SAM & MAX: CHARIOTS OF DOGS |
SAM & MAX: CHARIOTS OF DOGS |
Čo nový mesiac, to nová epizóda adventúry Sam & Max z dielní Telltale Games. Raz je to už tak, a keď niekto získa prvenstvo za svoj prvý videoherný seriál na svete, následne zhrabne cenu za najlepšiu adventúru minulého roka, nepotrebuje nikomu dokazovať, že svojmu remeslu rozumie viac ako ktokoľvek iný, nie je povinný podriadiť sa davu, práve naopak, kreativita mu dovoľuje vystúpiť a vo svojej plnej sile zažiariť aj tam, kde doteraz nik nebol. Aj preto Sam & Max chystajú svojimi predchádzajúcimi dobrodružstvami inváziu na herné konzoly a s blížiacim sa koncom druhej série je na mieste položiť si otázku "Čo pre nás chystá Telltale na jeseň?"
Ak sa nič nestane, tak to bude odpálenie tretej série a pravdepodobne súperenie s pravým videoherným seriálom Americana McGee, ktorého adaptácia rozprávok bratov Grimmovcov má vychádzať týždenne. Telltale vie, čo robí a vie to aj v prípade Chariots of Dogs, v poradí štvrtej epizódy druhej série, ktorá možno až príliš dramatizuje vzťahy hlavných protagonistov a finálnym cliffhangerom až príliš provokuje, ale o tom tie seriály predsa sú, aby vás donútili dejom a očakávanými udalosťami vyhradiť si čas na novú epizódu a na všetko okolo na tých 40 minút, resp. 3 - 4 hodiny v prípade hry, zabudnúť.
„Tí druhí“ existujú
Chariots of Dog to robí ukážkovo. Je to aj preto, že v druhej sérii, kde sú jednotlivé epizódy samostatnejšie a nie je potrebné poznať predchádzajúce udalosti, by to nik nečakal. A predsa sa stalo, že koniec... no, nebudeme predsa prezrádzať scénu, kedy zdvihnete pravicu a so zatnutou päsťou zahromžíte „Veď počkaj Telltale, toto ti vrátim!“ Vrátite to zaručene kúpou poslednej piatej epizódy, ktorá zatiaľ nemá stanovený ani dátum vydania, ani nie je známy jej názov.
Cestovanie v čase dá zabrať hlavne hrdinom.
|
Pred detektívmi leží neľahká úloha, boj s paranormálnymi javmi.
|
Všetko, čo vaše dieťatko potrebuje, poriadne plienky a veľký kvér.
|
Tajnostkárčenie je pochopiteľné a ani sa nečudujeme, pretože aj my by sme prepadli paranoji, keby sa nás zmocnila zlovestná sila z vesmíru a uniesla nás nevedno kam. Keby sme tak verili Boscovi, vynálezcovi a majiteľovi obchodu so zmiešaným tovarom a podpultovými exkluzívnym hračkami za hriešne peniaze. Jeho paranoja mala ďalekosiahlejšie následky. Každý ho odpočúval, každý ho sledoval, každý bol v jeho očiach podozrivý. No, kto by už veril takémuto podivínovi? Aj dynamickému duu detektívov zmizne úsmev z pier, keď zistia, že Bosca nakoniec uniesli TÍ DRUHÍ!
Únos a pátranie po milovanom susedovi je len začiatkom niečoho oveľa väčšieho, čo zahŕňa cestovanie v čase! Chariots of Dogs patrí medzi najdlhšie a najrozsiahlejšie epizódy čo do počtu lokalít, ktoré navštívite. Idea cestovania v čase dovolila autorom popustiť uzdu fantázii a známe lokality, ako kancelária Sama a Maxa, Stinkyho reštaurácia, Boscov obchod, vykresliť v rôznych časových epochách. Pozriete sa do budúcnosti, kedy chudák Sam sedí na vozíčku a vypúšťa nezmyselné senilné hlášky, zoznámite sa s Boscovou matkou, ale aj so skutočným majiteľom reštaurácie – námorníkom Stinkym.
Kultúrno-časový paradox
Znovu zavítate do miest, ktoré poznajú predovšetkým hráči predošlej série, nazriete do blízkej budúcnosti, do ďalekej minulosti, aj na samý počiatok sveta. To však nie je všetko, po prvý krát uvidíte, čo sa skrýva za dverami WC v Boscovom obchode, vyskúšate si, aké to je stáť za pultom a cítiť sa byť sledovaní zo všetkých strán a aké to je manipulovať s časovým kontinuom. Cestovanie v čase prostredníctvom zázračného výťahu, čoby jediného dopravného prostriedku v hre, bude časté a nutné pre vyriešenie hádaniek, ktoré pre zmenu nie sú tak priamočiare a jednoznačné ako u predchodcov. Väčšina jednotlivých lokalít je tvorená výhradne jednou obrazovkou a tak logické problémy vyžadujúce multidimenzionálne uvažovanie – zmeníte niečo v minulosti, ovplyvníte tak budúcnosť – nepredstavujú ťažký oriešok. V hre navyše funguje niekoľko úrovňový pomocník, ktorý radí, čo si treba lepšie všimnúť, alebo kam sa pozrieť.
Zmätok pri hraní môže vyvolať niekoľko predmetov, ktoré sa aj po použití nevyparia z inventára a množstvo (nepotrebných) dialógov. Tie si opäť berú na paškál modernú popkultúru, použitý humor a scénky s neuveriteľnou ľahkosťou parodujú najväčšie tradície v zámorí, na ktorých je americká generácia odchovaná. Keď už vás nepoloží laškovanie s oceľovou piňatou, zatĺkanie tajnej služby, otravná trojica muzikantov alebo podvody s patentovým úradom, tak sa aspoň dozviete, či bolo skôr kura alebo vajce, kto stvoril svet a ďalšie odpovede na filozofické otázky trápiace ľudstvo dlhé tisícročia. V Chariots of Dogs ich dostanete naservírované v tradičnej seriálovej minutáži a to bez reklám!
Chariots of Dogs si v duchu predchodcov zachováva svoju štandardnú úroveň technického spracovania, ktoré prekvapí svojou nenáročnosťou na hardvér, ako aj kvalitným dabingom a nezameniteľným výtvarným štýlom. Spolu s Ice Station Santa patrí aktuálna epizóda medzi to najlepšie, čo druhá séria doteraz ponúkla. Príbeh o únose a nevysvetliteľných javoch sa presne v tradíciách veľkej TV show otvára krátkym prológom a potom naťahuje diváka (hráča) až do finále, kde ho uzemní poriadnym cliffhangerom.
Nám nezostáva nič iné, len dúfať, že Telltale majú pre finále vymyslené perfektné rozuzlenie, ktoré dôstojne zakončí druhú sériu. Podľa toho, čo sa odohralo v Chariots of Dogs, nás čaká niečo poriadne veľké. Ale o tom až o mesiac.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
Vývoj: Telltale / Gametap / Telltale Games Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|