Tým sme nenápadne načali pre 09/10 chúlostivú tému a tou jest menu. Najslabšia súčiastka celého mechanizmu. Je prehľadné, jednoduché, ale za to neefektívne. Titul tejto kadencie si zaslúži viac možností. Beriem, že štartovať 2 kariéry naraz v jednej sezóne je z hľadiska reálnosti v tejto dobe nemožné, no prečo si po získaní titulu v 125cc nemôžme kedykoľvek rozjazdiť odznova 250cc kariéru? Z pohľadu hráča vysokootáčkovo nekomfortné, niečo ako jazda s ulomenými stúpačkami. Ak mám pokračovať, chýbajú tu vysvetlivky k veľa veciam. Pri najímaní personálu nás baví porovnávať osobné štatistiky a vyberať medzi tými najvhodnejšími manažérmi, no nikde sa nedočítate, aký reálny dopad majú v hre. Nové motorkárske šantenie postráda dokonca základné porovnávacie tabuľky výkonu motoriek a jazdcov, aby ste sa dozvedeli svoje priebežné poradie v kvalifikáciach, musíte vyjsť z trate do menu. Podobné malichernosti sú aj pri upgradovaní motorky. Nie sú to zásadné nedostatky, ale každý kvalitný titul musí byť postavený na takýchto detailoch.
To najzásadnejšie, samotná hrateľnosť, našťastie už takéto neduhy nezdieľa. Prvotný pocit z ovládania motorky sa môže zdať neohrabaný a veľmi citlivý, ale po chvíľke tréningu sa dá do toho ľahko dostať. Veľmi záleží, ako sa motorka chová od jej kubatúry a upgradov. S malou 125-kou si môžete dovoliť brzdiť o trochu neskôr a klopenie je veľmi svižné narozdiel od kráľovskej mašiny s veľkým výkonom. Dokonca ak mi pamäť ešte slúži, tak toto je prvá jednostopová hra po staručkom MotoRacerovi 2, ktorú som dobrovoľne a pohodlne hral z „kokpitu“. Ovládanie je trochu tolerantnejšie ako u predchodcov. Pri nižších obtiažnostiach odpúšťa hrubé chyby, čo na jednej strane napomáha k celkovému zážitku z jazdy, no trochu bodá dýku do chrbta pocitu reálnosti. Neskoro začnete brzdiť a sklopení vletíte do trávy? Nevadí. Tu sa po tráve nelieta (na zem), ale vo väčšine prípadov v pohode pokračuje ďalej. Aj po napálení do súperovho zadku v rýchlosti vám hra odpustí pád. Na tých vyšších už je to väčší adrenalín, hlavne čo sa výkonov ostatných jazdcov týka, no stále som mal pocit, že autori trošku zvoľnili.
Moderný trend interaktívnych optimálnych stôp na trati neobišiel ani tento ročník, no je tu jeden detail. Stopa nie je optimálna do posledného puntíku. Nevyhovuje vám v niektorých smeroch či drobnostiach? Spravte si vlastnú a jazdite podľa nej! Vaši protivníci sa jej zaručenie tiež nebudú držať a bol som tomu rád. AI ako keby jazdila s vlastnou hlavou. Žiadna jedna spoločná übermyseľ, ktorá riadi všetky stroje v zástupe od začiatku do konca. Jazdci behajú po trati, ako im to vyhovuje, bojujú medzi sebou a celkovo to vyzerá, že každý jazdí sám za seba. A tak to má predsa byť. Tak ako aj nepredvídateľné počasie. Stretnete sa tu aj s jazdami v daždi, ale nečakajte žiadne výrazné zmeny v chovaní motorky, maximálne o niečo málinko dlhšiu brzdnú dráhu. Žiadne pretočenie motorky pri prudkom plyne z výjazdu, priam z televízora vytekajúce kvapky na obrazovke alá
PS3 F1, ani nič podobné.