prednejší.

Po grafickej stránke je to niečo podobné ako s predchádzajúcou Onimushou. Čistým preportovaním a zvýšením rozlíšenia sa grafika nezlepší, ale aj tak nevyzerá až tak zle a tých pár kockatých pozadí, nedoriešených alfakanálov a zle dosadajúcich textúr a takmer absentujúcich DX efektov si počas berserku ani nevšimnete. Taktiež prepad fps na niektorých nepochopiteľných miestach nepotešil. Levely sa odohrávajú v klasických postapokalyptických predstavách mesta, predpeklia a pekla, ako aj v gotických chrámoch s veľkými oblúkmi a chrličmi. Čo vám však určite padne do oka sú perfektné cut-scény s výborným strihom a akciou a asi najlepším motion-capture, aký som kedy v hre videl. Taktiež treba pochváliť soundtrack, ktorý balansuje niekde medzi gotikou, rockom a death metalom.

Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Dante sa nasrdil na kamenného koňa.
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Párty skončila, rozíďte sa.
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition

Rada na lístky do kina.

Čo mi tak trocha vadilo, je preafektovanosť herných postáv. Ťažko sa to vysvetľuje a je lepšie raz vidieť ako dva razy prečítať, ale pohybuje sa to niekde medzi nezdravou namyslenosťou, drzosťou a priemerným herným výkonom komparzistov v Hong Kongskom filme konca osemdesiatych rokov.
Pod kabátikom veľmi obtiažnej hry je schovaný skvost. Na PC priam unikát, ktorý zvládnutím ovládania odmeňuje perfektnou zábavou a znovuhratelnosťou za iné postavy z iného pohľadu na situáciu. Tony odomykateľných vecí, videí, kostýmov a artov. Slabšej grafike naopak sekunduje nabúchaný soundtrack, geniálny montion capture a cut-scény sú naopak trocha zhodené afektovanosťou postáv. Napriek nedostatkom sa nedá než Devil May Cry 3 odporučiť.

Neplač malá, zahoď smútok, rozpusť žlté copíky.
Dante dievky ako ty si, nenapichne na dýky.


napísal fendi 14.7.2006
Páči sa mi!
8.5
Ohodnotiť
DEVIL MAY CRY 3: DANTES AWAKENING SPECIAL EDITION
+ prudko hrateľné
+ výborná znovuhrateľnosť
+ perfektné cut-scény
+ geniálny motion-capture
+ soundtrack
-veľmi, veľmi obtiažne
-slabšia grafika
-prepad fps
-afektovanosť postáv
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: CPU 1 GHz, 256 MB RAM, VGA 128 MB
Doporučená konfigurácia: CPU 2,5 GHz, 1 GB RAM, VGA 128 MB


RECENZIE HRÁČOV
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition
9.8
RAINA AUDRON    19.12.2008
Prequel k DMC1 sleduje príbeh dvoch bratov, Vergila a Danteho, pričom prvý menovaný z nich má záľubu...prečítať celé
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition
8.8
PERSIAN    11.6.2007
„Welcome to my version of hell...“ (son of Sparda) -Tak som sa rozhodol, že spíšem r...prečítať celé
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition
8.0
XEMIQ    20.10.2006
Takže tuto by malo byť niečo ako povzdychnutie nad tým, že žáner arkádových, akčných a hlavne zábavn...prečítať celé
Devil May Cry 3: Dantes Awakening Special Edition
8.8
EXZI    18.9.2006
Diabli môžu plakať a PC hráči tiež ...Ešte na úvod musím trochu zapolemizovať. Neviem či je ...prečítať celé

+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (28)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28218)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk