RISE OF THE ARGONAUTS

RISE OF THE ARGONAUTS

7.0

God of War plus Mass Effect plus Diablo. Nemožná kombinácia? Ale kdeže!

Recenzia na Xbox360 verziu

Grécko, kolíska západnej civilizácie, od pradávna fascinovala okrem iného aj svojou bohatou ponukou legiend, mýtov a báji. Veď kto by nepoznal Herkula, Prométea, Daidala, Achila a im podobných hrdinov? Antická mytológia jednoducho prekypuje zvučnými menami a tak sa niet čomu čudovať, že Liquid Entertaiment pri navrhovaní svojej ďalšej hry siahli práve po tomto fantastickom svete. A tak sa zrodil Rise of The Argonauts, zaujímavý mix viacerých herných žánrov.

Jason, kráľ gréckeho ostrova Iolcus, prežíva najšťastnejšie roky svojho života. Chystá sa oženiť s Alceme, krásnou princeznou, jeho ostrov je v bezpečí a národu sa darí. Lenže tesne pred tým, než Jason dobrovoľne vstúpi do manželského chomúta, jeho manželku zabije nájomný vrah a Iolcus sa ocitne pod útokom. Chrabrý kráľ sa odmietne podrobiť gréckym zvykom a nedovolí svojej manželke pokojne opustiť tento svet, práve naopak, rozhodne sa ju stoj čo stoj vyslobodiť z pazúrov smrti. Vydá sa preto na púť za vešticou, ktorá mu prezradí, že manželku môže získať späť pomocou legendárneho, ale navždy strateného artefaktu, Zlatého rúna. Ak chce Jason naozaj získať rúno, musí prehovoriť štyroch priamych potomkov bohov Olympu, Apolla, Area, Atény a Herma.

Rise of The Argonauts
Rise of The Argonauts Súboj v aréne.
Súboj v aréne.


Rise of The Argonauts Rozhovorov je v hre naozaj neúrekom.
Rozhovorov je v hre naozaj neúrekom.


Rise of The Argonauts Ares vám ponúkne takéto schopnosti.
Ares vám ponúkne takéto schopnosti.






Kráľ sa vydáva na neľahkú púť, získava nové spojenectvá i nových nepriateľov, odhaľuje temné pozadie vraždy Alcame i proroctvo, ktoré sa na ňu viaže. Na lodi Argo navštívi štyri grécke ostrovy a svojimi činmi prehovorí potomkov bohov, aby sa k nemu pridali.  Okrem nich mu na jeho výprave, každý z iného dôvodu, pomáhajú aj najznámejší hrdinovia grécka. Herkules, Atalanta, Achiles či satyr (muž s baraňou hlavou) Pan. Tak vzniká spoločenstvo prsteňa Argonautov a legenda o ich putovaní za Zlatým rúnom.

Rise of The Argonauts má dva základné herné piliere. Prvým je klasická akcia po vzore God of War. Jason disponuje mečom, kyjakom, kopijou a štítom. Každou zbraňou sa dokáže poriadne oháňať a nepriatelia majú z toho takú radosť, že občas rozhadzujú ručičkami a nožičkami do vzdialenosti niekoľkých metrov. Prepínanie zbraní počas hrania jednoduchým stlačením príslušného tlačidla má svoje čaro, ale čoskoro pochopíte, že je to v podstate zbytočná činnosť. Áno, meč je rýchly a menej účinný, kopija dokáže zastaviť nepríjemne otravných útočníkov na väčšiu diaľku a navyše sa dá tiež hádzať, ale najviac sa mi osvedčil poriadni budzogáň, ktorý rovnako dobre ako nepriateľské štíty rozdrvil aj ich lebky.

Celkovo je súbojový systém prepracovaný menej, než by si Jason a jeho partička zaslúžili. Chýba výpis komb, a hoci sa dajú linkovať rýchle a pomalé údery, omráčenia štítom, kotúle či špeciálne útoky jednotlivých zbraní, väčšinou súboje prebiehajú v znamení jednoduchého útočenia s minimálnou potrebou blokovania. V bitkách vás budú sprevádzať spoločníci. Tých si vyberiete ešte pred vylodením z Arga na pevninu a je len na vás, či siahnete po obrovitánskom Herkulovi, Achillovi so smrtiacou kopijou, alebo Panovi a jeho kúzlach na diaľku. Ruku na srdce, tento výber je aj tak skôr iba pro forma. Spoločníci sú v súbojoch na dve veci, ale aspoň sa často nemotajú pod nohy a hlavne často nezomierajú, takže s nimi nie je až taká oštara.

Ak sú súboje alfou hry, tak omegu tvoria rozhovory. Je až prekvapivé, koľko dialógov a rozhodnutí si budete musieť na ceste za rúnom vypočuť, resp. vykonať. Uznávam, pre niekoho môže byť ukecanosť iba otravným spomaľovaním medzi roztrhávaním čriev, no pre mňa boli práve dialógy tým, čo hru odlišujú od konkurencie. Práve vďaka dialógom som si zopakoval svoje neveľké vedomosti z gréckej mytológie a naučil sa pár nových skutočností. Práve dialógy plné narážok na bohov a ich skutky zásadne vylepšujú atmosféru titulu.

 

Rise of The Argonauts


Štýlom sa prevedenie rozhovorov najviac podobá Mass Effectu. Pri dôležitej voľbe máte na výber 4 možnosti, ako na danú otázku podpovedať, resp. ako problém vyriešiť. Každá z odpovedí smeruje k inému bohovi (Apollo, Ares, Aténa a Hermes), pričom jednotlivé možnosti zodpovedajú základným charakteristikám Olympských vládcov. Výber Arových odpovedí vás takmer vždy privedie k nejakej akcii, naopak múdrosť Atény končí mierumilovným riešením. Áno, Rise of Argonauts ponúka nezvyklé množstvo questov, ktoré nie vždy budete riešiť zbraňou, niekedy sa do bodky vyplní, že pero (v tomto prípade slovo) je mocnejšie ako meč. Úlohy sa nesú v klasickom duchu, niečo niekomu odnes, nájdi stretených priateľov, ale nájdu sa aj netradičné kúsky ako 10 minútová filozofická debata na tému „Humánnosť použitia Zlatého rúna“. Škoda len, že úlohy zväčša vyžadujú behanie hore dole po ostrove a loadovanie iných častí mapy, čo občas spôsobuje znižovanie tempa hrania.

Plnenie úloh (niektoré sú na štýl Xbox Achievmentov – zabi 10 nepriateľov, rozbi 15 štítov, zabi 20 pekelníkov a podobne) a riešenie dialógov má za následok, že si v svätyni jednotlivých bohov môžete zostavovať populárny strom schopností, podobne ako tomu je v Diable. Každý boh ponúka svoje schopnosti, samozrejme aby ste sa dopracovali k tým najlepším, musíte si najprv „ponakupovať“ tie základné. Schopnosti poodomykané od jednotlivých bohov sú jednak pasívne (napr. regenerácia zdravia, lepšie útoky mečom...), ale tiež aktívne (zásahy spôsobujúce elektrický šok, chvíľková vyššia účinnosť zbraní, vytváranie klonov na oklamanie súpera). 4 aktívne skilly sa dajú ľubovoľne namapovať na d-pad a tým pádom si môžete svoje superschopnosti prispôsobiť presne podľa vašich požiadaviek.

Sekundárny doplnok k RPG atribútom je vylepšovanie zbraní a brnenia. Hoci z každého typu vybavenia sa vám do rúk dostane len niekoľko kúskov, parametrami sa medzi sebou celkom slušne odlišujú.

Jasonove dobrodružstvo prebieha na niekoľkých ostrovoch a nakoniec zakotví až pekelnej ríši. Každý ostrov je zasadený do iného prostredia, čo významnou mierou vplýva na fakt, že sa levely neopozerajú. Navštívite ponurý ostrov s množstvom kamenných sôch, ktoré neomylne signalizujú prítomnosť istej dámy s rozštiepenými (doslova) končekmi vlasov. Ďalší ostrov je venovaný čisto mestskej architektúre. Prechádzať budete cez trhoviská, chrámy, obrovskú gladiátorskú arénu a podobne. Nevyhnete sa ani putovaniu cez zalesnené oblasti ostrova kentaurov, ktorých sužuje neviditeľné zlo a miznúci príslušníci kmeňa. Spolu s levelmi sa menia aj nepriatelia, niekde to budú obyčajný vojaci, inde príslušníci tajomného spolku zabijakov, mýtické príšery či známy bossovia gréckych bájí.

Zatiaľ čo prostredia za fádne označiť nemožno, grafiku už áno. Ani použitý engine, v tomto prípade Unreal Engine 3, hre nezaručil graficky príťažlivý vizuál. Grafika až na pár modelov postáv, posúva po technickej stránke titul o pár rokov dozadu. Ruka v ruke s priemernou grafikou idú aj neprirodzené animácie a suchopárna zvuková stránka. Jednoducho, celá technická stránka by potreboval poriadnu steroidovú injekciu.

 

Rise of The Argonauts
Rise of The Argonauts Kopia má výhodu v tom, že sa ňou dá aj hádzať.
Kopia má výhodu v tom, že sa ňou dá aj hádzať.


Rise of The Argonauts Bojové postavenie typu somársky rebrík.
Bojové postavenie typu somársky rebrík.


Rise of The Argonauts V hre sa krvou nešetrilo, ale videli sme už aj brutálnejšie kúsky.
V hre sa krvou nešetrilo, ale videli sme už aj brutálnejšie kúsky.






O tom, či u vás Argonauti zabudujú, alebo nie, vo veľkej miere rozhodne vaša tolerancia k dialógom. Ak vás "vykecávačky" bavia aj v takejto na prvý pohľad čisto akčnej hre, Jasonove dobrodružstvá aspoň vyskúšajte. Budete celkom príjemne prekvapení, ako je antické Grécko podané a čo všetko sa pri rozhovoroch dozviete. V prípade, že vás ale každé prehovorené slovo iba združuje od odtrhávania končatín a odsekávania hláv, v tejto kategórii hier radšej siahnite po inom kúsku.

napísal je2ry 19.1.2009
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Rise of the Argonauts
| RISE OF THE ARGONAUTS
[12.8.2008]
Rise of The Argonauts
| RISE OF THE ARGONAUTS
[17.6.2008]
Rise of the Argonauts
| RISE OF THE ARGONAUTS
[26.9.2008]
Rise of the Argonauts
Rise of The Argonauts
| RISE OF THE ARGONAUTS
[29.6.2007]
7.0
Ohodnotiť
RISE OF THE ARGONAUTS
+ nezvykle ukecané
+ strom skillom a upgrady vybavenia
+ atmosféra antického sveta
- grafika by mohla byť lepšia
- aj súbojový systém by potreboval doladiť
- niekomu množstvo rozhovorov bude skôr prekážať
- občas zbytočne veľa pobehovania medzi lokalitami


RECENZIE HRÁČOV
Rise of The Argonauts
6.5
ROLASH1    5.10.2012
Hra založená na gréckej mytológií, inšpirovaná filmom z...prečítať celé
Rise of The Argonauts
8.4
SEPHIRON    13.4.2009
Na všemožná velkohubá prohlášení, která nám tvůrci servírují při prezentaci svojí hry jsme si docela...prečítať celé
PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Codemasters / CD Projekt / Liquid Entertaniment
Štýl: Akcia / RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  2008
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (28)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28204)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk