ASSASSIN'S CREED: BROTHERHOOD |
ASSASSIN'S CREED: BROTHERHOOD |
Ubisoft kedysi povedal, že úspešnú sériu vytvorí až trojica hier, v prípade Assassin's Creed však nepotrebuje trilógiu. Než sa dostane k záveru, tak bude zlatým dolom. Je to presne dvanásť mesiacov, čo bol nudný stredovek vymenený za renesanciu nielen po obsahovej náplni a na pozícii zabijakov došlo k nutnej výmene hrdinu, pričom ich nasledovník si stále spomína na činy predkov v zariadení Animus o nejakých 500 rokov neskôr v súčasnosti. Paralelné rozprávanie príbehov o zabijakoch nabralo také obrátky, že Ubisoft potrebuje ešte jeden diel, aby vyrozprával všetko, čo sa prihodilo Eziovi.
Brotherhood pokračuje presne tam, kde Assassin's Creed II skončil. Ezio sa zaplietol do vojny mocných rodov o vládu nad Talianskom a tie nenechajú nič napospas osudu novoformovaného odboja. Borgiovci si status neohrozenosti poistili zničením vidieckeho sídla rodiny Auditore (to je presne to, o ktoré ste sa starali!), Ezio a partia zabijakov stojí na pokraji novej doby a vy mu v tom pomôžete. Práce je neúrekom, úloh, misií, zadaní, challengov toľko, že neviete kam skôr. Brotherhood robí jednu vec dokonale, dokáže vás motivovať k plneniu takým nevídaným spôsobom, že zabúdate na čas okolo. Ubisoft šliape Rockstaru na päty, v hre sa podarilo namixovať takmer dokonalý koktejl vo vlastnom svete, ktorému sa nič nevyrovná.
Hra však na svoje vysoké tempo potrebuje relatívne dlhý rozbeh spojený s rozšírenou časťou za zrkadlom, teda s Desmondom a malej partii bojujúcej v súčasnosti proti novodobým templárom. Po rozpačitom úvode gameplay naberá obrátky a zastaví sa v momente, kedy budete mať pozbierané všetky pierka a vybrakované truhlice porozhadzované po šírom okolí. Množstvo príležitostí dokonca spôsobuje, že zabúdate na hlavnú dejovú líniu a pri pokojnej ceste v sedle koňa sa zapletiete do oslobodzovania Ríma spod vplyvu veží Borgiovcov.
Ekonomika každodenná
Virtuálne Taliansko i večné mesto pociťuje silnejúci vplyv a pevnejšie zovretie Borgiovcov. Obchody sú zavreté, pamätihodnosti zanedbané a dane putujú do kasy zväčšujúcej sa armády okupujúcej a kontrolujúcej Rím z veží. Nemajú priamy súvis s príbehom, ostatne ako všetky vedľajšie aktivity, no bez ich zničenia sa neroztočí kolobeh peňazí a vy tak pripravíte mesto o vytúženú slobodu. Tuctu veží velí tucet veliteľov, čo je tucet premyslených vrážd, pretože tieto budovy sú nielen dobre strážené. Veliteľ dokonca môže utiecť a zavrieť sa v komnate, čo znamená, že musíte počkať na výmenu stráží, aby ste sa o vraždu pokúsili opäť.
Zapálením veže vysielate signál medzi obyvateľov Ríma, ktorí sa s radosťou pridajú na vašu stranu v boji alebo sa hodia pod nohy prenasledovateľov, no najviac profituje mesto. Za peniaze je možné otvoriť obchody remeselníkom a pomaličky naštartovať mimoriadne motivujúci ekonomický systém. V Assassin's Creed: Brotherhood zveľaďujete financiami celé mesto! Kupujete tie najväčšie pamätihodnosti, uvádzate do prevádzky vežičky pre rýchly presun medzi štvrťami cez kanály, staviate budovy pre frakcie žoldnierov, kurtizány či zlodejov. Každá aktivita prináša so sebou nové možnosti ako zarobiť. Nehnuteľnosti produkujú peniaze samé, čím viac ich máte, tým väčší obnos sa objaví v banke v pravidelných intervaloch, v oslobodených oblastiach sa objavujú úlohy a frakcie ochotu poisťujú svojimi službami.
Kolobeh života v Brotherhood je nezastaviteľný vzhľadom na množstvo úloh. Ich variabilita od dvojky pokročila a v meste kompaktnejších rozmerov, kde urbanistická oblasť plynule prechádza do otvorenej krajiny mimo hraníc rodinných domov a rozpadnutých chatrčí, vystupuje aj ich kvalita a integrácia do herného prostredia. Pochopiteľne, že drvivá väčšina nezostáva charakteru hrdinu nič dlžná, ale okrem nájomných vrážd, odstraňovaní nepohodlných osôb, budete aj prenasledovať podozrivých, dvoriť Eziovej prvej láske, rozbíjať templársku skupinu, vysvetľovať ručne stručne, čo sa nemá, ale aj ničiť prototypy hrozivých DaVinciho vynálezov, medzi ktorými je výborná pomôcka na plachtenie - padák.
Bratstvo zabijakov
Koncentrácia na krátke, ale výdatné misie spôsobuje ich konzumáciu vo veľkých dávkach. Vzhľadom na ich počet je naozaj ťažké prestať hrať aj po dohraní, ktoré zaberie približne 15 hodín. Aj po zavŕšení príbehu je mapa posiata inými úlohami ako napríklad hľadanie vlajočiek (áno, vrátili sa!) alebo hľadanie pokladu stúpencov Romula. Konkrétne tieto patria medzi to najlepšie, sú výbornou kombináciou hľadania cesty vpred cez komplikované interiéry, zdolávanie prekážok a boj. Každá misia v Brotherhood je doplnená výzvou, čo je ďalším motivačným faktorom, aby ste neprišli o viac ako päť dielikov zdravia, dostali sa do cieľa bez škrabanca alebo v časovom limite.
A keď sme už u tých challengov, tak niekoľko ich má aj každá frakcia a nejde len o zabitie X ľudí, ale aj o kradnutie peňazí, využívanie služieb členov pre splynutie v dave alebo využívanie zabijakov. Separovanou časťou od zveľaďovania Ríma je zostavovanie a trénovanie bratstva zabijakov spomedzi utláčaných. Stačí im pomôcť a sú vám zaviazaní natoľko, že stačí jeden hvizd a označený cieľ padne na zem s chladnou čepeľou v krku. Naraz máte pod kontrolou tri skupiny zabijakov a ich služby sú neoceniteľné pri infiltrovaní alebo tichej eliminácii bez toho, aby ste si špinili ruky. Pri najhoršom môžete dať signál, aby nepriateľov zasypali smrteľnými šípmi.
Zabijakov trénujete špeciálnymi úlohami po celej Európe, vo veľkých metropolách je množstvo príležitostí, ako sa dostať k peniazom a skúsenostiam. Zabijaci postupne získavajú zbrane, sú silnejší a môžu absolvovať tie najťažšie misie. Táto časť si veľmi netyká s ťahovou stratégiou, vždy vidíte percentuálnu úspešnosť definovanú počtom členov priradených na jednu úlohu, takže nejde ani tak o výzvu ako doplnok. O zabijakov však môžete prísť v boji a keď sa tak stane, musíte znovu prejsť regrutačným procesom.
Súbojový systém sa v Brotherhood zásadne nezmenil, pri skupinových bojoch už nie je frustrujúci vďaka kombám a zreťazeniu zabití. Stačí zabiť jednu stráž a ďalšie dorážate jedným úderom, pokiaľ vás niekto nezasiahne alebo nie je koho rezať. Ezio podľa držanej zbrane potom predvádza brutálne finiše s prepichnutím hrdla dlhým mečom a ranou istoty zo zbrane do hrude. Po padlých sa dajú zbierať zbrane a ak máte potrebné púzdro, tak s obojručným mečom alebo kopijou môžete aj cestovať. K lepšiemu sa zmenil looting, nie sú to už len floriny, ale prehľadávanie mŕtvol prináša aj náboje, vrhacie dýky, lekárničky a cennosti, ktoré sa dajú speňažiť. Tieto sú potrebné aj pre odomknutie špeciálnej ponuky v obchodoch.
Zabijaci vs templári
Ako sa vy staviate k Rímu, tak sa ono stavia k vám. Ubisoft tvrdí, že ide o najväčšie mesto vybudované pre potreby Assassin's Creed hry, jeho rozloha je impozantná, čo využíva zvýšená dohľadnosť a detailnosť grafiky. Rím odráža všetko, čo ste dôverne poznali v dvojke, je tu predmestie, zničené budovy, ale aj monumenty ako Koloseum, Akvadukt, Bazilika svätého Petra vo Vatikáne a ďalšie. Rím však nie je jediným, vo flashbackoch sa pozriete aj do Neapola či na skok navštívite známe Benátky. Všetko, čo má súvis s históriou či už fiktívnou alebo skutočnou, nájdete v prepracovanej encyklopédii s množstvom užitočných informácií o osobách a budovách. Je skutočne pozoruhodné, čo Ubisoft dokázal vytvoriť od vydania Assassin's Creed II a to vôbec nespomíname multiplayer, ktorý sa do série opatrne vkráda.
Jeho prednosťou je dokonalý prepis základnej hernej mechaniky zabijaka aj do hry viacerých hráčov, čiže splynutie s davom, aby vás obeť nevidela, udrieť, keď to najmenej čaká a ak niekto loví vás, tak utiecť a schovať sa. Unikátnosťou multiplayeru je práve v tom, že nikdy neviete, koho presne lovíte a kto loví vás. Obeť poznáte iba z portrétu a hľadáte ju podľa kompasu, čo je na prvý pohľad jednoduché, ale môže to byť ktorýkoľvek mäsiar v dave. Štvorica herných režimov varíruje tradičné DM a TDM, k dispozícii je osem máp pre šesť až osem hráčov. Multiplayer v Brotherhood je niečo, čo ste ešte nikdy nehrali. Získavaním skúsenostných bodov za úspešné killy vám narastá level a odomykajú sa nové schopnosti, perky, kostýmy aj herné režimy. Samozrejmosťou sú rôzne challenge.
Po dvanástich mesiacoch sa majster zabijak vrátil a priniesol so sebou tak silnú kampaň, že nik nedúfal, že sa to Ubisoftu podarí dvakrát za sebou. Podarilo sa. Assassin's Creed: Brotherhood môže pôsobiť datadiskovým dojmom, čomu prispieva aj opätovné použitie hudobných motívov z pera Jespera Kyda, stavba niektorých štvrtí či familiárna architektúra daná dobou, v ktorej sa predchodca a Brotherhood odohrávajú, obsahová náplň však protirečí a tých argumentov má v zásobe veľa. Assassin's Creed: Brotherhood jednoducho chytí a nepustí.
RECENZIE HRÁČOV |
9.5
PATO8
23.11.2010
Príbeh o dlhých a dá sa povedať nekonečných bojoch medzi dvoma klanmi...prečítať celé
|
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Ubisoft / Conquest / Ubisoft Montreal Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|