GOD OF WAR: RAGNAROK (PC)

GOD OF WAR: RAGNAROK (PC)

8.5

Severský výlet boha vojny pokračuje aj na PC

Recenzia na PC verziu

Sony postupne prináša všetky svoje tituly na PC a teraz sa na rad dostal God of War Ragnarok, pokračovanie nového reštartu God of War série. Hra prekvapivo predbehla PC port The Last of Us 2, ktorý bol ohlásený už dávnejšie, ale ten si Sony zrejme odkladá na začiatok druhej série seriálu.

God of War Ragnarok pôvodne vyšiel na PlayStation konzolách pred dvomi rokmi a teraz už kompletizuje príbeh Krata a jeho syna v ich severskom dobrodružstve aj na PC. Vydal sa tam, aby si oddýchol od Grécka, kde prečistil miestnych bohov v predchádzajúcej, čisto sekačkovej sérii. V tejto novej sérii autori prešli do viac akčne -adventúrového žánru, celé to bolo pomalšie a viac príbehové, respektíve viac zamerané na postavy, rozprávanie a spoznávanie sveta. Zatiaľ, čo v prvej hre to celé autori načali, tu idú hlavne s rozprávaním ešte hlbšie. Čakajte tak ešte viac rozprávania a prestrihových scén.

Ak ste hrali jednotku, tak od tohto čakajte čisté pokračovanie s rovnakým štýlom a rôznymi menšími vylepšeniami (ak ste ju nehrali, radšej si ju pred jednotkou zahrajte, aby ste sa zorientovali vo svete). Nečakajte zásadnejšie zmeny, len nový príbeh odohrávajúci sa znovu v ríšach severských legiend, a to tri roky po prvej hre. Bude to tak podobné, ale stále rozsiahle a stále sa môžete podobne zabaviť. K tomu okrem kampane má teraz hra v sebe aj Valhalla roguelite časť zameranú čisto na presekávanie sa nepriateľmi. 

God of War: Ragnarok (PC)
God of War: Ragnarok (PC) Príbeh Krata a Atrea na severe pokračuje
Príbeh Krata a Atrea na severe pokračuje


God of War: Ragnarok (PC) Thor, Odin a ďalší bohovia majú s Kratom stále problém.
Thor, Odin a ďalší bohovia majú s Kratom stále problém.


God of War: Ragnarok (PC) V hre vás znovu čakajú severské svety.
V hre vás znovu čakajú severské svety.





Príbeh Krata pokračuje

Bližšie sme sa pozreli na hru a jej ponuku v pôvodnej PS5 recenzii. Teraz sa viac pozrieme na kvalitu portu PC verzie, ale zhrnieme v rýchlosti aj základ. V jednotke Kratos s „boyom" Atreusom prebehli ríšami severských bohov, niekoľkých ich zabili a zdalo sa, že to skončilo, ale o teraz po rokoch sa to začína znovu. Návšteva Thora, sa zvrhne na boj, ktorý rozpúta začiatok konca a začiatok pozliepaného príbehu, v ktorom sa rozbehne veľa tém bez presnejšieho zamerania, je to plné neustálych odskokov do vedľajších príbehov a podivného správania a rozhodovania sa postáv. V tejto oblasti je to slabšie ako jednotka, ktorá bola vedená vpred s jasným cieľom. Pozitívne je, že okrem Krata tentoraz pod kontrolu dostanete  aj Atreusa, ktorý bude mať vlastnú cestu.

Znovu čakajte prechod všetkými ríšami severských bohov, v ktorých nebudú chýbať nepriatelia, bossovia ani pekne zapracované puzzle prvky, ktoré budete musieť riešiť, aby ste sa dostali ďalej. Pridáva sa aj zbieranie vecí, otváranie truhlíc a vylepšovanie svojich zbraní. Teda kompletná ponuka z jednotky, ale v každej oblasti rozšírená.

Veľkým pozitívom je teraz väčšia rozmanitosť nepriateľov, menej ich neustálych priskakovaní do rozbehnutých bojov a hra už tak často neprechádza do únavnej jednotvárnosti a repetítívnosti. Miestami stále otravuje, ale už to nie je taká očividná snaha naťahovať čas. Zároveň sú boje dynamickejšie, kde po smrti nepriatelia už reagujú na fyziku posledného zaseknutia, rozpadnú sa, odletia. Ale je škoda, že keď sú živí, tak nimi zbrane len prejdú. Zároveň je to celé vďaka rýchlejším animáciám svižnejšie. Po stránke puzzle prvkov je to rovnako lepšie prepracované, s novými mechanikami a zaujímavejšími úlohami.

Čo je stále rovnaké, je prázdne a prakticky mŕtve prostredie. Znovu z postáv ste v prostrediach len vy a váš parťák, nepriatelia a občas obchodníci. Je to škoda, prostredie je síce pekné a rozsiahle, ale celé bez života. K tomu ako nepriatelia, tak aj spoločníci stále radi chodia oproti stenám, alebo kráčajú k okrajom priepastí a stále sú tu umelé steny. 

Hru prejdete za približne 18-20 hodín, ale následne môžete ďalej zbierať veci a dokončovať úlohy, čím viete v hre stráviť aj 40 hodín. Pre zaujímavosť, čakajte, že prestrihové scény tu už majú 7 hodín a všetky rozhovory zaberú okolo 15 hodín. Nechýba New Game+ možnosť a spomínaný Valhalla režim, v ktorom sa môžete snažiť dostať stále ďalej cez stále silnejších nepriateľov. Celé je to dostatočne bohatá ponuka.

Aký je port?

Samotný port je slušný, aj keď nie dokonalý. Vidieť tu skúsenosti z prvého portu, aj keď zdá sa, že na dotiahnutie detailov by potrebovali ešte viac času. Autori ponúkli dobrý, takmer bezproblémový výkon, až na pár zádrhov. Presnejšie na RTX 4080 16GB to ide okolo 80fps s DLAA v 4K,  s DLSS Quality sa dá zvýšiť na 105 fps, ale viete použiť aj FSR alebo XeSS upscalingy a pridané sú aj frame generation možnosti cez DLSS alebo FSR, kde DLSS zvýšilo framerate na 140 fps, respektíve maximá boli okolo 160 fps podľa prostredia. Je to príjemne vysoký výkon. Mimochodom DLSS tu má nejakú chybu pri zobrazení vodnej hladiny a príliš ju zašumí oproti ostatným upscalingom

Samotná grafika nie je zlá, ale ani príliš moderná. Vidieť ako si autori dali záležať na parádnych animáciách, kvalitných textúrach, kde je všetko pekne ostré, veľmi pôsobivo prepracovali aj deformáciu snehu. Len na dnešnú dobu už cítiť absenciu modernejších efektov a napriek peknej grafike prostredia vyznievajú trochu plocho. Chýba dynamickejšie nasvietenie a Ray tracing na rôzne prvky grafiky by tu pekne pomohol. Či už na hladinu vody, na ambient occlusion, alebo celkovo na nasvietenie.  V porovnaní s PS5 verziou tentoraz žiadne dodatočné efekty do grafiky nepridali, skôr niektoré efekty neaplikovali (dodatočné detaily v odleskoch) a v niektorých oblastiach v PC verzii, zrejme pre chybu, absentuje celá vrstva objektov.  

K tomu stále akoby bol problém s prepĺňaním VRAM a po dlhšom hraní mi hra padala (aj so 16GB VRAM), alebo po prechode do menu sekla aj desať sekúnd, kým sa hra precachovala. Podobne to bolo aj pri jednotke. Zdá sa, akoby ju autori nečistili, keď sa zaplní, aj keď môže to byť špecifický problém pre určité konfigurácie. Mimochodom, minimum pre hru pôvodne nastavili na 6GB VRAM, ale neskôr, keď sa hráči začali sťažovať a používať mod na odblokovanie obmedzenia, to znížil na 4GB VRAM s tým, že táto veľkosť nie je oficiálne podporovaná a môže začať sekať.

God of War: Ragnarok (PC)
God of War: Ragnarok (PC) Vizuál je pekný, aj keď prostredia sú stále prázdne a mŕtve
Vizuál je pekný, aj keď prostredia sú stále prázdne a mŕtve


God of War: Ragnarok (PC) Hlboké menu upgradov nechýbajú, aj keď na PC sú až príliš veľké písmená a celé by to chcelo lepšiu prehľadnosť.
Hlboké menu upgradov nechýbajú, aj keď na PC sú až príliš veľké písmená a celé by to chcelo lepšiu prehľadnosť.


God of War: Ragnarok (PC) Čakajú vás potulky rozsiahlou krajinou.
Čakajú vás potulky rozsiahlou krajinou.





Zároveň, čo zabudli autori prispôsobiť pre PC, sú až príliš masívne veľkosti písma. Či už v informačných ikonkách na stlačenie počas hry, alebo veľké texty v menu priamo v hre, alebo nastaveniach, pôsobia na PC zle. Ťažko sa v tom orientuje. Pritom nastavenie veľkosti textov a ikoniek majú, ale len nedajú sa ešte viac zmenšiť. 

Samotné nastavenia sú hlboké, aj keď pre veľkosť textov veľmi rozťahané a neprehľadné. Ale stále je tu možnosť nastavenia prakticky všetkého, od grafických detailov, cez upscaling, generovanie frejmov, cez ovládanie klávesnicou a myšou, citlivosti a tony možnosti pre zjednodušenie hrateľnosti, či už len preto, že sa vám nechce všetko zbierať, mieriť, bežať tlačidlom, alebo pre rôzne možnosti pre pohybovo alebo zrakovo obmedzených hráčov. V tejto oblasti je to poriadne prepracované.

Nechýba ani možnosť ultrawide pomerov strán, ktoré dodajú hre na filmovosti a aj prehľadnosti. Ak to začnete hrať takto, následne sa vám 16:9 bude zdať príliš obmedzujúce. Pre tieto ultrawide rozlíšenia autori prepracovávali aj prestrihové scény a upravovali skripty. Aj keď neupravili engine a postupne pri tomto pomere strán začína hra zasekávať pre väčšie frametimes. Z iných detailov mi z nejakého dôvodu neustále hra po zapnutí prepočítavala shadre a sú tam aj nejaké problémy s vyvážením zvuku a hlasov.

Port ako celok nie je zlý, ale je tu veľa drobností, ktoré nie sú dotiahnuté a môžu robiť problémy. A nakoniec je tu ešte PSN prihlasovanie, čo nie je nejaký zásadný problém. Napokon, ak sa raz prihlásite, už vás vo všetkých ďalších hrách prihlási automaticky a neriešite to. Ale stále prídavok PSN veľa PC hráčov neprijalo, čo zrejme spôsobilo násilné pridanie prihlasovania do Helldivers 2. Odvtedy sa to so Sony ťahá. Ale konkrétne tu prihlasovanie ani nevyzerá ako nutnosť, a aj keď odo mňa na začiatku hra pýtala prihlásenie, už vraj nepýta a dá sa z konta aj odhlásiť, možno to niektorý patch už zmenil. 

God of War: Ragnarok (PC)
God of War: Ragnarok (PC) Nepriatelia majú teraz väčšiu rozmanitosť a boje nebudú také jednotvárne a ani repetitívne.
Nepriatelia majú teraz väčšiu rozmanitosť a boje nebudú také jednotvárne a ani repetitívne.


God of War: Ragnarok (PC) Rôzni menší a väčší bossovia nebudú chýbať.
Rôzni menší a väčší bossovia nebudú chýbať.


God of War: Ragnarok (PC) Poteší aj väčšia dynamika bojov a rýchlejšie pohyby.
Poteší aj väčšia dynamika bojov a rýchlejšie pohyby.




Celkovo je God of War Ragnarok pekná sekačka pokračujúca v štýle pôvodného God of War. Možno škoda, že v rovnakom prostredí a miestami pripomína expanziu s akoby pozliepaným príbehom, ale stále je rozsiahla s peknou ponukou. Vylepšený je vizuál, dobre sa zlepšili boje, rozmanitosť nepriateľov, menej repetitívnosti, aj keď  svety sú prázdne a hra až príliš rozťahaná množstvom prestrihových scén, čo nemusí sadnúť hráčom, ktorí chcú  hlavne akciu. Základ PC portu je dobrý, je tam dobrý výkon, aj keď je tam viac rôznych menších problémov v rôznych oblastiach. V zásade, ak vás bavila jednotka a chcete z tohto sveta viac, dvojku si nenechajte ujsť.


napísal saver 1.10.2024
Páči sa mi! (+3)
8.5
Vo svete
9.4
Ohodnotiť
GOD OF WAR: RAGNAROK (PC)
+ pekný a ostrý vizuál
+ dobre zvládnuté a teraz viac dynamické boje
+ kvalitné animácie
+ rozmanitejšie puzzle prvky
+ slušná rozsiahlosť hry aj s prídavkom doplnkového roguelite režimu
- stále prázdny a statický svet
- veľkosť textov na PC pomery je prehnaná, čo vytvára neprehľadné menu
- rôzne menšie nedotiahnuté veci v porte, chýbajú aj vylepšenia grafiky


RECENZIE HRÁČOV
God of War: Ragnarok (PC)
8.5
SAIMONKACA    15.11.2022
Moj osobny nazor na tuto hru, Hra je vyborna, ale ocakaval som este trochu viac. Najprv som do to...prečítať celé
PS4
PS5

Vývoj: Sony / Sony Santa Monica
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 9. november 2022
 19.9. 2024 (PC)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29896)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk