DEUS EX: HUMAN REVOLUTION - INTERVIEW

DEUS EX: HUMAN REVOLUTION - INTERVIEW

Kyberpunkový rozhovor

Interview

Tretí Deus Ex je pod lupou, odkedy bol ohlásený. Warren Spector sa síce hrá niekde v Disneylande s farbičkami, ale Eidos sa drží tradícií a rešpektuje pôvodný originál tak, že si necháva radiť aj od scenáristu predchodcov, aby nedošlo k nedorozumeniam a hra neutrpela na atmosfére.

Producent David Anfossi, ktorý ma potrápil angličtinou silne prifarbenou svojou rodnou francúžtinou, je nadšený z Human Revolution aj z toho, že môže svoje zážitky zdieľať s novinármi. Striktný časový limit mi však nedovolil pokračovať ďalej. Hodiny sú neúprosné a ukazovali, že môj čas vypršal. Napriek tomu vieme, že už vzniká DLC, že Warren Spector ešte nevidel hru, ale aj to, aká bude jej dĺžka a že ju bude možné prejsť bez zabitia.

Než som stihol položiť prvú otázku, Anfossi spovedá pre istotu mňa.

My sme sa už niekde stretli, že?

(Prekvapene sa naňho dívam)

Museli sme sa vidieť v Montreale alebo na E3.

V Montreale som nikdy nebol, ale na E3 áno. Na prezentáciu Deus Ex som sa bohužiaľ nedostal. Mali ste plno.

Prepáč, moja chyba.

Nič sa nestalo. Nabudúce ma už spoznáte (smiech).

Môžete nám niečo povedať o Jensenovi, kto je hlavný hrdina a akú rolu zohráva v príbehu jeho šéf David?

Deus Ex: Human Revolution - Interview
Vždy veselý David Anfossi.
Adam Jensen je bezpečnostným špecialistom, pracuje pre biotickú korporáciu Sarif Industries. David Sarif je jeho priamym nadriadeným, jeho bossom. Jednoduchšie to už ani nemôže byť (smiech).

Na úplnom začiatku je Jensen zranený počas útoku mechanicky vylepšenej špeciálnej jednotky. Z tohto dôvodu je donútený, aby podstúpil nejaké tie augmentácie aj on. Nemal na výber. A tak sa snaží zistiť, kto stojí za útokom, a prečo to urobil. Sarif ho v tom podporuje, pretože súčasne išlo aj o útok na korporáciu.

Taký je príbeh Deus Ex.

Formujú nejakým spôsobom vylepšenia charakter Jensena?

Priamo nie. Vplývajú však na to, ako hráte. Nenútime vás používať vylepšenia, je to plne vo vašich rukách. Môžete sa rozhodnúť, že nebudete vôbec vylepšovať vašu postavu počas hrania.

Je veľmi dôležité nechať rozhodovať hráča. Nech hrá to, čo chce a ako to chce hrať.

Je možné prejsť hrou bez toho, aby som niekoho zabil?

Áno, okrem bossov.

Pred malou chvíľou som sa vrátil z prezentácie a videl som časté loadingy, keď sme vošli do interiéru aj keď sme vyšli von na ulicu z budovy. Budú súčasťou plnej verzie?

Je to dané limitmi technológie. Keď sa objavíte po loadingu na policajnej stanici, už žiadnu inú nahrávaciu obrazovku neuvidíte.

Ako dôležitý je prieskum prostredia v porovnaní so štýlom, keď sa rozhodnem používať zbrane a zabíjať každého, koho uvidím?

Najlepšou odpoveďou bude, ak nechám prehovoriť čísla. Hlavná časť hry vám zaberie približne 20 hodín. Ak sa rozhodnete venovať všetkým vedľajším aktivitám, čítaniu každého emailu, sledovaniu správ v novinách a televízii, predĺži sa gameplay na 35 – 40 hodín.

Môžete hovoriť o počte koncov?

(David sa nakláňa nad diktafón, aby bolo jeho odpoveď poriadne počuť a chvíľu počká)

NIE. (Smiech)

Žartujem.

Sledujeme, ako postupujete hrou a podľa toho bude vrcholiť niektorým z koncov. Nebude ich možné vidieť všetky.

Takže môžeme očakávať, že sa hráč bude v kľúčových momentoch rozhodovať o postupe ďalej?

To sa odohrá až v samotnom závere. Funguje to inak, dám vám príklad, v niektorej z častí sa rozhodnete zachrániť rukojemníkov namiesto toho, aby ste sledovali zloducha, alebo ho môžete nasledovať a rukojemníkov necháte zomrieť.

Do ničoho vás nútiť nebudeme, určite sa v hre neobjaví obrazovka „rozhodnite sa teraz", všetko podlieha akcii. Hra bude sledovať vaše činy až do konca.

Pôvodný Deus Ex je veľmi populárny medzi PC hráčmi, ktorí hovoria, že konzoly pokazili druhý diel. Ako pristupujete k vývoju po stránke uspokojenia každého hráča?

Musím povedať: áno je to pravda, majú pravdu. Nevyvíjame hru na rovnakej platforme, teraz máme kapacity, ktoré znásobia zážitok z hrania Deus Ex. Sústredíme sa na plynulý, veľký, epický zážitok v otvorenom svete. V tomto absolútne rešpektujeme sériu.

Teraz už nemáme problémy s produkciou hry Deus Ex aj pre konzoly.

Aký je veľký tím, ktorý pracuje na Deus Ex: Human Revolution?

Práve v tejto chvíli ho tvorí 135 talentovaných ľudí.

Videl už Warren Spector vašu hru?

Zatiaľ nie.

Ako je to možné?

Pozvali sme ho viackrát pri príležitosti rôznych eventov a akcií. Viete, je veľmi zaneprázdnený s Epic Mickey. Dúfame, že sa mu to podarí na tejto výstave.

Neviem, či ste to zachytili, ale nechal sa počuť, že je mu veľmi ľúto, že nemôže pracovať na ďalšom Deus Ex.

Má podpísaný kontrakt s Disney, je to škoda.

Pamätám sa, že kedysi dávno prišiel k nám Harvey Smith (dizajnér pôvodného Deus Ex, ponz. Junker) pozrieť sa na to, čo robíme a urobilo to naňho dojem. Prišiel aj Sheldon Pacotti, scenárista prvých dvoch hier, ako konzultant a pomohol nám, aby sme zostali verní univerzu Deus Ex. Všetci boli spokojní a užívali si spoluprácu.

Išlo o obchodené rozhodnutie, že ste sa rozhodli oživiť túto sériu alebo tento nápad pochádza z hláv producentov, ktorí si povedali: „spravme trojku"?

Nie som oprávnený hovoriť o stratégii série, ale môžem vám povedať, že nebudeme vydávať každý rok nový diel. To vám garantujem. Trvalo nám štyri roky, kým sme sa s trojkou dostali až sem.

Už sme začali pracovať na DLC, v ktorom prídete do kontaktu s rovnakým svetom, ale budete sa naň dívať z iného uhla. Nechcem však zachádzať do prílišných detailov.

A spolu s hlavným dizajnérom Jeanom Francoisom Dugasom sme už začali premýšľať, čo by sme mohli pre sériu urobiť v budúcnosti a ako priniesť nové zážitky, ale zároveň zostať verní odkazu série.

Takže už teraz experimentujete s rôznymi nápadmi ako ich zakomponovať do série?

Presne tak.

Ďakujem za rozhovor.  


napísal spacejunker 26.8.2010
Páči sa mi!
DEUS EX: HUMAN REVOLUTION - INTERVIEW


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29336)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk