RED FACTION: GUERRILLA - MULTIPLAYER |
RED FACTION: GUERRILLA - MULTIPLAYER |
Krátko po uvedení singleplayerového dema sa v digitálnych distribučných kanáloch Xbox 360 a PlayStation 3 objavila aj multiplayerová ukážka Red Faction: Guerrilla. Už od ohlásenia začiatku vývoja titulu štúdio Volition deklaruje, že hlavným atribútom hrateľnosti má byť takmer dokonalý deštrukčný systém a všadeprítomná fyzika. Otázka znie, ako sa v takomto „rozpadávajúcom“ svete hrá proti živím protihráčom.
Začnime číslami. V plnej verzii ponúkne hra 21 rôznych máp pre 16 hráčov v týchto 6 herných módoch:
- Anarchy
- Team Anarchy
- Capture the Flag
- Siege
- Demolition
- Damage Control
Ak spresním, že Anarchy je označenie pre klasický deatmatch, iste vám nemusím ďalej vysvetľovať, o čo pôjde aj v móde Team Anarchy. Capture the Flag je taktiež variáciou na multiplayerovú klasiku s jednou výnimkou – vlajka samotná sa bude dať použiť ako zbraň. V Siege je úlohou jednej bojujúcej strany čo najviac zničiť nepriateľskú bázu, druhá strana sa naopak snaží svoju základňu chrániť. Mód Demoliton bude od hráča s označením VIP vyžadovať, aby jednak spôsoboval protivníkom čo najviac poškodenia, ale zároveň ochraňoval vlastnú existenciu za pomoci tímovej spolupráce. No a na koniec tu máme Damage Control, ktorý je prístupný aj vo vydanom MP deme, a preto sa mu budeme venovať pozornejšie.
Deštrukcia budov sa na ponúkaných mapách hodí skôr iba na prezentačné účely. Zo začiatku je rozbíjanie stien, stropov, podláh a všetkého naokolo zábavné, neskôr sa to stane rutinou a keďže ani rozbíjanie (snáď okrem dier v plotoch) nepomáha v získavaní taktických výhod, čoskoro vás prestane ničenie budov baviť.
Do podobnej situácie vás dostanú aj zbrane. Darmo sa hra hrdí samopalmi, energetickým zbraňami, raketometmi, snajperkami či elektrickou zváračkou. Najlepší, najúčinnejší a najpoužívanejší pomocník v boji je banícke kladivo. Je neuveriteľne silné, dá sa použiť na ľudí, rovnako aj na budovy. Jedinou jeho nevýhodou je krátky dosah. Tu nastupujú na scénu pomocné batôžky. Okrem 4 zbraní totiž môžete so sebou na chrbte nosiť jeden špeciálny batoh umožňujúci lietanie, rýchlejšie behanie, neviditeľnosť atď. Kombinácia kladiva a správne zvoleného batohu zaručuje takmer vždy úspešný lov.
Pomimo online MP módov si ničenie budov budeme môcť vyskúšať v zaujímavom offline prídavku Wrecking Crew. Za jednu konzolu si sadnú až traja hráči, ktorí budú podľa zvoleného režimu (Total Chaos, Escalation, Barrel Dash, Rampage) musieť za stanovený čas spôsobiť čo najväčšiu škodu. Po uplynutí času sa výsledné skóre zapíše do celkových štatistík a napriek tomu, že Wrecking Crew je primárne o offline párty zábave, istá online rivalita vďaka celosvetovým rebríčkom chýbať nebude.
Mierne sklamanie určite spôsobí informácia, že ani jeden MP režim nebude podporovať žiadne dopravné prostriedky (vrátane sľubne vyzerajúcich baníckych robotov prezentovaných v rôznych traileroch). Otáznik tiež visí nad systémom zbierania skúseností. Demo naznačuje isté možnosti odmeňovania za dosahované výsledky, následného povyšovania a odomykania postáv a vybavenia. Uvidíme, ako to celé nakoniec v tomto smere dopadne.
Po odohraní niekoľkých Damage Control zápasov treba povedať, že multiplayer Red Faction: Guerrilla je celkom zábavný, no rozhodne sa nejedná o prelom v žánri. Fyzikálny engine a ničenie budov sú skôr iba na okrasu a neprinášajú takmer žiadne priame ovplyvnenie hrateľnosti. Situácia sa môže výrazne zmeniť, keď si vyskúšame ostatné módy, ktoré z deštrukcie dúfajme dokážu vyťažiť ďaleko viac.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: THQ / CD Projekt / Volition Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|