UNCHARTED 4 - MULTIPLAYER |
UNCHARTED 4 - MULTIPLAYER |
O poslednom dobrodružstve Nathana Drakea sa už toho popísalo veľa, a to aj u nás. Naughty Dog sa chcú vo veľkom štýle rozlúčiť so sériou, ktorá ich katapultovala medzi najuznávanejšie a najrešpektovanejšie štúdiá na svete. Zároveň ňou vytvorili poklad pre Sony, ktorá na značku stavila, a to ako na PS3, tak aj na Vite a teraz na PS4. Posledný epický príbeh prinesie všetko to, čo hráči milujú - obľúbené postavy, vypäté scény a aj záchranu v poslednom momente vďaka skriptom. Takto vyzerá Hollywood vo videohernom štýle.
Vracia sa starší Nate, ktorý však už nie je tým dobrodruhom, ktorého poznáte z predchádzajúcich hier. Tvár je viac ustaraná, vo vlasoch má šediny a usadil sa s Elenou. Dlho mu to však nevydržalo a na scéne sa objavuje jeho brat, o ktorom si myslel, že je už dávno mŕtvy. Nate tak musí čeliť novej hrozbe, ktorá prináša nebezpečenstvo všetkým jeho blízkym. A všetci budú bok po boku bojovať nielen v novom príbehu, ale aj v multiplayeri, ktorý nám Sony a Nughty Dog ukázali na Paris Games Week, a to rovno aj s hrateľnou ukážkou.
Multiplayer nikdy nebol ťažiskom Uncharted hier. Do série pribudol až neskôr a úprimne, asi ho ani nikto nechcel. Keď už tam však bol, tak si ho hráči predsa len vyskúšali a zistili, že dokáže až prekvapivo dobre zabaviť a niektorých baví dodnes. V Uncharted 4: A Thief's End je už situácia iná a predsa len už od tejto časti hry máme vyššie očakávania, ktoré chcú autori naplniť. A ako sa ukazuje, darí sa im to, pričom stále vedia aj prekvapiť, aj keď sa v aktuálnej fáze nevyhli ani niektorým nepríjemným chybám.
My sme mali možnosť vyskúšať si režim Team Deathmatch, ktorý už patrí k žánrovému štandardu. V hre sa proti sebe postavia dva tímy po piatich hráčoch na každej strane a hráči si môžu vyberať zo štyroch tried postáv: attack, tactic, support a long range. Attack je typická útočná trieda vhodná kedykoľvek na rýchly boj a rôzne situácie. Tactic sa akoby hľadal, no je viac silovou triedou s brokovnicou a C4. Support by sa mal v boji držať ďalej, keďže dokáže liečiť. A Long range si nie vždy nájde využitie, ale jeho sniperka raz za čas padne vhod. Každá trieda má vlastné postavy a nechýbajú medzi nimi Nate, Sam Drake, Elena alebo Victor Sullivan na jednej strane či Zoran Lazarević, Harry Flynn, Katherine Marlowe na strane zloduchov. Do boja ale môže nastúpiť aj pätica s jednou triedou.
Každá trieda okrem vlastných zbraní disponuje aj vlastnou výbavou a schopnosťami. Nate dokáže napríklad v boji použiť granáty, ale aj mayský krvavý totem, ktorý naokolo rozosieva smrť. Elena sa zas zmení na ohnivého džina. Každá postava tak má dve zbrane, kus vybavenia, mystickú a špeciálnu zbraň. Navyše si do zápasu viete najať aj špeciálnych AI pomocníkov s rôznymi schopnosťami, o ktorých ale môžete rovnako jednoducho prísť, ak ich súperi zabijú. Hlavne všetky špeciálne veci do hry si môžete kupovať z markete v hre, no zatiaľ sa nezdá, že by to malo narušiť rovnováhu.
Zbrane, mystické predmety a výbava spolu ladia veľmi dobre. A keď si to akcia vyžiada, môžu prísť rad aj na päste. No musíte si poriadne rozmyslieť, kedy a komu sa pokúsite uštedriť pár rán. Kým nepriateľa zložíte, chvíľu to trvá. A to dokonca aj strelnými zbraňami. A aj potom ho musíte ešte na zemi doraziť. Ísť teda päsťami proti brokovnici sa príliš nevypláca. Skúsiť ale niekoho pekne zhodiť z útesu, to je už o niečom inom. Akcia v hre má mnoho tvárí, no dizajn máp vás smeruje k intenzívnej akcii na niekoľkých vybraných miestach, kde to hustne a kým Nate v prednej vlne páli ako o život, Elena ho zozadu lieči.
Multiplayer sa hrá inak ako kampaň. Hrá sa aj trochu inak ako v predchádzajúcich častiach, čo bol úmysel autorov. Možno je hra trochu rýchlejšia a prístupnejšia nováčikom. V našich zápasoch sa vôbec nehralo tímovo a každý šiel len za seba, kým sme nenazbierali 35 killov. Tempo je ale svižné, dynamika bojov dobrá a princípy sa aj nováčik prakticky okamžite naučí a môže sa po hlave vrhnúť priamo do akcie. Neskôr si vyberiete triedu, ktorá vášmu štýlu hry vyhovuje. Zatiaľ sme nevideli žiadne náznaky toho, ako je v pre spracovaný progres a motivácia hrať ďalej.
Vyskúšali sme si mapu v džungli, ktorá v zhustenom priestore prezentovala to, o čom je vlastne celá séria. Nebola príliš veľká, aj keď ponúkla alternatívne cesty a chodby, taktiež zrázy a jaskyne, stromy a aj iné veci na lozenie. Takže trochu sa v nej taktizovať dá, ale aj tak vás nakoniec navedie na body stretu s nepriateľmi. Menším sklamaním je, že vertikálne nebola lokalita až taká členitá, ako by si hra zaslúžila, no snáď na iných mapách ponúkne hra v tomto smere viac. Bola by škoda v takomto multiplayeri poriadne nevyužiť vertikálnu hrateľnosť, zvlášť keď nový hardvér umožňuje viac aj v tomto ohľade.
Spolu s tým všetkým je spojený aj systém presunu, ktorý ťaží z toho, čo vás naučí kampaň. Poriadne sa nalozíte a aj naskáčete do krytov, keď budete uhýbať pred paľbou. Nechýbajú však ani efektné sklzy a neoceniteľným spoločníkom je hák s lanom, vďaka ktorému sa dokážete presúvať aj pomedzi miesta, cez ktoré nepreskočíte. Mierenie je trochu kostrbaté, ale to snáď tvorcovia doladia. Lozenie a šplhanie je skoro všade a umožňuje vám získať moment prekvapenia. Nejaké chyby a zaseknutia tu ešte sú, no aj to snáď časom autori odstránia. Občas to však trochu pokazilo dojem, zvlášť kolízie objektov, čo raz vyústilo aj v nečakanú smrť a raz po smrteľnom páde nenastal respawn, lebo sa postava len motala okolo objektu na dne menšej priepasti.
Okrem toho ale každý pád prežijete, ak teda neskočíte tam, kde autori očividne nechcú, aby ste skákali. Hra je robená tak, aby ste boli neustále v pohybe a niekam sa pokúšali dostať, k čomu pády patria. A to aj také, ktoré by vám v kampani pravdepodobne zlomili krk. Pozitívom je, že všetky tieto akcie sú už teraz z technického hľadiska prevedené veľmi dobre, za čo hra vďačí slušne zvládnutému motion capturingu.
Rovnako aj audio je v hre skvelé. Či už hovoríme o efektoch, hudbe alebo aj dabingu postáv, ktorý však stále v multiplayeri zo seba nepredviedol to najlepšie. V pozitívnom svetle sa však ukázali aj známi herci, ako Troy Baker a Nolan North už teraz. Nie všetko je však až také dobre zvládnuté. Hra je až prekvapivo škaredá. Nie je to len o tom, že kvôli čo najlepšiemu snímkovaniu multiplayer beží v nižšom rozlíšení, je aj celkovo horšie spracovaný, pravdepodobne z rovnakého dôvodu. Ak po sebe vidíte zábery z kampane a z multiplayeru, tie zuby vám budú neuveriteľne biť do očí.
Navyše je tu ešte jedna technická nepríjemnosť. Multiplayer v Uncharted 4 nebude bežať na dedikovaných serveroch. Aj keď sa to nemusí zdať ako veľká vec, peer2peer riešenie nie je práve ideálne a v jednom prípade nám skomplikovalo hranie aj v Paríži. Celkovo však môžeme skonštatovať, že fanúšikov série a jej multiplayeru rozhodne nesklame. Dokonca ich možno aj prekvapí tým, že sa hrá trochu inak. A možno naberie aj nových hráčov. Čoskoro sa navyše sami zapojíte do online súbojov v plánovanej bete, ktorá začne na začiatku decembra a ponúkne podobný zážitok, aký sme mohli okúsiť my.
PS4
Vývoj: SCEE / Naughty Dog Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|