KIRBY: PLANET ROBOBOT |
KIRBY: PLANET ROBOBOT |
Kirby je stále vo forme - to je najdôležitejšia informácia, ktorú sa oplatí zvestovať vopred. Všetko z jeho konceptu funguje: prijateľná obťažnosť, dobré variácie, nová tematika s vesmírnymi elementmi i tradičné rozdelenie svetov a levelov. Je prístupný pre mladších hráčov a užijú si ho aj veteráni, ktorí nechcú prísť zrazu o stovky životov a dajú prednosť plynulému prechádzaniu i optimálnemu tempu.
Pritom je celkom prekvapivé sledovať, že Kirby ako jedna z mála sérií dokáže zasahovať do čierneho aj opakovane a nepreukazuje prvky oslabenia či recyklácie, ako sa to začína diať pri niektorých iných hrách Nintenda. Nový skvelý Metroid je v nedohľadne, Zelda je lepšia skôr v remaku ako 3DS pokusoch ako TriForce Heroes a už ani ten Mario nie je taký super, ako býval.
Jednoduchý dej stačí na predostretie nových výziev. Valí sa sem nový šrot z vesmíru, čo chce vysávať energiu či pohodu našich hrdinov. Prináša odlišne štylizovaných nepriateľov a núkajú sa aj odlišné variácie pre Kirbyho transformácie, jednu z najväčších devíz série. Nárast mechanických fešákov cítiť vo všetkých smeroch, ale zväčša pri nepriateľoch, čo sa hádžu do cesty. Zatiaľ čo prvé levely servírujú ešte dobrú klasiku a pri nich si hráč osvieži pravidlá série, neskoršie sa už hrajú s variantmi postáv, novými možnosťami a vyšperkovanými levelmi. Štartovacie úrovne pripomenú, že Kirby je sympaťák, ktorý nepriateľa či predmet môže zhltnúť a následne vypľuť. Je to zábavný mechanizmus aj po rokoch, najmä keď vám stačí jedno tlačidlo na jeho zvládnutie. A branie predmetov a konfrontácia s nepriateľmi sa dá vykonávať v rôznych smeroch, v odlišnom tempe a na inej ploche levelov.
Práve viac ako 20 transformácií sľubuje povýšenie behačkovej zábavy na vyšší level. Okrem klasiky, kde zvierate veľký meč a šviháte viacerým po gebuli súčasne, sa dočkáte hádzania bômb či práce s jedovatými pochúťkami. Medzi najlepšie patrí aj schopnosť stať sa doktorom Kirbym a vytvárať si nové fľaštičky na nepriateľov, ESP Kirby zmizne a objaví sa s obrovskou ničivou vlnou a Jet Kirby je obľúbený spôsob zmeny na megaprojektil rútiaci sa na bandu oponentov. Postupne si nájdete viaceré a je fajn vidieť, ako funguje dávkovanie jednotlivých možností: niektoré získate iba na limitovaný čas, aby ste si ich výrazne užili, iné máte k dispozícii častejšie. Osobne stále preferujem malého Kirbyho s veľkým mečom ako zlatú klasiku, ktorá sa nikdy nezunuje, ale Doctor či ESP Kirby má isté čaro...
Transformácie sú následne využité pri interakcii, plánovaní i prechádzaní celého levelu. Vďaka nim sa každý hrá inak, lebo mechanizmy sa málokedy omrzia, autori ich stále rotujú a niekedy jeden level núka prechod v štandardnej forme, zmenu na prvú formu, megadeštrukciu a postup na ďalšiu, kým sa nedoženiete až do finále. Každý segment má potom silný náboj a opakované hranie sa stáva dobrým repete, lebo tempo je niekedy také rýchle, že si toľké zmeny ani neužijete.
Ďalším obohatením je alternácia Kirbyho do takzvaného Robobota, veľkého mecha s odlišnými vlastnosťami. Nejde iba o nafúknutie do obrovských rozmerov a marš cez levely. Tieto obleky menia celkový štýl – z rýchlosti trošku uberú v prospech nevídanej sily a jej praxe na mlátenie protivníkov či odstraňovanie prekážok. Vďaka nim sa mení aj dizajn levelov – sú štandardne bohaté, autori rátajú aj so skákaním do predných a zadných vrstiev, vyskakovaním objektov či inými vychytávkami, ale mechovia ich menia pri svojom postupe. Neraz je cesta naspäť zarúbaná, lebo ste zničili či pomenili príliš veľa, takže treba neraz zbierať či riešiť puzzle na prvý pokus. A hoci vyzerá mech oblek obyčajný, aj ten nabaľuje na seba schopnosti nepriateľov, takže zvukové vlny, jetpack či iné chuťovky (áno, dva obrovské meče!) sa núkajú prakticky okamžite.
Popri celkovej deštrukcii (nebojte sa, hra nie je úplne ultra akčná, hoci už začína viac pripomínať Mega Mana a iné klasiky z minulých dekád) sa však budete zaoberať aj menšími hádankami a najmä každý level skrýva zväčša tri datakocky. Na niektoré narazíte prakticky bez problémov, iné si však vyžadujú snorenie po leveloch alebo opakované prechádzanie. Popri obyčajnom prejdení je to ďalšia motivácia hrať – sú to hlavné predmety na žatvu. A špecialitka pre fajnšmekerov a hráčov klasík ako Raptor či Tyrian – pár levelov pripomína tieto 2D strieľačky s raketkou veľmi presvedčivo. A bonus pre starých hráčov: po prejdení si môžete prelúskať celú hru znova ako Meta Knight. V tomto rovnomennom móde sa pridáva aj časový limit či odlišná séria vlastností, takže znovuhrateľnosť tu skutočne dominuje.
Dizajn levelov je špičkový a pri skákaní medzi úrovňami, hľadaní predmetov či občasným riešením puzzle sa vám neraz oplatí zapnúť aj 3D slider. A po čase zistíte, že ho môžete nechať aj neustále nastavený, lebo po dlhom čase je Kirby: Planet Robobot hra, ktorá 3D využíva celkom úspešne a pútavo. Niežeby boli puzzle nezdolateľné ako kedysi pri Super Mario World 3D, ale 3D si to priamo pýta...
Miestami sa deje na 3DS obrazovke veľa, ale 3D efekt paradoxne veľmi pomáha.
|
Hehe, fukneme si zopár projektilov a hneď bude level vyzerať ináč.
|
Kirby v malom mechaobleku a vzadu megaakcia v ešte väčšom. Planet Robobot v plnej kráse!
|
Okrem hlavnej porcie s variáciami vás ešte čakajú v hlavnom menu aj ďalšie dve minihry. Kirby 3D Rumble je pekný variant, kde sa snažíte hltať a ničiť nepriateľov na čo najmenej pokusov. Predmety či nepriatelia sú k dispozícii, ale často je oponentov viac ako munície, treba presne a vhodne strieľať. Je škoda, že tu nájdete iba pár levelov, na rýchle hranie je táto minihra fantastická. Team Kirby Clash je zas 2D akcia s kamošom, kde dvojica mláti iných nepriateľov i bossov. Pre malý multiplayer sa oplatí, ale sólo hráčovi ponúka len malé rozptýlenie, no odlišné postavy a prostredia sa rátajú.
Vďaka rozličným transformáciám, levelom a zakomponovaniu 3D vás grafika celkom milo prekvapí a núka solídnu pastvu pre oči. Na 3DS je rýchla, efektná a aj zvukový sprievod má vhodné melódie.
Kirby: Planet Robobot teda drží latku behačiek ružového kamoša vysoko. To, že prejdete prvý raz príbeh za 8-10 hodín, nevadí, v jadre ponúka viac. A jeho optimálna obťažnosť a tona variácií sa počítajú do vysokého skóre.