MOTORSTORM: APOCALYPSE

MOTORSTORM: APOCALYPSE

Rozhovor na hrane

Interview

Obyčajne, keď príde na rozhovor zoči voči, niet času na váhanie. V okamihu, keď si s vami podá ruku Simon Barlow, ktorý vyzerá ako správny týpek z tímu zodpovedného za extra deštrukčný MotorStorm: Apocalypse, viete, že si môžete dovoliť aj trochu viac ako formálno-všeobecné otázky s cieľom vytiahnuť viac než by vývojár chcel povedať. Pri vyberaní vhodného miesta na rozhovor v preplnenej obývačke Sony sme našli schody, ktoré viedli k stojanu Move.

Medzi kokpitami Gran Turismo 5 a novou generáciou interakcie sme sa rozprávali s Barlowom aj o tom, ako veľmi sú v Evolution Studios strelení, keď nechajú zničiť celé mesto, o tom, čo znamená Apokalypsa a čo za festivalovú oslavu brutálneho off road racingu bude tretí MotorStorm.

Čo predstavuje podtitul Apokalypsa v názve tretieho MotorStormu?

Už pri hľadaní nového miesta, kam by sme sa mohli s festivalom MotorStorm posunúť, sme vedeli, že chceme ísť do mesta. Chceli sme ho zasadiť do urbanistického prostredia, ale to nestačílo.

MotorStorm nie sú obyčajné preteky na cestách, tak sme premýšľali nad tým, čím by sme hru mohli ozvláštniť a potom nás to napadlo - masívnym zemetrasením. Tým sa vytvorilo akési mestské ihrisko. Zemetrasenie previazané na podtitul (Apocalypse) nám však aj umožnilo transformovať charakteristické črty MotorStormu ako rôzne skratky a rôzne triedy vozidiel a vložiť ich do mestského prostredia.

Zemetrasenie roztrhá mesto na kusy aj s mrakodrapmi, aj so zemou a vy sa tak môžete ocitnúť v tuneli metra, keď padne mrakodrap, môžete jazdiť po jeho stenách, dokonca aj po strechách, zatiaľ čo okolo vás padajú ďalšie. Je to neuveriteľný zážitok.

Čiže Zem postihla prírodná kataklyzma?

Nie je to koniec sveta ani postapokalyptický scenár. Je to prírodná katastrofa.

Napriek tomu sú na uliciach ľudia, ktorých môžete zrážať.

MotorStorm: Apocalypse
Príbeh hovorí o evakuácii mesta, no je prázdne iba na oko. Kto by tam zostal, keď hrozí, že zemetrasenie nepovedalo posledné slovo? Iba blázni! Ulice sú plné týchto šialencov, lupičov a gangov, ktorí využívajú mesto pre vlastné pobavenie.

Do toho všetkého sa primieša vláda, ktorá si povie, „musíme chrániť naše investície," a tak si najme súkromnú armádu, ktorú tu nechcú zase blázni. A tak vypukne boj medzi frakciami o teritórium v ruinách mesta. Účastníci MotorStormu však chcú jazdiť, kašlú na nich, ale nachádzajú sa niekde v strede medzi bláznami a PMC.

A preto zosielajú vrtuľníky, aby ma zostreli na ceste?

Nikto nechce v meste MotorStorm, lupiči ani PMC. Ale vy tu chcete byť, pretože toto je skvelá príležitosť pre jazdenie.

Hrali ste SplitSecond?

Som zaneprázdnený našou hrou, nemám príliš veľa času na hranie iných hier, ale áno, mal som ju možnosť hrať. Je veľmi zaujímavá.

Obe hry sú si veľmi podobné, v čom sa bude odlišovať MotorStorm?

Je veľmi zaujímavé sledovať, čo sa deje v žánri racingov. MotorStorm Apocalypse je už nejakú chvíľu vo vývoji, približne 2 – 2,5 roka. Ľudia si však uvedomujú a chcú od racingu viac ako len autá a jazdiť dokola... chcú viac. A tejto skupine chceme ponúknuť MotorStorm koncipovaný ako akčný film.

Apocalypse je ekvivalentom hollywoodskeho letného blockusteru. Na PlayStation 3 máme tri typy raicngov, je tu Gran Turismo, čo je ultimátny racing simulátor, ktorý osloví najzapálenejších fanúšikov, a na opačnej strane je ModNation Racers, ktorý je výhradne o zábave a kreativite. Apocalypse je niekde medzi nimi. Pokrytý je široký rámec žánra, ale všetky spomenuté hry nie sú tradičnými racingami, každá z nich ponúka niečo viac.

V UK existuje akási kultúra medzi vývojárskymi štúdiami, Black Rock aj Bizzare sú z ostrovov a aj my sa chceme s racingom posunúť ďalej, kde ešte nik nebol. Každý to robí po svojom a Apocalypse predstavuje našu víziu cesty, ktorou by sa mal žáner uberať.

Čo ste sa naučili z predchádzajúcich dvoch dielov?

Úprimne, bolo toho veľa. V Apocalypse sme uviedli päť nových tried vozidiel k už existujúcim z Pacific Rift. Držíme Guinessov rekord za najvyšší počet rozličných tried vozidiel pretekajúcich na jednej trati simultánne. A už teraz sme ho prekonali o päť (smiech)!

Je to šialené, ale keď sa do toho pustíte, naučíte sa jednotlivé vozidlá medzi sebou vybalansovať. Každé z nich má iný výkon a inak sa chová. MotorStorm robíme už dlhé roky a vieme ich udržať vybalansované, čo nás utvrdilo v tom, že spokojne môžeme pridať ďalších päť tried do hry bez toho, aby tým utrpela hrateľnosť.

Viete bližšie popísať nové triedy vozidiel?

Apocalypse sa odohráva v meste, čiže sme prirodzene chceli aj vozidlá, ktoré sú pre toto prostredie ideálne. Máme tu superšporty, muscle autá, superbikes, chopre, všetky sú stavené pre mesto, ale každé zapadá aj do filozofie MotorStormu. Čiže ak napríklad uvidíte superšport, tak to nie je rovnaký typ, aký vidíte v iných hrách, ale presne taký, aký by súťažil iba v šialenom festivale, akým je MotorStorm.

V každom MotorStorme sa snažíte vyťažiť z daného prostredia maximum, v aktuálnom traileri sme videli padajúce budovy a mrakodrapy, zbláznili ste sa?

Keď to hovoríte vy (smiech). Ak chcete vytvoriť hru takéhoto ranku, musíte byť trochu aj blázon.

Už viete, kam sa posunie festival, keď vydáte Apocalypse?

To nikto nevie.

S takýmto ničivým tempom o chvíľu už nebudú mať kde jazdiť účastníci?

(Smiech) Čo vám zostane, keď zničíte svet, že?

Akým spôsobom sa modifikujú trate počas preteku?

Počas singleplayer kampane, ktorá obsahuje tri odlišné cesty pre každú z troch hrateľných postáv, uvidíte festival z úplne inej perspektívy. Ide o 48-hodinový racing, zatiaľ čo okolo vás kolabuje mesto. Zemetrasením zasiahnutá oblasť nás časovo ohraničuje, takže bude vidieť čoraz viac a viac zničené prostredie.

Každý pretek je unikátny, čo je veľká vec. Máme viac ako 40 unikátnych pretekov, žiaden neuvidíte dvakrát.

Ide o kompletne perzistentnú kampaň?

Presne. Začínate hrať s postavou menom Rookie, pochádza z Aljašky a vo festivale MotorStorm je úplným nováčikom. Ak absolvujete jeho časť, nastúpi Survivor, s ktorým sa budete pohybovať na miestach, kde ste predtým jazdili s Rookiem. Vy sa s postavami zoznámite v hre postupne, no v hre jazdia simultánne. Ak niekde padla budova a vy budete prechádzať tým miestom s novou postavou, tá budova bude ležať na zemi.

Aké rozdiely sú medzi postavami?

Reprezentujú tri stupne obtiažnosti. Rookie je easy, Survivor je niečo ako medium, a myslím, že veľa hráčov nájde v ňom ideálnu výzvu, a potom je tu Big Dog. Ide o veterána festivalu a patrí k jedným z pôvodných organizátorov. S ním absolvujete jedny z najťažších pretekov v celej sérii.

MotorStorm je ďalšou hrou vybavenou 3D módom, myslíte, že aj hráči, ktorý nemajú potrebné vybavenie si ju užijú tak ako ste ju pôvodne navrhli?

3D nám otvára nové dvere. V štúdiu Evolution máme vlastnú skupinu ľudí, ktorá pre Sony pracovala na 3D, takže sme o tejto technológii vedeli pomerne skoro a chceli ju mať okamžite v našej novej hre. Od úplného začiatku sme pracovali tak, aby Apocalypse vyzeral úžasne aj v 2D, ale ponúkal novú úroveň pohltenia v 3D. Snažíme sa z oboch módov dosiahnuť ten najkrajší vizuál. Čo sa týka kvality grafiky, oba módy sú identické, ale 3D ponúka nevídanú hĺbku. Viete si predstaviť, ako na vás padajú budovy a otvárajú sa nové skratky?

Vlastne, si to predstavovať nemusíte, môžete si to rovno zahrať (ukazujúc s úsmevom na stojan MotorStormom).

Kedy si ju zahrá zvyšok hráčov?

Dátum vydania MotorStorm Apocalypse je predbežne stanovený na začiatok budúceho roka.

Ďakujem za rozhovor. 


napísal spacejunker 22.7.2010
Páči sa mi!
MOTORSTORM: APOCALYPSE


PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Evolution Studios
Štýl: Racing
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 16. marec 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29339)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk