WARHAMMER 40K: DEATHWATCH - TYRANID INVASION |
WARHAMMER 40K: DEATHWATCH - TYRANID INVASION |
Spočítať, koľko titulov zasadených do svetov Warhammer a Warhammer 40000 sa nám od počiatkov dejín digitálnej zábavy dostalo na monitory, televízory, displeje prenosných konzol i mobilnej techniky, je zložitou úlohou. Populárna značka slávila úspechy aj pády a rozhodne nie každá hra z tohto univerza sa môže pochváliť vrelým prijatím od fanúšikov. V súčasnosti sa pracuje hneď na niekoľkých prídavkoch do širokej rodiny titulov z obľúbeného prostredia. Napríklad z produkcie Rodeo Games a, samozrejme, pod ochranou Games Workshop prichádza Warhamer 40000: Deathwatch.
Na samom okraji Impériom ovládaného vesmíru sa kapitula Deathwatch stretáva s nepriateľskou hmyzou rasou tyranidov, aby... aby skrátka všetkých zabila, vypálila, zničila a víťazoslávne odletela domov. Pravdou je, že kompletný názov hry znie Warhamer 40000: Deathwatch - Tyranid Invasion, a tak sa dá očakávať, že sa nejaký hlboký príbeh na pozadí nerozvinie. Bude sa rúbať, strieľať, krájať a vyhadzovať do povetria. Lebo tak to cisár požaduje!
Štýlom hry pripomína Deathwatch taktickú časť Xcomu, Jagged Alliance a najmä ďalší titul z produkcie Rodeo Games – Warhammer Quest. S tímom piatich vesmírnych mariňákov sa v ťahovom režime, kde nezáleží na poradí útokov a pohybu, snažíte dosiahnuť cieľ aktuálnej misie. V tom sa vám, samozrejme, snaží zabrániť armáda tyranidov.
Oproti Warhammer Questu je v hre Deathwatch cítiť značný kvalitatívny posun autorov, a to hneď na viacerých frontoch. Misie, samozrejme, nemajú Witcherovskú bohatosť a nápaditosť, ale rozhodne to nie je iba o zabití všetkých jednotiek. Budete prenášať dôležité zariadenia, otravovať zdroje potravy, spúšťať mosty, brániť sa pred vlnami útočníkov, obsadzovať dôležité body na mape a podobne. Navyše takmer vo všetkých misiách (ktorých je okolo 40) sa dá k úspešnému koncu dopracovať viacerými cestami. Nemyslíme tým, že by ste mohli nepriateľského tyranida presvedčiť vďaka vysokej charizme alebo ho podplatiť, aby vám uhol z cesty. Skôr narážame na nelineárne „dungeony“, kde svoj tím môžete (niekedy musíte) rozdeliť a dostať sa tak nepriateľom do chrbta.
Jednotky tyranidov zahŕňajú rôzne tvory. Od malých jašteričiek, cez zubaté potvorky, vybuchujúce chodiace bomby, až po bossov. Na väčšinu stačí priamy útok z prednej strany, no niekedy musíte naozaj využiť slabinu v ich pancierovaní, aby kapitula bola s vaším výkonom spokojná.
Proti „hmyzákom" vyrazí do boja množstvo vojakov s rôznymi špecifikáciami. Niektorí obľubujú ťažké boltery, iní kombináciu rotomeč a jednoručná zbraň. Ponuka vojakov sa s každou splnenou misiou, respektíve ukončenou kapitolou príbehu, rozrastá a s ňou sa rozširuje aj množstvo výbavy, ktoré máte k dispozícii. Zbrane dostávajú vylepšené varianty a pribúdajú aj úplne nové kúsky – raketomety, spomaľovače, plameňomety, plazmaguny a podobne.
Deathwatch sa radí do kategórie RPG strategických hier. Znamená to teda, že sa k slovu dostanú aj vylepšenia atribútov a skillov jednotlivých vojakov. Experience body získavané v misiách môžete rozdeliť buď do zdravia, presnosti atď., alebo ich našetriť a odomknúť niektorú zo špeciálnych schopností. Za EXP dokonca otvárate aj sloty pre sekundárne vybavenie. Inými slovami, ak budete chcieť používať granáty, tak ich najprv musíte nájsť a potom musíte mať dosť EXP na to, aby ste ich danej postave mohli priradiť.
Odomknutie pokročilejších schopností stojí desaťtisíce EXP a vy ich za jednu misiu zarobíte oveľa, oveľa menej. A to je problém. 10 misií totiž na niečo šetríte, príde ťažká úloha, vojak vám zomrie a všetky EXP sú v ... preč. Áno, po smrti vojaka stratíte všetky drahocenne škrečkované body EXP. Vojak ako taký znova ožije, ale možnosť dlhoočakávaného vylepšenia sa rozplynie v hmle.
Pri každom spustení hry na vás okrem loga vývojárov vykukne aj logo Unreal Engine 4. Kvality enginu dokazuje veľmi slušná grafika, postavám nechýbajú detaily, súbojom efekty, s celým bojiskom sa dá rotovať, nakláňať a zoomovať. Malé nedostatky vidíme v užívateľskom rozhraní, kde je občas ťažké rozoznať, ktorý vojak je aktuálne vybratý. Pomerne dlho sa čaká aj na nahrávanie levelov. Najviac to asi zamrzí po ukončení misie, kedy pár desiatok sekúnd čakáte na objavenie herného menu.
Ako mobilný strategický RPG titul nemá Deathwatch zásadné nedostatky. Práve naopak. Dlhá herná doba, rozmanité misie, RPG parametre, získavanie vojakov a vybavenia - všetky kolieska v stroji sú dobre namazané a zapadajú do seba. Ani ingame nákupy tentokrát nie sú nutnou podmienkou na výhru. Kupujete za ne len nových vojakov a vybavenie v náhodných balíčkoch kariet.
V prípade, že vaše rotomeče a blastery zostali v poličkách, lebo sa mobilným hrám vyhýbate (respektíve nedisponujete zariadením s jabĺčkom v logu), máme pre vás dobrú správu. Rozšírená edícia Deathwatch, s pridanými efektmi, vylepšenou grafikou a UI upraveným pre myšky a klávesnice, sa na PC platformu dostane 20. októbra. Na vyslovenie verdiktu, či herné mechanizmy a možnosti postačujúce pre mobilné zariadenia budú rovnako fungovať aj na veľkých obrazovkách, si ale ešte budeme musieť tým pádom počkať.
RECENZIE HRÁČOV |
Mobil
Vývoj: Rodeo Games Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|