AKO VZNIKAL JAN PTÁČEK: LUKE DALE O HERECTVE, MOTION CAPTURINGU A VÝVOJI POSTAVY

AKO VZNIKAL JAN PTÁČEK: LUKE DALE O HERECTVE, MOTION CAPTURINGU A VÝVOJI POSTAVY

Na slovíčko s Ptáčkom

Luke Dale už takmer desať rokov oživuje charizmatického a zároveň arogantného šľachtica Jana Ptáčka v sérii Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios. Dale sa pôvodne uchádzal o rolu Henryho, no namiesto toho našiel dokonalé uplatnenie v komplexnej postave Jana - rozmaznaného šľachtica so skrytou hĺbkou a silným putom s hlavným hrdinom hry. V tomto rozhovore sa Dale zamýšľa nad svojou cestou v hre Kingdom Come, od výziev spojených motion capturingom, až po vývoj Janovej postavy v aktuálnom pokračovaní. Podelil sa aj o postrehy zo svojho hereckého procesu, nezabudnuteľné momenty na pľaci a svoje ambície v oblasti hier aj filmu.

Ako ste sa vlastne dostali k práci na Kingdom Come: Deliverance? Zúčastnili ste sa konkurzu špeciálne na úlohu Jana Ptáčka?

No, pôvodne som sa prostredníctvom vlastnej nahrávky uchádzal o úlohu Jindřicha, ale Dan Vávra si myslel, že sa lepšie hodím na Jana. Prileteli so mnou 1. februára 2016 do Prahy, prečítal som si Jana a zvyšok je už história!

Aký bol váš prvý dojem z Jana Ptáčka, keď ste si prečítali scenár? Dokázali ste sa s ním hneď spojiť?

Nie nevyhnutne - Jan vie byť bojovný, nafúkaný, rozmaznaný fagan a ja by som si rád myslel, že tieto vlastnosti nezdieľam! Ale je v ňom veľa hĺbky. Je odvážny a veľká časť jeho arogancie je len chvastúnstvo. V hĺbke duše má zlaté srdce. Viac som sa spojil s jeho autenticitou - je taký, aký je, bez zábran.

Kingdom Come: Deliverance sa odohráva v Čechách v 15. storočí. Skúmali ste pri príprave na túto úlohu históriu tohto regiónu?

Rozhodne, bolo kľúčové zostať čo najviac verný histórii a nasledovať príklad Warhorse. Dbal som na to, aby som pochopil politickú klímu a stredoveký spôsob života šľachtica. Ale úprimne povedané, pri takom rozsiahlom príbehu, akým je Kingdom Come, je veľa o tom, aby ste sa ukázali, zostali uzemnení v bezprostredných okolnostiach a naplno sa venovali každému momentu. Vďaka podpore úžasného tímu Warhorse bolo ľahšie zostať v tomto rozpoložení.

Ako vznikal Jan Ptáček: Luke Dale o herectve, motion capturingu a vývoji postavy

Jan Ptáček je zložitá postava - arogantná, ale aj očarujúca. Ako ste pristupovali k vyváženiu týchto vlastností vo svojom výkone?

Veľká časť tejto rovnováhy vychádza zo scenára - všetko je to v scenári. Všetko, čo musím urobiť, je odovzdať sa fantastickému materiálu, ktorý mám pred sebou, a jednoducho to funguje. Jan je tak dobre napísaná, komplexná postava a vďaka tejto hĺbke je dynamika vzťahu s Jindřichom taká silná. Práve kontrast medzi jeho aroganciou a šarmom ho robí takým presvedčivým.

Mali ste pri vytváraní Ptáčkovej osobnosti a hlasu nejaké osobné vplyvy alebo inšpirácie?

Nezakladal som ho na nikom konkrétnom - Jan mi jednoducho prišiel prirodzený, keď som čítal túto úlohu. Akoby vyskočil zo stránok a inštinktívne som vedel, ako znie.

Ako podľa vás Jan dozrieva ako postava v Kingdom Come: Deliverance 2?

Jan v KCD2 určite čelí vážnejším výzvam - zdá sa, akoby sa ho svet snažil pokoriť. Ako na seba berie väčšiu zodpovednosť, začína si uvedomovať, koľko nebezpečenstva s ňou prichádza. Ale spôsob, akým tieto boje zvláda, je dosť hrdinský a tento rast dodáva jeho postave úplne novú vrstvu.

V oboch častiach Kingdom Come: Deliverance bol použitý motion capturing a aj dabing - aký to bol pre vás zážitok? Líšilo sa to od tradičnej hereckej práce?

Motion capturing a hlasovú prácu s Warhorse robím už deväť rokov, takže sa to stalo mojou druhou prirodzenosťou. Spočiatku to bolo zložité, ale teraz si túto výzvu naozaj vychutnávam. Núti vás to používať predstavivosť oveľa viac ako televízia alebo film.

Boli pri nahrávaní nejaké obzvlášť náročné scény alebo momenty? Aká bola vaša obľúbená scéna alebo replika v úlohe Jana Ptáčka?

Scéna s obesením v KCD2 bola určite jedna z najťažších - bol to ťažký deň a vyžadovalo to veľa sústredenia, aby som tomuto momentu dodal váhu, akú si zaslúži. Čo sa týka mojej obľúbenej repliky? Audentes fortuna iuvat, samozrejme!

Ako vznikal Jan Ptáček: Luke Dale o herectve, motion capturingu a vývoji postavy

Mali ste veľkú tvorivú slobodu v tom, ako ste predniesli repliky Jana Ptáčka, alebo to bolo striktne podľa scenára?

Mal som veľkú voľnosť v tom, ako som predniesol Janove repliky, ale úprimne povedané, pri takomto dobrom scenári nikdy nie je potrebné nič pridávať. Všetko je tam na stránkach - len som to musel priviesť k životu.

Jan Ptáček a Jindřich majú dynamický vzťah, ktorý sa počas oboch hier mení. Bola ich chémia ovplyvnená vašimi skutočnými interakciami s Tomom McKayom?

Určite! Spoločné trávenie času v štúdiu, blbnutie na pľaci a rozvíjanie nášho vlastného priateľstva sa prirodzene premietlo do dynamiky Jindřicha a Jana. Vďaka tomuto skutočnému putu bolo oveľa ľahšie vplávať do ich vzťahu a oživiť túto chémiu na plátne.

Ako sa zmenil proces oživovania Jana Ptáčka medzi Kingdom Come: Deliverance a jej pokračovaním? Boli nejaké rozdiely v rámci motion capturingu, nahrávaní dabingu alebo réžii v porovnaní s prvou hrou?

Jednou z najväčších zmien medzi prvou hrou a pokračovaním je pridanie snímania tváre. Teraz sa zachytáva a používa každá maličkosť, ktorú urobím - nielen hlas a pohyb, ale aj mimika tváre. Skutočne to pozdvihuje prestrihové scény a vnáša do hereckého výkonu ďalšiu úroveň nuáns.

Kingdom Come: Deliverance má oddanú fanúšikovskú základňu - aká bola odozva pre vás osobne? Nejaké nezabudnuteľné interakcie s fanúšikmi?

Odozva bola neuveriteľná! Hneď odo dňa oznámenia sme boli celý vývojársky tím, Tom a ja ohromení láskou a oddanosťou fanúšikov. Je úžasné vidieť, ako veľmi ľuďom záleží na tomto svete a jeho postavách - vďaka tomu všetka tá tvrdá práca naozaj stojí za to.

Ako vznikal Jan Ptáček: Luke Dale o herectve, motion capturingu a vývoji postavy

Okrem herectva ste aj režisérom. Ste radšej za kamerou alebo pred ňou?

Úprimne povedané, milujem oboje, ale herectvo bolo mojou prvou láskou a asi vždy bude tým, čo mi prináša najväčšie tvorivé uspokojenie.

Aká je vaša vysnívaná úloha, či už v hre, filme alebo televízii?

Mojou vysnívanou rolou by bolo hrať Bobbyho v Company od Stephena Sondheima. Tiež by som bol rád súčasťou niečoho tak dokonalého, ako je seriál Succession od HBO. Ak by som niekedy dostal takúto príležitosť, vedel by som, že som to naozaj dokázal v herectve.

Mali by ste v budúcnosti záujem režírovať videohru vzhľadom na vaše režisérske skúsenosti?

Rozhodne by som v budúcnosti rád režíroval videohru. Ak by sa objavil vhodný projekt, určite by som sa chopil šance a skúsil to.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 18.2.2025
Páči sa mi! (+2)
AKO VZNIKAL JAN PTÁČEK: LUKE DALE O HERECTVE, MOTION CAPTURINGU A VÝVOJI POSTAVY


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|P : i5 13600kf, 32gb ram, z690... (0)
Ahojte, predávam PC komponenty, robím upgrade na 9...
|Oled monitor (6)
chystam sa kupit novy monitor a neviem sa rozhodnu...
|Intel i5 10400f + rtx 4070 + 3... (15)
Čavte, viete mi poradiť, čo by bolo potrebné vymen...
|Webová stránka key-wrld (9)
Ahojte, máte niekto skúsenosti s webovou stránkou ...
|Predám 7800x3d (1)
Používané dva mesiace kým som čakal na 9800ku, le...
|Svet, ukrajina, vojny ... (35479)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk