THEATRHYTHM FINAL FANTASY: CURTAIN CALL

THEATRHYTHM FINAL FANTASY: CURTAIN CALL

9.5

Príliv melódií z Final Fantasy

Recenzia na 3DS verziu

Kto povedal, že rytmické hry sú mŕtve? Odchod Guitar Hero či Rock Band zo scény neznamená, že sa žáner stratil! Stačí sa pozrieť na japonskú produkciu, kde sa pre idoly i hudobné rytmické tituly miesto vždy nájde. Ideálnym príkladom je Square-Enix, ktorý druhý raz prináša špeciálnu hru pre malú skupinu absolútnych fanúšikov a súčasne chytľavý kúsok pre nenáročných hráčov, ktorí sú ochotní ponoriť sa do tónov skvelej hudby.

Hlavnou náplňou hry je presné absolvovanie skladieb z viac ako dvoch tuctov Final Fantasy hier v správnom rytme. Vhodné stláčanie tlačidiel či práca so stylusom na dotykovom displeji pripomína tradičné hudobné hry, ale pôvab spočíva v prepojení titulov so znalosťou skladieb. Na prvý pohľad sa môže zdať, že hra bude určená iba pre záujemcov, ktorí majú na poličke limitované edície Final Fantasy so soundrackmi (u mňa sú to diely VIII, X a XIII), do každej sekundy napočúvané MIDI, MP3 i CD a na mobile im zvoní Final Fantasy Battle Theme. Ale hoci je hra skutočne lahôdka pre milovníkov série, môže osloviť aj tých, čo kedysi prepadli čaru hry Guitar Hero.

Rýchle tutoriály vám predstavia tri typy skladieb a rozličné formy ovládania (tlačidlá a stylus). Obe schémy výborne fungujú a možno ich striedať pri cestovaní či tradičnom hraní. Tlačidlá sú lepšie do autobusu, stylus pri pohodlí v kresle, lebo budete potrebovať dobré sústredenie i presné pohyby po celej ploche displeja (nie je problém na Yamanote linke v Tokiu, ale v slovenskej MHD áno). Tlačidlá sú fajn, len si musíte zapamätať rozličné kombinácie hlavnej štvorice a bočných – stylus je optimálnejšie riešenie, lebo priamo na displeji riešite pohyb a dotyky.

Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

Event Music sú vrcholové skladby celej hry a ukážu krásne scény na 3DS displeji.
Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

Solídny pohyb v menu: 26 hier, jasne odlíšené skladby, radosť si vyberať.
Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

Zložiť si dobrú partiu nie je ľahké. Prvých pár postáv totálne vytrénujete a ostatné potom.

Vyberáte si z troch typov skladieb, ktoré na spodnom displeji vyvolajú potrebné schémy dotykov. Červené body slúžia na ťuknutie do displeja, žlté sú označené šípkou, takže vtedy treba naznačiť pohyb stylusom a zelené sú pasáže, kedy najprv ťuknete a potom držíte šípku dlhší čas a koniec pasáže opäť sprevádza ťuknutie či naznačenie smeru. Podľa typov skladieb si užijete rozličné sekvencie. Bojové sú viac rytmické, pri zelených (takzvaných field tracks) si užijete viac dlhých tónov a modré animácie sú nabité zmenami a aktívne prvky sú rozhádzané po celej časti displeja – v porovnaní s ostatnými skladbami, kde je aktívny kurzor zväčša iba v pravej časti obrazovky a občas sa posúva vľavo.

Na vrchnom displeji sa paralelne odohrá animácia či boj. Opäť súvisí s typmi skladieb. Červenou farbou sú označené súboje, kde partia bojovníkov bojuje proti nepriateľom, ktorí sa postupne striedajú. Ak stláčate všetko v správnom poradí, úspešne rozdávate údery, nepriateľ padne, na jeho miesto príde druhý a systém rotácie funguje až do konca. Počas tohto procesu sú vyhradené dva segmenty, kedy napríklad zbierate energiu pre silnejší úder alebo sekvencia slúži ako bonus. Celá skladba je graficky vyznačená v spodnom riadku a poznáte pozíciu špeciálnych miest. V hornej časti vidíte aj HP. Pri boji je vyhradený ukazovateľ pre výdrž a v prípade chybných tónov padáte na zem a skladbu končíte neúspešne.

Zelené skladby sú pohodička. Field tracks sú sprevádzané in-game animáciou, kde napríklad loď Highwind letí svetom a vy si to užívate v správnom rytme. Modré skladby sú plnohodnotné animácie, ako napríklad intrá hier, totálne nabité akciou a máte občas problém sledovať tóny, ktoré treba uhrať, lebo by ste si radi pozreli pár perfektne zostrihaných minút. Ale  vtedy sú na spodnom displeji prvky maximálne rozhádzané a vyžadujú si extra pozornosť. Modré skladby si navyše treba získať postupným hraním a sú pomyselným vrcholom vašej kolekcie.

RPG prvky hry sa prejavujú v skupine, ktorá sa vydáva do boja, respektíve absolvovať skladbu. Vyberiete si štvoricu postáv a tá získava za úspešné absolvovanie skúsenosti. Partia dostáva balík, ten sa delí medzi štyroch a level utešene stúpa nahor. Najprv máte k dispozícii pár desiatok postáv a za odmenu získavate ďalšie. Samozrejme, nastane dilema, či po 8 hodinách meniť borcov s levelom 50 za nováčika na prvom, ale ak príde obľúbená Rinoa či Auron, niet čo riešiť, leveluje sa od začiatku. Po úspešne absolvovanej skladbe vás čaká bohaté menu: skúsenosti, kryštály (čím viac získate, tým skôr prídu bonusy: nové postavy, hudba), predmety, hodnotenie od F až po SSS. Cieľom rytmickej hry je, samozrejme, ovládnuť pieseň a zahrať všetky tóny melódie. Ale pozor, keďže dotyk tónu sa hodnotí ako dobrý, skvelý alebo kritický (najvyššia pochvala, ako RPG úder), hra súčasne hodnotí perfektné kritické tóny, nie iba dobrý zásah. Nie je problém zahrať celú reťaz tónov a získať perfektné skóre. Ale zahrať všetky kriticky, to je kumšt.

Jednu skladbu môžete takto hrať i desať ráz, kým nezískate najlepšie SSS hodnotenie. Strávite pritom hodinu a zistíte, že to ste zdolali iba Basic Score - základnú obtiažnosť. Ešte je tu expertná a ultimátna verzia, kde sú tóny podstatne náročnejšie rozvrhnuté a tempo skladby je značne rýchlejšie. Aj keby ste ostali iba na základnej verzii, rýchlo zistíte fantastickú vec: Theatrhythm: FF Curtain Call obsahuje 221 piesní a gro je k dispozícii okamžite! (Čo môže byť mínus pre typ hráča, čo si rád odomkne obsah postupne). Z 26 hier sa tu nachádzajú úplné klasiky, z hlavných hier 10-12 pamätných skladieb. Je to obrovská kolekcia, ktorá vám vydrží na desiatky až stovky hodín hrania a melódie sú vynikajúco spracované. Existuje aj dôvod pre každodenné hranie - vybrané skladby ako denné hity dávajú viac skúseností.

Veľká porcia hry spočíva v absolvovaní samotných skladieb. Ale paralelne získavate karty, filmy či skladby na prehliadanie v menu. Do tohto dielu pribudli dve novinky: Versus Mode pre porovnávanie s inými hráčmi a Quest Medley, veľmi chytľavá šnúra skladieb v pomyselnom dobrodružstve. Na takzvanej chaos mape vidieť pohyb skupiny, cesta sa často rozvetvuje  a môžete absolvovať rozličné skladby. Z povrchu prejdete dolu do dungeonu a tam zväčša čaká jeden až traja bossovia. V Quest móde je esenciálne sledovať HP, lebo ak si nedáte na zdravie pozor, v polovici úlohy zlyháte a misia končí. Na potuženie slúžia zbierané predmety, ako potion, elixir, tent a dôležité je ich správne využívanie medzi jednotlivými súbojmi. Questy sú rozdelené do štyroch kategórií, podľa dĺžky (krátky, stredný, dlhý) či získania StreetPassov (inherited). A práve tu čakajú tie najlepšie predmety či zbierky do kolekcie, a preto ich treba ich absolvovať. No musíte sledovať level úloh a pustiť sa do nich až s dobre vybalansovanou partiou.

Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

Vo verzus móde sa ukáže kto z koho: naučte sa poriadne skladbu naspamäť, inak zlyháte.
Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

Mapka Quest Medley s cestičkami. Čo bod, to nový pesničkový súboj podľa výberu.
Theatrhythm Final Fantasy: Curtain Call

Field Music skrývajú skladby ako balzam na dušu, najmä z Final Fantasy VI, VIII a IX.

Hrateľnosť je prekvapivo robustná. Herný štýl je fantasticky aplikovaný a Curtain Call možno hrať 10 minút denne i hodiny do vybitia 3DS. Rozmanitosť i spracovanie piesní berie dych a šírka obsahu (platené DLC pridá ďalších 50 piesní) je nevídaná. Pri 60 postavách a 221 songoch s 3 obtiažnosťami sa môžete zdokonaľovať celé týždne. Ovládanie hry je výborné, 3DS je unikátna a výborne využitá platforma s dvomi displejmi.

Hodnotenie hudby netreba prízvukovať, lebo je stopercentné. Toto je jedno z najlepších využití hernej hudby s priamym dopadom na hrateľnosť. Grafika je veľmi dobrá, farebná škála, množstvo prostredí i spracovanie postáv platforme sedí. Hru je radosť hrať, počúvať a sledovať.

Theatrhythm: Final Fantasy – Curtain Call je jedna z najlepších hier roka na 3DS a nádherná ukážka využitia žánru rytmickej hudobnej RPG. Pri parádne fungujúcom systéme, množstve obsahu a chytľavosti sa tomuto titulu nedá takmer nič vyčítať. Je to skvost, pre fanúšikov Final Fantasy priam povinnosť, pre ostatných dôkaz, akú hĺbku poskytuje handheldové hranie a že hudba v hre má vynikajúce využitie. Navyše je to zrejme najlepší spin-off v histórii Final Fantasy. Kto nehral originál, tak ako ja, nesmie už tento diel minúť!


napísal Korec 14.11.2014
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
9.5
Vo svete
8.3
Ohodnotiť
THEATRHYTHM FINAL FANTASY: CURTAIN CALL
+ jeden z najlepších soundtrackov v histórii
+ chytľavá hrateľnosť
+ vynikajúce spracovanie rytmiky
+ dvojaké ovládanie
+ 221 piesní s tromi obtiažnosťami
+ postupné odomknutie vyššieho obsahu
+ desiatky postáv, level-up systém
+ quest systém s náročnými výzvami
+ grafika a využitie dvoch displejov
- každému môže chýbať iná skladba z FF


RECENZIE HRÁČOV
3DS

Vývoj: Square Enix / indieszero
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29526)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk