BROKEN SWORD: SHADOW OF TEMPLARS DIRECTOR'S CUT |
BROKEN SWORD: SHADOW OF TEMPLARS DIRECTOR'S CUT |
Tiež občas mávate nostalgické chvíľky, kedy máte chuť vykašľať sa kompletne na celú dnešnú komerčnú scénu a v mysli sa vraciate späť do čias, kedy ešte vývoj hier nebol v rukách ľudí, čo by mohli tvoriť taký menší štát, ale zopár ľudí si v priateľskej atmosfére kódilo doma hry pre hráčov, nie pre zisky? Jednoduché, ale účinné koncepty akčných hier, racingy so skutočným pocitom rýchlosti a v neposlednom rade dnes už pomaly spráchnivené adventúry. To všetko z dôb (možno nie až tak) dávno minulých si rád pripomeniem určite nie len ja sám. Na svete je dnes mnoho ľudí, ktorých by si nejeden herný holobriadok dovolil označiť za pamätníkov, no toto pomenovanie je mylné. Ide o fajnšmekrov a trh sa aj im prispôsobil – na online službách všetkých platforiem si môže hráč zakúpiť krásny kúsok svojej minulosti a táto ponuka sa v týchto dňoch pre platformy Nintenda rozrastá o jednu z príbehovo najdokonalejších herných klasík. Skutočný umelecký masterpiece má meno Broken Sword.
30. september roku pána 1996 sa zapísal do kroník videohier zlatým písmom. To bolo lemované platinou a stránka skrášlená miliónmi diamantov. Charles Cecil a Revolution Software vydali hru Broken Sword: The Shadow of The Templars, netrvalo dlho a z hry sa stal kult. Porty na PS1, GameBoy Advance, mobily a pokračovania boli priam povinnosťou. Posledné dve časti sa síce svojim predchodcom rovnať nemohli, no aj tak šlo o nadpriemerne kvalitné kúsky. O piatej časti ani chýru ani slychu, tak sa v Ubisofte rozhodli hru preniesť na najmasovejšie herné systémy súčasnosti v rozšírenej edícii, ktorá, podobne ako filmové režisérske verzie, obsahuje pasáže vystrihnuté z pôvodnej hry. Možno si pokladáte otázku, či dokáže úplne nová kapitola, ďalšie nové elementy v obsahu a ilustrácie Davea Gibbonsa priviesť k hre aj jej pôvodných hráčov. Jednoznačne áno, titul nestarne, ba dokonca zreje ako víno a pre milovníkov adventúr je povinnosťou.
Vyzerá to tak, že náboženstvo, templári a veci s tým súvisiace vždy boli a aj ostanú vďačnou témou. Hlavne v rukách majstra pera. Knihy sú bestsellermi, filmy do kín prilákajú ešte aj slepcov a v hrách aj mizerný kus dokáže aspoň takýto príbeh zachrániť. Templári proste zažívajú svoj comeback a to skutočný, na ktorý sa v tejto hre pozriete bližšie. V úvode spoznávate francúzsku kočku Nico Collard, novinárku v bulvárnom denníku, okolo ktorej sa ako keby zrazu začali diať tie najzamotanejšie udalosti na svete. Maskovaný vrah vždy v inom prevleku už zniesol zo sveta 2 významné osoby, Nico je svedkom tretej vraždy a trochu cynický americký turista George Stobbart natrafí počas výletu v Paríži miestneho klauna pri jeho vrcholnom čísle – vyhodení kaviarne do vzduchu. Ako spolu môžu súvisieť vraždy 4 úplne rozdielnych osôb? Nedokážem už viac zaspoilovať, to by bol hriech, za ktorý sa nedá získať rozhrešenie.
Vražda, ktorej ste svedkom je opradená tajomstvom.
|
O dejové zvraty v hre nie je núdza.
|
Svoje k príbehu povie aj parížska polícia.
|
Okamih výbuchu sa navždy zapísal Georgovi do pamäte.
|
Z nápaditých hádanok budete mať radosť.
|
A nakoniec tu nájdeme aj tradičnú lovestory s happyendom.
|
Čo viac dodať. Hra bola skvelá už keď vyšla, časom len dozrela ako kvalitné víno. Zub času sa síce podpísal na jej výzore, no ručná maľba s výnimkou postáv stále vyzerá skvele. Okrem absentujúceho dabingu tu už nie sú žiadne tmavé stránky. Dodnes hádam najlepšie dialógy a neopakovateľné hádanky robia z titulu jasnú kúpu. Príbeh je už iba sladučkou polevou na torte, ktorá tomu celému dáva formu a podstatu. Nico je navyše ešte stále kočka.
RECENZIE HRÁČOV |
9.0
DICKIE
17.5.2009
Blog Georga Stobbarta, pondelok 18. máj 2009Pomaly, ale isto sa nám blíži leto a s ním aj ča...prečítať celé
|
DS
Wii Vývoj: Ubisoft / CENEGA / Revolution Software Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|