TORTUGA: TWO TREASURES |
TORTUGA: TWO TREASURES |
Thomas Hawk Blythe je kapitánom pirátskej fregaty Hawkwind. On a jeho priateľka sú obaja pod najvyšším vedením notoricky známeho pirátskeho kapitána Blackbearda (Čierna brada). Spolu sa snažia nájsť tajomný poklad legendárneho Henryho Morgana. Lenže nič nie je tak, ako vyzerá a Blackbeard sa rozhodol, že sa o poklad s nikým deliť nebude.
Ascaron už má za sebou nejaké tie pirátske hry a tak by sme mohli parafrázovať, že nevchádza na nepreskúmane územie, kam ešte žiadny človek nevstúpil. V tomto segmente je to ale nabúchanejšie než peňaženky hokejových rozhodcov po kúpenom zápase. Ruská Akella vstúpila do týchto vôd viac krát, no nie vždy to dopadlo dobre, skôr naopak a korunovaným kráľom pre väčšinu zostáva Sid Meier s jeho sériou.
Mnoho hier doplatilo na veľkú rozlohu a zlým smerovaním hráča, ktorý často nevedel, čo má robiť. Ascaron na to šiel od lesa. Proklamujú síce až 400 km štvorcových hernej plochy, no voľná plavba a rozhodovanie nehrozí. Prechádzate totiž od misie k misii, ktoré sú striktne priestorovo obmedzené. Hra sa tak zmrští len na cca 30 rôznych misií.
Na začiatok do seba nalejte väčšie ako malé množstvo pirátskeho rumu, pretože grafické umenie programátorov je zatiaľ len v štádiu prvej lekcie Hello World. Na mori to také badateľné nie je, ale hneď čo sa vám dostane pod myš nejaká misia na súši, zaplačete. Zlé textúry, nízky počet polygónov, otrasný motion capture (ak ho vôbec použili). Päť tapiet v dvanástich variáciách a game dizajnér bol asi tiež na hubách alebo na dovolenke. Proklamovaných 400 km štvorcových sa scvrkne na jeden ostrov s dvomi domčekmi, plážou a kameňmi v niekoľkých variantoch. Hrôza. Nepriateľov som napočítal celé tri druhy. Vojaci, piráti a zombíci. Občas natrafíte na nejakého toho bossa so zmenenými textúrami, ale to je celé.
Super grafika!
|
Najprv to vyzeralo na sex, ale je to jeho sestra...
|
Misie v člne sú úmorné.
|
Aby ste mohli prežiť na súši, treba zbierať poschovávané truhlice, kde nájdete lekárničku, náboj do flinty, voodoo prášok, ktorý uspí všetkých v blízkom okolí, alebo zápalnú fľašu či pár zlatiek. Len s týmto by ste však veľa vody nenamútili a ku slovu sa dostane aj umenie meča. Skorej by sme mohli povedať umenie správne kliknúť v pravý čas a neprestať. Šermiarske súboje sú patetické ako humor Zdeny Studenkovej, bezhlavé máchanie mečíkom a v prípade, že dostávate výprask, stlačiť blok a skúsiť to znova. Zabudol som zmieniť RPG prvok, alebo to môžeme volať „perk“, ak chcete. Po zabití každého z tuhších nepriateľov (tuhší v tomto prípade znamená, že má viac života ako ostatní nepriatelia) sa od neho akože naučíte jeho trik so šabľou.
Potom môžete urobiť trojité seknutie, skopnutie na zem, úder do nepriateľovho „milááška“, kedy zostane paralyzovaný alebo finálne kombo typ sekačka. Každý zo špeciálnych úderov odoberá staminu a nedajú sa teda používať stále. Stačí ale chvíľu podržať blok a znova sa nabije. Nedajú sa ale nijako kombinovať a vždy sa prevedie práve jeden. S dlhým memorovaním taktiež nie sú problémy, pretože počas celej hry nazbierate celé štyri super útoky a stlačiť dopredu + dopredu + klik zvládne každý.
Polovica hry je teda za nami a ešte by ju mohli zachrániť súboje a plavba po mori. Po Blackbeardovej zrade začínate na malej bárke len s niekoľkými delami a sotva dvadsiatkou lojálnych mužov. Keďže ide hra priamočiaro až do konca, kde nenájdete žiadnu odbočku ani vedľajšiu misiu, vždy je možné útočiace lode poraziť. Nikdy nepríde k situácii, že si poviete, tak na túto loď ešte nemám, skúsim to neskôr s lepšou. Rozdrviť nepriateľa okrem štandardných nekonečných gúľ pomáhajú aj reťaze na plachty, tie znižujú manévrovateľnosť lode, strely proti posádke a špeciálne výbušné gule, ktoré ničia trup účinnejšie ako nekonečné štandardné strelivo.
Okrem toho, tak ako na súši , tak aj na mori pre lode existujú nejaké tie špecialitky. Z vami potopených lodí sa dá pozbierať vypadnuvší náklad v podobe debničiek. V nich sú bonusy ako Kraken, ktorého keď zavoláte, tak schmatne najbližšiu loď do svojich chápadiel a konštantne ju po dobu 30 sekúnd ničí, potom sú tu health packy v podobe opravy lode, plachiet a zničených diel, mohutná salva so všetkých diel naraz, ak ste v obkľúčení, alebo predchodcovia námorných mín - vybuchovacie sudy. Sudy sa dajú kombinovať pekne spolu s Krakenom; zatiaľ čo je loď v zovretí, jej nahádžete dokola niekoľko týchto prekvapení a ide na dno. Celú loď si síce pomocou upgradov z mora opraviť môžete, ale posádku nie. Tá sa dá získať len z osádky nepriateľa a to tak, že ju treba promptne z horiacich lodí zbierať a treba byť rýchlejší ako všadeprítomní žraloci.
Jožin z bažin x 3.
|
Nigga ponúka zakliatu šabľu.
|
Rýchlosť 30, roubík do úst!
|
V niektorých misiách nemôžete nepriateľa potopiť, ale iba obsadiť. Vtedy zahákujete loď, stiahnete plachty a... bojujete tak krepo ako na súší, len v inom prostredí. Námorné súboje sú svižné a zábavné. Ani proti viac protivníkom sa nemusíte báť. Dajú sa pekne vymanévrovať, alebo ich nalákate na plytčinu. Ak pred nich nahádžete výbušniny, snažia sa ich obísť. Takto sa dá urobiť veľký chaos v celej ich flotile. Zatiaľ čo sa snažia vymanévrovať z bludiska výbušnín, narážajú do seba, vytočia to až na plytčinu, kde na moment uviaznu a vy zatiaľ nabehnete priamo medzi nich, vypálite na všetky strany použijete bonus salvy so všetkých diel a na záver tam ešte pripláva vami pustený Kraken. Na jednej strane zostávajú horiace lode, ktoré výstrelmi zasahovali aj sami seba, na druhej strane vaša rýchla lodička, ktorá pri troche šťastia bude mať len zopár škrabancov na prove.
Námorné súboje by sa teda podarili celkom dobre, keby nebolo misií s člnom. V cirka poltucte prípadov presadnete do malého jednomiestneho člna s plachtou, ktorého jedinou zbraňou je rýchlosť. Nič iné k dispozícii nie je. Ani súdky s výbušninou nepomôžu. Úlohou je väčšinou rýchlo sa niekam doplaviť. Znie to síce jednoducho, ale opak je pravdou. Tieto časti patria k najfrustrujúcejším, pretože stačí jeden priamy zásah a idete pod planktón. Lode sú nahustené vedľa seba a vzájomne si vás nadháňajú, až sa slučka stiahne. Veľakrát záleží od šťastia, než sa prepracujete zložitým manévrovaním až k cieľu.
Ku grafike som sa už vyjadril vyššie, ale za zmienku stojí veľmi dobrý pirátsky soundtrack. Pripomínal mi trocha motív z Pirátov Karibiku. Bohužiaľ v hre nikto neriešil multiplayer, mohla to byť celkom zábava rozstrieľať kamaráta na triesky a aspoň by sa predĺžila už aj tak mizerná 5 hodinová hra.
Maskovanie za loď duchov.
|
Súboj na palube je tak isto otrasný ako na súši.
|
Loď duchov v pozadí.
|
Ascaron sa ani tento krát s pirátskou hrou veľmi nepredviedol. Koľký krát už? Otrasné pešie misie striedajú vcelku podarené morské súboje a aj keď v nich nejde prepínať pohľad na palubu lodi a maximálny zoom je nepoužiteľný, je táto časť jednoznačne najlepšia. Potom ju vystriedajú pekelné misie v lodičke, pri ktorých by aj kostra cedila krv a odradí určite mnoho hráčov. Graficky je hra síce na úrovni staršieho paleolitu, ale aspoň sa to hýbe aj na starších PC-čkách. Vlastne hop. Ono sa to vôbec dobre nehýbe na starých strojoch. Treba poriadne hru vykostiť, aby ste si ju v uchádzajúcom framerate zahrali, napr. na takej 6600-ke. Optimalizácia, čo na to poviete páni z Nemecka? Nebola by na škodu, že?
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Ascaron / CENEGA Slovakia / Ascaron Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|