HOUSE OF GOLF 2

HOUSE OF GOLF 2

8.0

Minigolf v kuchyni, obývačke a garáži

V roku 2019 vyšiel na Nintendo Switch minigolf v hre House of Golf. Pokračovanie, ktoré prichádza o niekoľko rokov neskôr, je už záležitosťou pre PC a najmodernejšie konzoly. Ak máte blízko k tomuto relaxačnému športu a neprekáža vám, že sa bude odohrávať na netradičných ihriskách, poďte na to, budete sa baviť!

Základom hry sú šampionáty, po ktorých si potom odomknuté ihriská môžete samostatne zahrať v doplnkovom praktickom režime, kde ste odmeňovaní hviezdičkami. Šampionáty sa začínajú úvodným turnajom pre začiatočníkov a inú voľbu spočiatku ani nemáte. Je to vlastne výukový turnaj, kde sa zoznámite s ovládaním a mechanizmami hry. Nečakajte však, že je úplne jednoduchý, náročnosť je tu pomerne vysoká a získať bronzovú, striebornú či zlatú trofej na odomknutie amatérskej ligy vám dá trošku zabrať. Ale vďaka možnosti vrátiť každý svoj ťah, keď sa vám nepodarí odpal, to zas nebude až taký problém. Každopádne, ďalej už očakávajte sťažené podmienky a hoci voľba zmazať svoj predošlý odpal zostáva, už má len limitovaný počet použití.

Amatérska liga vám odomkne tri šampionáty a a po nejakých získaných trofejach potom môžete postúpiť do poloprofesionálnej a profesionálnej ligy s ďalšími trojicami turnajov. Na vrchole je potom legendárny šampionát.  Odomknúť celý obsah potrvá, na základe vašej šikovnosti a úspešnosti, približne desať hodín, čo je celkom rozumná doba. Potom môžete bojovať o zlaté trofeje, ak sa vám ich ešte nepodarilo získať, zvyšovať svoje skóre v online rebríčku, alebo skúsiť samostatné ihriská. Plus ešte pred oficiálnym vydaním už v hre fungovali časovo limitované online turnaje a výzvy, kde sa snažíte prekonať iných hráčov. A aby sme nezabudli, je tu ešte multiplayer so systémom horúceho kresla, kde si na jednej obrazovke môžete zmerať sily až s tromi ďalšími hráčmi.

House of Golf 2
House of Golf 2 Loptičku vám môže pribrzdiť vyliata farba alebo kečup.
Loptičku vám môže pribrzdiť vyliata farba alebo kečup.

House of Golf 2 Získate nové zábavné loptičky, napríklad takúto s podobou prasiatka.
Získate nové zábavné loptičky, napríklad takúto s podobou prasiatka.

House of Golf 2 Postupne si odomknete šampionáty na čoraz vyšších úrovniach.
Postupne si odomknete šampionáty na čoraz vyšších úrovniach.

Každý turnaj obsahuje deväť ihrísk, kde je hlavným cieľom s čo najmenším počtom odpalov dostať golfovú loptičku do jamky. Popritom získavate skóre za triky a to býva zohľadnené v rebríčkoch. No množstvo odpalov je stále rozhodujúce a podmieňuje výhru v turnajoch aj odomknutie nových. Názov hry nie je náhodný a jasne dáva najavo, že tentoraz nebudete hrať minigolf tradične vonku, ale priamo v dome. Ihriská sú tak tvorené rôznymi objektmi v spálni, obývačke, podkroví, kuchyni a garáži.

V praxi sú to bežné predmety dennej potreby, rôzne spotrebiče, hračky. Loptičku budete musieť dostať cez prešpekulované cestičky s takticky rozmiestnenými autíčkami, pohyblivými buldozérmi či robotmi, skladačkami a kockami, škatuľami s mliekom, džúsom alebo motorovým olejom. Budete kľučkovať pomedzi pečivo, laptop, činky, lavice, nádoby s farbou, dielenské náradie. Po podlahe, stoloch, soličkách, kuchynskom dreze, poličkách. Dotvárajú to špecifické golfové objekty s časťami dráhy, plošinkami a, samozrejme plochou s cieľovou jamôčkou na loptičku. Dopĺňajú to rôzne pomôcky a interaktívne objekty, ako sú plôšky na zrýchlenie, delá, ventilátory, príležitostné teleporty, žeriav či balón – všetko na premiestnenie loptičky na iné miesto.

Pritom je veľký dôraz kladený na fyziku a všimnete si, že od niektorých objektov sa loptička odráža v patričnom uhle, iné, ktoré majú menšiu váhu, ale prerazí alebo odstrčí. To treba zohľadniť pri nastavení smeru aj sily odpalu.  Pri slabom odpale napríklad loptička neprejde cez úsek so zákrutou, nepreskočí cez mostík na vzdialenejšie miesto, ale spadne zo stola na zem. Pri veľmi silnom odpale zas vyskočí z dráhy, preskočí inam, ako ste chceli, preletí cez jamku a nezostane v nej.

Ihriská sú niekedy dosť zložité a občas pôsobia neprehľadne. Práve preto vám celú optimálnu trasu vždy pred prvým odpalom hra ukáže pohyblivou kamerou. Okrem toho máte možnosť kedykoľvek použiť voľnú kameru a prehliadnuť si z výšky a ľubovoľného uhla celé ihrisko aj miestnosť. Takto si môžete naplánovať svoje odpaly a navyše neraz objavíte skratky. Nie je totiž potrebné dodržať postupnosť s pohybom po vyznačenej trase. Takže napríklad namiesto zdĺhavej okľuky ťuknete loptičku cez nenápadný úzky otvor niekde na strane a úplne sa vyhnete niekoľkým úsekom. Vaše skóre za triky sa tým síce zníži, ale súčasne dosiahnete aj menší počet odpalov a opäť zopakujeme, že to je prioritou.

Na každom ihrisku je uvedený optimálny počet odpalov, ktorý je vhodné dodržať. Za odpaly navyše sa totiž zhoršuje váš status a potom nastáva problém, či ich nebudete mať priveľa na dosiahnutie aspoň bronzovej trofeje v šampionáte. Na druhej strane, šikovným manévrovaním, použitím skratiek, ale aj s trochou šťastia, viete podliezť limit odpalov, čo je, samozrejme, pre vás len dobre. Veľký triumf je loptička umiestnená do jamky jediným ťahom! V karte šampionátu sú negatívne výsledky na každej jamke vyjadrené červeným a pozitívne zeleným číslom.

Počas hrania sa môžete zamerať aj na získanie medailí, ktoré sú priamo na ihrisku, ale často je trochu komplikovanejšie ich dosiahnuť. Môže to byť aj úplná odbočka z cesty, ktorá zvýši váš počet odpalov. Sami zvážite, či vám to za to stojí. No medaily predovšetkým pomôžu získať nové druhy loptičiek. Ďalšie obdržíte priamo za výhry v šampionátoch.

House of Golf 2
House of Golf 2 Nábytok sa krásne leskne, ale stačí chyba pri odpale a loptička sa skĺzne na zem.
Nábytok sa krásne leskne, ale stačí chyba pri odpale a loptička sa skĺzne na zem.

House of Golf 2 Ak to dám na jeden odpal, budem v limite.
Ak to dám na jeden odpal, budem v limite.

House of Golf 2 Aj keď sa loptičky nelíšia svojimi vlastnosťami, ich rozmanitosť poteší.
Aj keď sa loptičky nelíšia svojimi vlastnosťami, ich rozmanitosť poteší.

Rôznorodé loptičky síce nemajú žiadne bonusy ani neposkytujú výhody, ale možnosť použiť ich pri hraní je malým zadosťučinením. Takže napríklad potom používate namiesto klasickej bielej loptičky s logom malú disko guľu, smajlíka alebo mini pneumatiku. Inokedy melón, zaguľatené plyšové zvieratko, loptičku vytvorenú z pierok, s futuristickým dizajnom alebo ozubenými kolieskami v priesvitnom vnútri. Má to však aj praktický význam pri hraní s priateľmi či rodinou. Ak totiž hráte multiplayer na jednej obrazovke, každý hráč má pridelenú inú loptičku, čím sa lepšie odlíšia. Pri takomto hraní sa účastníci striedajú po každom odpale a nakoniec sa všetko vyhodnotí v rebríčku.

Hranie House of Golf 2 je spojené predovšetkým s relaxom, stavia na vašej šikovnosti, ale aj trpezlivosti a logickom uvažovaní, keď plánujete odpaly a kalkulujete s uhlami odrazu loptičky. Niektoré ihriská sú dosť nepríjemné a fakt naštve, keď pekne dáte sedem jamiek aj s rezervou a na zvyšných dvoch sa všetko pokazí. Ale tak už to skrátka niekedy býva. Nenechajte sa odradiť a úspech, ktorý sa potom dostaví, bude o to sladší a viac si ho užijete.

Sledovanie ihriska pred prvým odpalom (s možnosťou prerušiť ho) a voľná kamera síce slúžia pre lepšiu orientáciu hráča, ale súčasne je to šikovne využité na demonštrovanie precízneho spracovania v Unreal engine 5. Skrátka sa pritom môžete pokochať veľmi pekným vizuálom hry. Všetko sa dá dôkladne poobzerať z ľubovoľnej strany, môžete čítať aj drobné nápisy na škatuliach a plechovkách, vnímať hru svetla a tieňov. V nastaveniach sme síce nenašli DLSS a už vôbec nie Ray Tracing, ale na hru sa aj tak pozerá dobre. A podporuje aj českú lokalizáciu so zrozumiteľnými textami. Do toho znie veľmi príjemná, hravá hudba, aj keď časom vás možno omrzí.

House of Golf 2
House of Golf 2 Ideme jesť alebo hrať?
Ideme jesť alebo hrať?

House of Golf 2 Buď pôjdeme doľava po predurčenej trase, alebo si to skrátime dlhým odpalom mierne doprava a dozadu..
Buď pôjdeme doľava po predurčenej trase, alebo si to skrátime dlhým odpalom mierne doprava a dozadu..

House of Golf 2 Dostať sa na k jamke pomôže napríklad aj balón.
Dostať sa na k jamke pomôže napríklad aj balón.

Postup sa ukladá automaticky. Na bugy sme narazili len výnimočne, keď sa loptička zasekla na neočakávanom mieste a keďže pritom naďalej rotovala, neuskutočnil sa obvyklý reset. Ovládanie hry je jednoduché, na PC môžete použiť myš a klávesnicu aj gamepad. S myškou ale dochádza k menším problémom. Keďže sa používa na rotovanie kamery a súčasne odpal, ktorý je založený na podržaní a následnom pustení ľavého tlačidla a zároveň posune myšou od seba (pri prepnutí v nastaveniach k sebe), stávajú sa neželané chyby. Nechtiac totiž môžete pri slabom stlačení, respektíve predčasnom pustení, do loptičky len pinknúť, čím zbytočne prídete o cenný odpal. Tu by pomohla možnosť využiť dva kroky - nastaviť si intenzitu odpalu a potom ju stlačením potvrdiť.

Priaznivci minigolfu, ktorí si túto aktivitu vedia užiť aj v digitálnej podobe, nájdu v hre presne to, čo hľadajú. A fakt, že odpaľujú v miestnostiach s väčšinou prirodzenými bariérami a využívaním objektov z domácnosti, robí House of Golf 2 ešte atraktívnejším a trochu exotickým. Niektoré ihriská sú síce dosť náročné a možno vás zlyhanie na poslednej jamke poriadne naštve, ale inak očakávajte príjemne strávené chvíle pri odpaľovaní golfových loptičiek. Hlavne, keď si k tomu prizvete pár kamarátov alebo členov rodiny.

napísal uni 19.8.2024
8.0
HOUSE OF GOLF 2