WARHAMMER QUEST |
WARHAMMER QUEST |
Warhammer je značka, ktorá má v hernej brandži svoje nezastupiteľné miesto. Games Workshop poskytujú licenciu fantasy a sci-fi odnožiam svojej najväčšej frančízy už od dôb Commodore 64 a s väčšími či menšími úspechmi v tom pokračujú do dnes. Toto leto v spolupráci s Rodeo Games prinášajú novinku v podobe taktickej RPG Warhammer Quest pre iOS a Android.
Ak by sme chceli obšírnejšie hovoriť o príbehu hry, veľa znakov by sme mu v recenzii venovať veru nemohli. Nie že by sme nechceli, ale hlavná dejová linka ako taká v podstate úplne absentuje. Partička štyroch udatných bojovníkov prechádza krajinou a plní questy. Bodka. Putovanie medzi väčšími dedinami a mestečkami sa odohráva na globálnej mape (alebo skôr mapke). V týchto osadách môžete získať nové questy (či už povinné alebo vedľajšie – náhodne generované), povyšovať svojich hrdinov, nakupovať, predávať, skúsiť si vymodliť šťastie v miestnom kostolíku alebo sa zapliesť do niektorého z náhodných incidentov, ktoré môžu ovplyvniť ďalšie dobrodružstvo.
Štvorica neohrozených šampiónov pozostáva z Grey Wizarda (čarodejník), trpaslíka Irobreakera, bojovníka Maraudera a lukostrelca Wayfarera. Netreba sa zrejme obšírnejšie vyjadrovať o schopnostiach a zameraniach jednotlivých postáv. Mág prekvapivo čaruje, ale je extrémne krehký v boji na blízko, naopak trpslík toho vydrží veľa, ale je platný iba v boji na blízko. V ponuke sú aj ďalšie typy postáv, avšak ich odomknutie je záležitosťou mikrotransakciií a je iba na vás, či sa rozhodnete do nich zainvestovať reálne peniaze.
Kroky štvorice mimo bezpečných osád väčšinou vedú do niektorej z už ďaleko menej bezpečných jaskýň. A práve tu začína najdôležitejšia časť Warhammer Quest. Základným pilierom hrateľnosti je taktický ťahový súbojový systém, ktorý je založený na pohybovej a bojovej fáze. Hrdinovia môžu počas ťahu prejsť len obmedzený počet štvorčekov mapy, prípadne môžu použiť niektorý z predmetov v inventári a, samozrejme, môžu bojovať na diaľku či na blízko.
Nepriatelia v podobe potkanov, netopierov, pavúkov, orkov a goblinov z počiatku nepredstavujú väčšiu výzvu. Neskôr ale začnú používať aj kúzelníkov, viacnásobné útoky, náhodné spawny za vašim chrbtom a tak sa stane prechádzanie dungeonov takmer výhradne záležitosťou taktického premýšľania. Pošlem dvoch dobre ozbrojených bojovníkov dopredu, aby zachytili útok v ďalšej miestnosti alebo jedného z nich nechám vzadu ako stráž? Využijem liečivý lektvar už teraz alebo radšej počkám, kým sa situácia ešte zhorší. Skúsim ušetriť manu na silnejšie plošné kúzlo alebo zakúzli niečo hneď teraz?
Poradie vašich bojovníkov v jednotlivých kolách si určujete sami, čo pridáva ďalšie taktické možnosti. Je možné najprv skúsiť nepriateľov zničiť na diaľku a keď sa to nepodarí, zaútočiť na blízko, alebo sa podľa potreby presunúť a silnejšími postavami chrániť tie slabšie. Inou často používanou stratégiou je naopak preferovanie útoku na blízko a doliečovanie zo zadných rád. Veľkým „strašiakom“ je nutnosť neustále myslieť na už spomínané náhodne spawnovanie nepriateľov. A ak sa pred vami ocitne stádo orkov a v polke súboja, kedy už meliete z posledného, sa rovnako veľká skupina objaví za vašim chrbtom, v ďalších kolách už len smutne pozorujete, ako nekrytý kúzelník a lukostrelec umierajú zasiahnutí gigantickými sekerami orkov.
Vaši bojovníci s narastajúcim levelom, ako to už býva zvykom, získavajú viac skúseností, na základe ktorých sa v mestách nechávajú povýšiť na nový level. Základná verzia hry umožňuje dosiahnuť „neskutočne“ vysoký level 6. Pri prechode na vyššiu úroveň hrdinovia získavajú jednu špeciálnu schopnosť/kúzlo (napr. možnosť útočiť v danom kole viackrát, kúzlo oživenia, „presný“ šíp atď). Povyšovanie stojí in-game zlatky a ak ich nemáte dosť, je potrebné si ich nakúpiť formou mikrotransakcií za reálne peniaze.
Zlatky sa dajú získať aj klasickým spôsobom – plníte questy, predávate získané veci. Loot je rozdelený do niekoľkých kategórií: obyčajné, neobyčajné a vzácne úlovky. Celkovo môže mať na sebe každá postava 12 predmetov, ostatné sa odkladajú do inventára. Nepotrebné zbrane, štíty, brnenie, prstene, kúzelné zvitky, lektvary a granáty môžete predávať v mestách a zbierať tak peniaze potrebné na upgradovanie hrdinov. Mimochodom, inventár sa spúšťa obrátením vášho zariadenia na „výšku“. Pri hraní na telefóne je to v OK, s veľkým tabletom by som to veru často robiť nechcel.
Dungenony a postavy (hrdinovia aj nepriatelia) sú vyrenderované v 3D (a to vrátane vizuálnej zmeny vybavenia dobrodruhov) a následne použité v 2D náhľade na bojisko. Hra tak vyzerá výborne aj pri nazoomovaní a kvalita grafiky je naozaj na veľmi dobrej úrovni, spolu s orchestrálnou hudbou, ktorá však bohužiaľ zaznie iba občas. Samotný dizajn dungeonov už je na tom o poznanie horšie, opakujúce sa textúry a najmä dookola používaný postup skladania – chodba, štvorcová miestnosť, chodba, chodba, štvorcová miestnosť, chodba, obdĺžniková miestnosť. Chápem, že pri štvorčekovom dunegoene a najmä pri náhodnom generovaní máp, ktoré je vo Warhammer Quest použité, je asi problém spraviť dungeony zaujímavejšie, ale o zúfalosti z prostredia najlepšie svedčí fakt, že pri objavení obyčajnej T-križovatky (cca raz za 5 dungeonov) budete výskať od radosti.
Ruka v ruke s podobným dizajnom levelov kráča aj podobná náplň questov, kedy bez ohľadu na popis questu (osloboď, dones predmet) vždy spočíva jeho náplň v zabití všetkých nepriateľov na danej mape (resp. v zabití bossa).
Pozornejší sa určite pri niektorých vetách v recenzii na chvíľu zastavili a zarazili. Maximálne môže postava získať 6-ty level, nie je to preklep? Nie, nie je. V hre za 4,49 € sa môžete dostať iba na 6-ty level. Z veľkej miery je to zapríčinené tím, že môžete splniť iba deväť „príbehových“ questov, čo reálne trvá pár hodín. Ostatné (náhodne generované) questy sa dookola opakujú a ich prechádzanie je dobré snáď len kvôli lootu, resp. kvôli dosiahnutiu vyššieho levelu hrdinov.
Za často spomínané mikrotransakcie dokupujete nových dobrodruhov a zlatky potrebné na kupovanie vecí a dokonca aj na povyšovanie hrdinov. A aby toho nebolo málo, odo dňa vydania je k dispozícii aj DLC s príbehovými misiami, ktoré zdvojnásobí počet questov i miest, ale stojí rovnako ako samotná hra. Nech sa páči.
Warhammer Quest napriek výslednému hodnotenie nie je zlou hrou, naopak, ak ste vďaka letnej brigáde práve pri peniazoch a je vám jedno, koľko peňazí do hry vrazíte, budete sa počas hrania pomerne slušne baviť. Pre ostatných by som skôr odporučil, nech si počkajú, kým sa titul ocitne v nejakej zľavovej akcii a až potom sa aj v autobuse či na lavičke v parku ponorili do temných kobiek sveta Warhammer
RECENZIE HRÁČOV |
Mobil
Vývoj: Rodeo Games / Rodeo Games Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|