GHOST RIDER |
GHOST RIDER |
Pred rokmi uzatvoril Johnny Blaze dohodu s peklom, aby zachránil niekoho, koho mal rád. To, čo nevedel, bola cena, ktorú za to musí zaplatiť. Hovorí sa, že počas dňa to bol obyčajný človek, ale počas noci, keď bolo zlo najsilnejšie, nad ním prevzal kontrolu jazdec.
Pripravovaný, respektíve v Amerike už aj premietaný, komixový počin od Marvelu bol menším deja vu, že na nás pri príchode do kín vyštekne aj hra s identickým názvom. Film, pretože som ho zatiaľ nevidel, komentovať nebudem, ale o tom, že nie je niečo v matrixe/hre v poriadku, sa presvedčíte hneď teraz.
Tak nám vykradli Krata pane Švejk
Je to tak, ale GR je čistým vykrádačom God of War. Tak ako sme si zvykli, že sa vykráda Max Payne, Doom, Final Fantasy alebo Zelda, tak si budeme musieť zvyknúť, že do zoznamu vykradnutých pribudne aj najlepšia akčná hra na PS2. Ako raz povedal klasik v jednom filme, nejedná sa o žiadne kopírovanie. McDonalds ma zlaté oblúky, ja mám zlaté oblúčiky. On má Big Mac, ja mám Big Mic. Obdobne je tomu aj u GR. Kratos má ohnivé reťaze. Johnny ma pekelnú retiazku. Kratos má reťazové kombá, GR robí špeciality pomocou pekelnej reťaze. GoW má na pravom analogu úskoky a kotúle, Blaze má uskakovanie a kotúľanie do strán.
Ale ono to nakoniec môže byť všetko inak. Autori GOW mohli čítať komix GR, kde používa hrdina reťaze a nápad si mohli požičať. Na oplátku si GR požičal zasa nápady od Kratosa. Čiže vajce alebo sliepka, hmm?
Súboj na idúcom vlaku s čiernym pasažierom.
|
Je to len optický klam. Šlo to do hlavy.
|
Firestarter
|
Born to be wild
Aby sme len neodcudzovali, že je vykradnutý len GOW, nájde sa aj nejaká tá inovácia a spestrenie. Medzi to najväčšie patrí jazda na pekelnej motorke. Do cesty sa pripletajú nepriatelia ako žaby na ceste po letnom daždi a tých, ktorí stoja ďalej, zachváti ohnivá guľa vystrelená z motorky. Fireball sa dá upgradovať na trojitý a na navádzaný fireball a v prípade, že sa Johnnymu dostanú na telo ostatní pekelní jazdci, je tu ešte pekelná reťaz, ktorá im vysvetlí, že treba rýchlo zosadať. Terénne prekážky sa riešia pomocou slajdov a skokov a v neskorších fázach, keď ovládnete mágiu temnoty, vzduchu, vody a zeme pribudne ešte boost a dvojitý skok. Nič prevratné, ale po peších leveloch osviežujúce. Motorkové v pomere k peším levelom sú zhruba riešené v pomere 1:1, čiže na jeden peší pripadne jeden s motorkou.
Double trouble
Najzávažnejší problém peších a aj motorkových levelov je ten, že sú neskutočne krátke. Celého Ghost Ridera zvládnete v čase jemne nad tri hodiny, načo sú možno zvyknutí PC-čkári, ale od konzolovej a hlavne oveľa drahšej hry by som teda čakal o trochu viac. Vlastne o dosť viac, než jeden večer hrania. Použil by som aj sprosté slovo, ale "kurva se neříká". Po dohraní sa síce sprístupnia alternatívne kostýmy GR a nová postava Blade (áno ten denný upír Blade, nie ten náš zo Sectoru), je to však málo a nevidel som dôvod, aby som v hre od začiatku pokračoval. Takzvané ačívmenty, ktoré sa nakupujú za zozbierané duše, si kúpite všetky ešte počas prvého hrania a teda už ďalej nie je čo odomykať alebo objavovať. Okrem toho sa po dohraní sprístupní menu cheats, čo už je maximálna zhovadilosť. Koľko by trvalo prejdenie hry s cheatmi? 20 minút?
Bonusy sú v podobe interview s autormi hry, arty, fotografie z natáčania filmu GR (nutné podotknúť, že asi len z prvého dňa natáčania, pretože na všetkých je len kopáč hrobov a po GR ani vidu, ani slychu) a to najzaujímavejšie, cca. 20 originálnych komixov Ghost Rider od jeho narodenia, až po trpký koniec. Samozrejme ten americko-komixový koniec.
Močiarový boss.
|
Superúder a už to lieta.
|
Ghost Rider sa kľudne mohol volať Flejming hed. Ale to nie je kúl.
|
Weapons U say? Enemys U say?
Tam, kde sa Kratos mohol pochváliť niekoľkými zbraňami, má GR pri sebe len dve. Ale úprimne si priznajme, že najlepšou a najpoužívanejšou boli práve reťaze. Johnnymu zostala práve reťaz a nepriateľov si na dištanc drží pomocou dvojhlavňovej, a samozrejme taktiež pekelnej, brokovnice. Náboje, tak ako aj ostatné veci v hre, sú merané podľa vypadnuvších orbov, soulov a hviezdičiek z nepriateľov. Duše dopĺňajú náboje do brokovnice, orby nabíjajú super úder a malinké hviezdičky pridávajú peniaze. Super úder sa dá použiť v dvoch variantoch a to plošne alebo mierene. Plošným vyvolaním kúzla vzniká tlaková vlna, ktorá odhadzuje všetko na okolí a mierene sa dá využiť proti silným nepriateľom a bossom.
GR sa postupne naučí aj nejaké to obkukané kombo z ...hádajte, akej hry. Zarážajúci je však fakt, že po asi troj minútovom súboji s povedzme dvadsiatkou nepriateľov sa predmety z nich vysypané absorbujú do GR kľudne aj 20 sekúnd, počas ktorých musíte nehybne stáť a čakať, kde sú tie časy, keď vedeli vypadnuté duše dobehnúť Kratosa až za rohom? Ale "This is not Sparta". Nié, kelu to bola iná hra. Pokazil som si pointu. Gr$#%@. Rýchlo poďme na nepriateľov a zvyšok hry.
Existujú tu dva typy nepriateľov. Bežní posluhovači a bossovia. Tých prvých je naskinovaných asi 12, bossov je polka z toho, plus mega chudák na konci. Veľa toho nevedia, čo sa snažia márne dohnať počtom. To isté platí o bossoch. Po skolení sa zaraďujú automaticky medzi plebs a otravujú až do trpkého konca. Spomenul by som aj niečo pekné o dizajne prostredí a grafike, ale nejako mi nenapadajú patričné výrazy. Ženiete sa pešo, potom motorkou, zasa pešo a zasa motorkou po nejaký z elementov a po jeho získaní si dáte repete všetkého zasa naspäť do centrálneho levelu, kde zasa to isté absolvujete tam a späť za ďalším elementom. Čiže si v pohode vydeľte celú hru dvoma. Dizajnéri sa teda strašne nadreli. Pekelné úrovne striedajú močiare a stoky. Klišé, až to plechy v plejke ohýba. Závan originality pocítite len v úrovni s cirkusom, ale aj to len na chvíľku.
Hen hééén.
|
Béda Trávníček a jeho koleso zliav.
|
256 odtieňov červenej.
|
GR je falzifikátom hrubého zrna, ale ja hovorím, že Kratov nie je nikdy dosť. Škoda, že to dopadlo tak, že programátori museli lepiť a plátať, aby hra stihla launch spolu s filmom. Ak by si dali načas a vylepšovali ešte tak pol roka, prišiel by na scénu tiež odvar, ale možno by sa postavil vedľa Boha ako jeho malý brat, alebo aspoň ako verný sluha. Takto sa nachádza len hlboko pod Olympom a nestojí Kratovi ani za to, aby sa namáhal skloniť hlavu a vysmiať sa mu.
RECENZIE HRÁČOV |
PS2
PSP Vývoj: 2K Games / Climax Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|