Rise Of The Argonauts |
Akčná hra s tématikou gréckej mytológie.
6.5
Hra založená na gréckej mytológií, inšpirovaná filmom z roku 1963 Jáson a Argonauti. Rise of Argonauts je akčne orientovaná hra na hrdinov v ktorej sa ujmete role kráľa Jásona a vydáte sa na dlhú cestu s cieľom nájsť zlaté rúno. Medzi vami a vaším cieľom cesty stojí veľa monštier ktoré musíte prekonať. A že sa pri tom zabavíte, to vám garantujem. Bohužiaľ, to isté sa nedá povedať od dlhých predlhých rozhovoroch s NPC postavami a o putovaní s jedného miesta na druhé.
Rise of Argonauts je od začiatku dosť rozporuplná hra. Hra začína zavraždením vašej manželky (dlho ňou nebola) rovno pri svadobnom oltári, čo zaistí príbehu okamžitú presvedčivosť. Ale hneď na to prichádza pre hru jeden mínus za druhým. Zlý dabing, kamera, animácie a početné vizuálne vtipy. Okrem iného po riadnej dávke boja zo začiatku, kde ste dobehli a svojim palcátom odoslali vrahovu hlavu na všetky štyri svetové strany, sa hra uchýli k obyčajnému behaniu od NPC k NPC po celom hrade a dedinke pod ním. Ďakovanie strážcom (ktorí vypadajú všetci jak keby akurát vyšli z klonovacej miestnosti), pomoc kapitánovi a veľa iných úloh. A ešte k tomu všetkému, ostrov Argo aj s palácom sú dosť mätúce oblasti a aj tak poskytujú dosť málo priestoru na preskúmanie. Často sa vám bude stávať, že budete bezcieľne pobehovať hradom pretože si v rýchlosti neuvedomíte kam vlastne máte ísť.
Tým najlepším v Rise of Argonauts je bezpochyby boj. Jáson je zručný v používaní kopije, palcátu a meča. Vždy má so sebou jednu zbraň z každého druhu a samozrejme štít. Ovládanie v priebehu boja je jednoduché. Väčšinou ide iba o opakované mačkanie pravého a ľavého tlačítka, raz za čas použijete krytie štítom alebo úskok. Je to jednoduché a prekvapivo zábavné. Zbrane môžete prepínať aj počas boja pomocou kolieska a ovládanie je rovnaké nech držíte v ruke akúkoľvek zbraň. Žiadny z nepriateľov nie je obzvlášť inteligentný ale sú rozmanitý natoľko, že budete musieť na každého používať rôzny typ zbrane a inú stratégiu aby ste sa ich ľahšie zbavili. Kopiju môžete použiť aby ste si nepriateľov udržali od tela, zatiaľ čo palcátom rozbijete nepriateľovi štít a následne jeho hlavu odošlete na cestu okolo sveta. Zo začiatku je dobre používať váš štít (samozrejme nezničiteľný) ale neskôr to už nebude potrebné a môžete sa sústrediť hlavne na útok.
Existuje mnoho spôsobov ako sa počas príbehu môžete stať stále lepším a lepším bojovníkom. Na pomoc sa k vám pripojí hŕstka skvelých bojovníkov a známych postáv z gréckej mytológie, ktorí vám budú pomáhať v boji. Medzi nimi sú napríklad svaly ako steny domu Herkules alebo narcis Achilles ale aj iný. Do svojho arzenálu budete môcť pridať ďalšie legendárne zbrane a nové schopnosti sa naučíte tým, že si získate priazeň bohov, Atény, Apolóna, Áresa a Hermesa. Každý zo štyroch bohov má strom schopností zložení približne z 25 „aspektov“ usporiadaných do tried tak, aby tie silnejšie boli dostupné až neskôr. Tieto aspekty sa veľmi líšia a zahŕňajú ako pasívne schopnosti tak aj tie aktívne ktoré musíte spustiť ručne v boji. Pasívne schopnosti zahŕňajú napríklad zvýšenie zdravia, regeneráciu zdravia po každom zabitom nepriateľovi, väčšie poškodenie štítov a zlepšenie vašich spolubojovníkov. Zatiaľ čo aktívne schopnosti, ktoré sú síce zábavné ale len málo použiteľné mimo ťažších obtiažností, zahŕňajú dočasné účinky ako zvýšenie poškodenia, výbuchy a premenu nepriateľov na kameň.
Ak chcete odomknúť nejaký aspekt, musíte získať dostatok priazne s daným bohom a až potom ho môžete odomknúť, čo môže byť samo o sebe výzvou. Najbežnejší spôsob ako si získať priazeň bohov je vykonávať skutky ktoré od vás požadujú. Môžete to urobiť vo svätyniach rozstrúsených po svete, alebo menej elegantne v pause menu. Keď venujete vykonaný skutok určitému bohu dostanete počet priazne podľa náročnosti skutku. Je preto nepravdepodobné že by ste za vyriešenie sporu dvoch obchodníkov dostali rovnaký počet priazne ako za odseknutie hlavy stovke nepriateľov. Druhý spôsob ako si získať priazeň bohov je výber dialógovej voľby ktorá je priamo označená značkou daného boha. Napríklad priazeň Áresa si získate hlavne bojovou voľbou dialógovou ktorá väčšinou aj v ten boj vyústi, zato priazeň Atény si získate skôr používaním rozumu. Avšak aj cez toto všetko sú rozhovory dosť neprirodzené a väčšina hráčov sa cez ne radšej rýchlo prekliká.
Je smutné, že tak veľa času v Rise of Argonauts strávite dialógmi. Pretože veľa dialógov je zle napísaných a dabing je ešte horší. A ak aj toto všetko prehliadneme stále tu je zlé ozvučenie, neprirodzené pauzy v rozhovoroch a zbytočne vysoká hlasitosť pozadia. Málo uveriteľných výrazov na tvárach postáv ničomu nepomáha, naopak to ešte zhorší výsledok. Niekedy kamera tak rýchlo preskakuje z postavy na postavu že ani nezachytíte ktorý úsek dialógu hovorila ktorá postava.
Je naozaj škoda, že dostať sa dokonca tohto dobrodružstva je skôr otázka trpezlivosti ako zručnosti. Čím ďalej sa dostanete tým budete silnejší a tým viac sa pre vás hra stane stereotypnou. S väčším dôrazom na boj a s menším počtom technických nedostatkov by bolo ľahké Rise of Argonauts odporučiť na kvalitné hodiny zábavy. Bohužiaľ, aj keď grécka mytológia je určite zaujímavé obdobie, dialógy sú zle spravené, pobehovanie hore dole je nudné a technická stránka tiež nevyniká. Na druhú stranu boje sú zábavné, hlavne zo začiatku hry a spôsob vylepšovania postavy je takisto spravený zaujímavo. Preto hre Rise of Argonauts udeľujem známku takú akú udeľujem.
Plusy: Mínusy:
+boj -dialógy a ozvučenie
+spôsob vylepšovania postavy -veľa chodenia a rozprávania
+grécka mytológia -technická stránky hry
-neskôr prichádza stereotyp
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Codemasters / Liquid Entertaniment Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|