ASSASSIN'S CREED: BROTHERHOOD

ASSASSIN'S CREED: BROTHERHOOD

Vstúpte do bratstva zabijakov

Prečo sa ísť pozrieť na Assasssin's Creed: Brotherhood v Tokiu nie je až taká veda. Po minulom roku a predvádzačkách druhého dielu a Avatara, majú Japonci Ubisoft radi. Minulý rok sa čakalo tri hodiny, tento sa rady naťahovali na skromných 90 minút, čo potvrdzuje, že renesančné prostredie a zabijak v hlavnej roli sú v kurze. Všíma si to aj Square Enix a vyrába okamžite figúrky. PR manažér Michale Ferron sa mi tesne pred prezentáciou stihol zveriť, že Brotherhood bude väčší ako dvojka, ale presnú odpoveď na to, čo robí Assassin's Creed tak úspešnou hrou aj na východe, nedokázal nájsť.

Nám to vysvetlovať nemusí, sladká Jade Raymond ako marketingová páka zafungovala, no čo ho vystrelilo do výšin bol druhý diel, ktorý rozprávanie, hernú mechaniku a obsahovú stránku posunul na úplne inú úroveň a vyvolával neustály hlad po bonusoch, vedľajších misiách až do takej miery, že ste hru neodložili, kým nebola kompletne pokorená. Brotherhood je prísľubom ešte dlhšieho gameplayu a pre zberačov pokladov máme výbornú správu, hľadať sa nebudú iba pierka, ale aj zástavy, pretože Rím je obrovský. Aký obrovský? Má trikrát tak veľkú rozlohu ako Florencia v Assassin's Creed II.

Večné mesto

Rím je v hre rozdelený na 12 štvrtí, každá má odlišnú architektúru, pamiatky, sociálnu vrstvu a obrovskú vežu, ktorá ako výstražný prst týčiaci sa k nebu upozorňuje, že ak niekto vystrčí rožky, toho stráže na príkaz Borgiovcov potrestajú. Tento mocný rod získal vládu nad Rímom silou a zastrašovaním a postaral sa aj o to, aby Eziova vila na vidieku padla. Majstra zabijaka nebolo nutné dvakrát presviedčať, aby sa presťahoval do Ríma a mesto spod tyranie a utláčania oslobodil. Cieľom Assassin's Creed: Brotherhood je vrátiť do ulíc život, zbaviť obyvateľov strachu – vniesť do Ríma renesanciu. 


Na to by však Ezio bol prikrátky, bez pomoci svojich starých známych - Machiavelli a DaVinci – ich vynálezov, obyvateľov ochotných postaviť sa tyranii a hlavne obnoveného bratstva zabijakov by sa nikam nedostal. Samotné bratstvo hrá v ACB dôležitú úlohu a nejde iba o podtitul, ale priamo sa podpisuje pod Eziov vplyv a je neoddeliteľnou súčasťou sociálno-ekonomického systému, ktorý je chrbtovou kosťou hry. Do bratstva môžete nabrať maximálne tucet zabijakov, sú neustále na blízku a za ich služby sa im postupne upgradujú schopnosti a rozširuje výbava zbraní. Navyše im môžete zmeniť farbu tuník, aby ste ich v bojovej vrave ľahšie rozpoznali.

Integrácia zabijakov rozšírila aj obsahovú stránku, ktorú podporí aj séria úplne nových misií od obchodníkov a DaVinciho. Komunikácia s vašimi zverencami prebieha cez správy z holubníkov na strechách. Zatiaľ čo v dvojke ste si sem šli po misie, v Brotherhood odtiaľto môžete levelovať zabijakov, upravovať ich vzhľad a vysielať ich na kontrakty po celej Európe! Na globálnej mape vidíte mestá, ktoré vás žiadajú o pomoc, aj zadania úloh a ich náročnosť s percentuálnou úspešnosťou. Čím viac pošlete zabijakov do terénu, tým väčšia šanca na úspech, vysvetľuje Nicolas LeFebre, product manager Ubisoftu.

Elitný klub zabijakov

Každá z misií mimo Ríma niečo trvá, na jej výsledky si musíte počkať vždy niekoľko minút. Ak počas výkonu prídete o zabijaka, strácate ho nadobro a musíte si partiu doplniť novým členom a toho od začiatku vytrénovať, dodáva LeFebre. Zabijaci v teréne vám nemôžu pomôcť pri plnení iných úloh, čo znamená, že sa nezapoja do veľkej bitky, v ktorej ste sa ocitli, nespravia za vás špinavú prácu pri odstraňovaní lukostrelcov zo striech, ani vám nebudú po ruke, ak potrebujete odlákať pozornosť. Zabijakov máte na povel, môžete ukázať na cieľ a oni sa už postarajú o zvyšok. Tento systém volá Ubisoft BAM – Brotherhood Assisting Manoeuvre. Bratstvo tvoria tri štvorčlenné skupiny, takže si na misiu môžete zobrať dve a tretiu poslať do Lisabonu zabiť nejakého dôležitého hodnostára.

„Chceli sme od začiatku, aby bol hráč agresívnejší," vysvetľuje LeFebre a snaží sa vyvolať skupinovú bitku s aspoň siedmymi strážami. „Motto tímu pri vytváraní súbojového systému bolo: „uder rýchlo a uder prvý,"" začína prvými údermi budovať kombo. Aj keď sa môže na prvý pohľad zdať, že sa nič nezmenilo, boje sú rychlejšie a atraktívnejšie na pohľad. Ezio podľa zvolenej zbrane a prostredia, v ktorom sa nachádza, vo víre bitky s nabitým kombom sám dokáže jedným úderom poslať k zemi kohokoľvek. Stačí však, aby vás niekto zasiahol a kombo je prerušené. Animácie v boji sú pritom náhodné, takže by sa finiše nemali opozerať. 

Assassin's Creed: Brotherhood

„Stráže nebudú čakať na útok, sú ofenzívnejšie, takže si musíte kryť chrbát a neustále sledovať okolie," upozorňuje LeFebre a dodáva, že sa zmenilo aj chovanie nepriateľov. Tažkoodenci tentoraz odrazia každý váš útok, musíte ich najskôr vyviesť z rovnováhy kopancom a keď odkryjú obranu, zaútočiť. Zaujímavým spestrením je prehľadávanie mŕtvol a branie obojručných zbraní, ktoré vám po boji zostanú. V ďalšej bitke môžete rovno použiť halapartňu alebo ju hodiť a uderiť tak prvý. Získané Floriny môžete otočiť v obchodoch a zbytočné predmety predať u obchodníkov.

Viva la Renessaince!

V závislosti od vašich činov sa mení Rím, z bedače sa stávajú schopní predavači, z pouličných umelcov zase renomovaní sochári a maliari, do ulíc sa pomaly vracia život, otvárajú sa obchody, rozširuje sortiment a tým pádom aj ponuka zbraní, oblečenia, upgradov a pochopiteľne aj misií. Motivačný charakter Brotherhood ťaží zo sociálno-ekonomického systému, ktorý tiká ako švajčiarske hodinky a už v dvojke dokázal udržať na dlhé desiatky hodín hráčov pri plnení všetkých misií. Le Febre mi prezradil, že niektoré budú previazané na nové vynálezy DaVinciho ako gatling gun alebo padák, ktorým môžete zoskočiť z veže priamo do sedla.

Na to, aby sa obnovil obchod v uliciach, potrebujete zbaviť jednotlivé štvrte veže Borgiovcov. A tie nepadnú samé od seba, ale musíte sa k nim dostať a zabiť bez vyvolania zmätku jej veliteľa. Ak vám pred nosom utečie, musíte si počkať 24 hodín na výmenu stráži a potom to znovu skúsiť, možno ďalší nebude taký zbabelec, ale postaví sa vám v priamom súboji. K niektorým vežiam vedú tajné chodby, iné musíte dobyť s pomocou bratstva. Zničenie veže sprevádza výbuch a jej kolaps, čo je signál pre ľudí, že sú slobodní a pre stráže to znamená oslabenú morálku, takže ich môžete ľahšie doraziť. 


„Ide o najväčšie mesto, ktoré sme pre potreby Assassain's Creed postavili," nemusí sa LeFebre chváliť rozlohou, pretože tá je evidentná od prvých momentov. Rozloha ide ruka v ruke s dohľadnosťou a monumentálnosť je daná aj mnohými stavbami ako Koloseum. A aby presun v Ríme bol plynulejší, Ubisoft popracoval na doprave. Priama integrácia koní dovolí aj také psie kusy ako pristávanie do sedla na padáku, zabíjanie vysokopostavených veliteľov z výšky, kradnutie koní, preskakovanie zo sedla do sedla alebo využívanie koňa na dosiahnutie nedostupných miest. Priamo z chrbta môžete začať skákať na budovu alebo obeť.

„Assassin's Creed: Brotherhood je priamym pokračovaním Assassin's Creed II," týmito slovami začal LeFebre prezentáciu, ja ich použijem na záver. Podľa slov vývojárov má ponúkať približne 20 hodín gameplayu (viac ak sa rozhodnete všetko pozbierať) a prepracovaný multiplayer, ktorého beta začína 4. októbra. O ňom si niečo viac povieme v najbližších dňoch. Už teraz môžeme povedať, že singleplayer  bude dôstojným nástupcom dvojky a skráti čakanie na nevyhnutnú trojku. 


napísal spacejunker 30.9.2010
Páči sa mi!
ASSASSIN'S CREED: BROTHERHOOD


PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Ubisoft / Ubisoft Montreal
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 19. november 2010
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (29)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28280)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk