X-BLADES |
X-BLADES |
Či už ste sa kochali bohatým obsahom limitovanej edície, alebo ste hľadali detaily na regionálnych prebaloch, akcia X-Blades sa od vždy spájala s anime sexicou Ayumi. Na výrobu jej spodnej bielizne bola zrejme použitá iba jedna šnúrka (veľmi krátka) a zrejme práve táto šnúrka mala pripútať hráčov k monitorom. Lenže ako sa hovorí, nie je všetko koňak, čo sa dostane von cez močovú trubicu koňa (doplňte tak, aby sa porekadlo podobalo známemu „nie je všetko zlato, čo sa blyští“), a ani ultrachudobné prádielko Ayumi nás nemôže uchvátiť natoľko, aby sme nevideli hrôzu, ktorá sa na nás z X-Blades valí.
Príbeh. Ten sa dá opísať veľmi elegantne jedným slovom. MUHAHAHA. Celú dobu hrania nebudete tušiť, čo vlastne Ayumi porába. Áno, iste, hra má intro, dvojsekundové romantické outro a kopec cutscén, ale zmysel jej pobehovania po starobylom chráme, dôvod posadnutia temnou bytosťou, vysvetlenie prítomnosti čudného chlapca Jaya a ďalšie „nepodstatnosti“ ostanú viac-menej nedoriešené. O niečo viac by sme sa o príbehu dozvedeli, keby programátori ošetrili preskakovanie cutscén. Nie žeby ste sa museli na už raz zhliadnuté animačky pozerať pri opakovaní znova. Práve naopak. Ak v zápale boja tesne pred ukončením levelu stlačíte o jedno tlačidlo navyše, animácia sa preskočí a vám tak ujde hlboký spirituálny zážitok hodný telenovely alebo diela z pera Rosamundy Pilcherovej.
Môže za to neuveriteľne stupídny level dizajn a hlavne samotný štýl hrania. Prvé dve „kapitoly“ ako obyčajne slúžia na zoznámenie sa s ovládaním. Potom príde pláž, maličký levelík s jednými zamknutými dverami a málo nebezpečnými krabíkmi pobehujúcimi po zemi. Niekoľkominútové pobehovanie a zabíjanie krabov nič nerieši a tak si bežný hráč začne klásť otázku, čo robí zle. Odpoveď znie: nič, len je málo trpezlivý, resp. nepochopil geniálny nápad autorov. Totižto krabov treba pozabíjať asi milión (plus mínus 999 950), potom sa začnú objavovať väčšie príšerky, ešte väčšie, najsamväčšie a keď ich budete mať na konte dostatočný, hra sa nad vami láskavo zmiluje a otvorí portál. Ním prejdete a ocitnete sa v inej miestnosti, prípadne, ak mali dizajnéri dobrý deň, budú to celé DVE miestnosti spojené chodbou. Náplň je však stále rovnaká, zabíjať vlny nepriateľov, až pokiaľ sa nevyčerpá ukazovateľ na obrazovke. No proste, krása.
Viete si určite predstaviť, ako začne byť takto koncipovaný gameplay otravný po prejdení prvých pár levelov. Navyše, hra vás núti k častému backtrackingu, teda k návratu cez už oslobodené miestnosti. To, že sa mierne upraví grafický filter a miesto modrého nebíčka sa nad hrdinkinou hlavou zmráka, je len slabá náplasť na neskutočne repetitívne a nudné súboje. Aby toho nebolo málo, Ayumi sa môže po chrámovom komplexe pohybovať relatívne voľne, ale hra vám na ponúkanej mape neukazuje, kam máte ísť, takže sa môže stať, že hodinu zabíjate už miliónkrát vyzabíjané monštrá, aby ste nakoniec zistili, že sa musíte vrátiť a ísť úplne inou cestou.
Spomínaná mágia a kúzla hrajú v hre významnú úlohu. Zo zabitých oponentov vypadávajú duše, ktoré slúžia na nákup nových schopností. Priamo v menu sa teda obohatíte zmrazovaním, fireballmi, plošnými kúzlami, ale tiež vylepšenou streľbou a podobne. Zaujímavosťou je, že za duše sa môžete taktiež doliečovať, rovnako kedykoľvek počas hry priamo v menu. Okrem týchto možností dokáže Ayumi, ako každá reálna žena, vylepšovať aj samú seba. Miesto šminiek, botoxu a silikónových implantátov sa spolieha na talizmany, ktorých skladaním dokáže upgradovať svoje údery a podobe. Nakupovanie a upgradovanie je rovnako frustrujúce ako zvyšok hry. Niektorí oponenti sa totiž dajú zničiť len istým typom útokov, napríklad ohňoví elementáli iba zamrazením, a keď nemáte dosť duší na zakúpenie príslušného kúzla, neostáva vám nič iné, len sa opäť vrátiť o niekoľko miestností späť a znova sa kultúrne vyžiť v „nekonečných“ vlnách už x-krát zabitých nepriateľov.
Zoznam príšer zahŕňa plážových krabov, lietajúce vážky a duchov, rôzne prízemné obludky, prerastené korytnačky a podobne. Pobavili ma najmä kvázi hlavní bossovia - levíci, ktorých by som bez problémov kúpil 6 ročnému dieťaťu v podobe plyšovej hračky v Happy Meal menu. Najväčšia facka od hry ale príde v predposlednom leveli, kedy je v celej aréne iba jeden hopsajúci dinosaurík, ktorý sa ku vám nemôže dostať a ublížiť vám, ale ak ste nenasporili dosť duší a neodomkli si špeciálnu strelu, tak ani vy jemu. Medzi najväčších obľúbencov patria tiež gule, teleportujúce obludy z ich galaxie, paralelného vesmíru alebo z ktorej psej matere sa to k nám dostávajú. Gule sa dajú zničiť iba priamym útokom mečom (asi tak 50 seknutí) a autori veľmi rafinovane guličky sem tam umiestna do vzduchu, takže pri nich pár minút skáčete ako tajtrlíci a snažíte sa ich zasypať dostatočným počtom úderov.
K ovládaniu len toľko, že je priamo stavané na Xbox ovládač, ktorý som veľmi rád použil aj pri testovaní PC verzie. Hranie X-Blades s myšou a klávesnicou si radšej nechcem ani predstavovať. Všetky ovládacie prvky sú zostavené do klasickej schémy, jedným tlačidlom ovládače meče (kombá ako také v podstate neexistujú), druhým streľbu, ďalším skáčete a ostatné môžete mať priradené kúzlam.
Hoci Ayumi disponuje skutočne minimalistickými spoďármi, hodnota jej sexappealu sa pohybuje na úrovni priemernej stredoškolskej učiteľky chémie. Odporný dabing výsledný dojem iba umocňuje, ešte že hra prichádza s CZ titulkami a tak si pri nesmierne dôležitých vykecávačkách môžete informácie, ktoré nevyhnutne potrebujete k prežitiu, aj prečítať. Grafika je ostrá, no málo výrazná, málo detailná a málo pekná. O čo menej sa grafikom podarila grafika, o to viac sa venovali efektom. Hlavne HDR pri vychádzajúcom slnku je skutočne prenádherné. Možno maličká výtka, že pri toľkom slniečku a jase vypaľujúcom zrak ešte aj susedom bývajúcim za troma stenami, sa nedá poriadne zamieriť a bojovať, ale tak to je skutočne iba taká zbytočne zádrapčivá poznámočka smerom k autorom. Jediné ozajstné pozitívum hry je hudba. Tvrdé gitarové rify v kombinácii s breakbeatami a skrečmi sa k takémuto akčnému štýlu hodia viac ako výborne.
X-Blades je pre mňa osobne jedna z najhorších hier, aké som kedy mal tú možnosť vyskúšatť Jednoducho sa netreba dať nalákať na piditangáče hlavnej predstaviteľky, lebo krátke kochanie sa jej pozadím bude pri hraní niekoľkokrát prevýšené nekonečnou nudou a nezastaviteľným prúdom nadávok.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: ZUXXEZ Entertainment / Hypermax / Gaijin Entertainment Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|