FRACTURE |
FRACTURE |
Vízie budúcnosti vo vedeckofantastických dielach sa uberajú rôznymi smermi. Raz ľudstvo zničí katastrofa nepredstaviteľných rozmerov, inokedy náš život úplne zmení kontakt s mimozemskou formou života, obľúbený je aj motív osídľovania iných planét, no a často sa hovorí aj o genetických mutáciách a kybernetike. Práve dva posledné faktory stoja za pozadím novej 3rd person strieľačky z dielní Day 1 Studios, Fracture. Zatiaľ čo umelé vylepšovanie ľudí jedným či druhým spôsobom slúžia ako námet hry, najzaujímavejšou časťou gemapleyu by mala byť sľubovaná takmer ľubovoľná manipulácia s terénom.
Atlantic Alliance na východe vs. Republic of Pacifica na západe – to je situácia, ktorá vznikla na americkom kontinente po ekologickej katastrofe v 22. storočí. Zatiaľ čo na východe sa dáva veľký priestor kybernetickým náhradám ľudských orgánov, západ sa rozhodol vykročiť cestou upravovania ľudského genómu za účelom vyšľachtenia ideálneho jedinca. Ako to už býva, počiatočné napätie a drobné šarvátky postupne prerástli do väčších konfliktov a keď už to vyzerá, že ďalšia zničujúca vojna je neodvrátiteľná, do akcie je poslaný mierne upravený aliančný vojak Jet Brody. Jet má za úlohu zastaviť fanatického generála Republiky, ktorý sa so svojim smrtiacim toxínom snaží prevziať kontrolu nad kontinentom a neskôr aj nad svetom. Na škále klasickosti by si takáto zápletka odniesla najvyššie hodnotenie, podobné príbehy sme tu v bledomodrom a tmavoružovom mali už asi tisíckrát. Ale nevadí, Fracture je predsa akčná hra a tá srdcervúci, inteligentný a zaujímavý príbeh mať „nemusí“.
Brody, ako vojak prokybernetickej západnej Aliancie, nie je obyčajným človekom. Dokáže rýchlejšie behať, skákať a má okolo seba energetický štít. Dobrou správou je, že tieto vlastnosti sú upgradovateľné, počas prechádzania misií sa hrdina postupne dostane k vyššej rýchlosti, skokom, štítu a silnejším úderom zbraňou (poslúžia pri bojoch na blízko, resp. v situáciách, keď sa minie munícia). Zlou správou je, že priebeh ani určenie upgradov nie je možne ovplyvniť. Dostanete ich od vedenia vo vopred určených častiach príbehu, takže na nejaké škálovanie postavy a prispôsobovanie si schopností vlastnému štýlu môžete zabudnúť.
Časť prostredí je interaktívna – blikajúce stalaktity nad hlavami nepriateľov, rovnako blikajúce naukladané skaly za ich chrbtami a podobne. Snáď vám nemusím hovoriť, prečo blikajú a prečo sú vždy tak blízko nepriateľa :-). Jednoznačne najlepšie z grafickej pitvy vychádza hlavný hrdina, ktorý je oproti ostatným objektom spracovaný asi o tri úrovne lepšie. Detailný model a pekné textúry spôsobujú, že Brody vyzerá, ako keby prišiel do Fracture na návštevu napríklad z Mass Effectu. Pochvalu si snáď ešte zaslúži posledný z troch veľkých aktov, do ktorých je hra rozdelená. Je totiž zasadený do zasneženého Washingtonu a poletujúce snehové vločky v kombinácii s predsmrtnými výkrikmi nepriateľov vytvárajú zvláštnu, v zvrátenej forme celkom príjemnú atmosféru :-).
Fracture je ten typ hry, ktorú majú hráči najmenej radi. Úplne priemerná záležitosť so zanedbateľnými plusmi a nie príliš podstatnými mínusmi, takže nie je čo chváliť, ani na čo sa príliš sťažovať. Celkový dojem je veľmi mdlý a po pár dňoch si nebudete vôbec pamätať, že ste niečo takéto vôbec kedy pchali do konzoly. Teda až na tú prácu s prostredím, ale to je na zábavný titul naozaj málo. A navyše, Fracture má smolu, že vychádza v rovnakom čase ako kopec ďalších, (dúfajme) oveľa kvalitnejších a zapamätania hodnejších vecí.