PRIHLÁS

S TOMÁŠOM ZACHAROM Z POWERPLAY STUDIO NIELEN O ŠPORTOVÝCH HRÁCH

S TOMÁŠOM ZACHAROM Z POWERPLAY STUDIO NIELEN O ŠPORTOVÝCH HRÁCH

O tvorbe a plánoch úspešného slovenského štúdia

Interview

Slovenské PowerPlay Studio vzniklo v roku 2007 a je zamerané predovšetkým  na  tvorbu športových hier, ktoré si získali množstvo fanúšikov po celom svete.  Tieto hry si môžete zahrať  najmä na svojich smartfónoch a tabletoch alebo prostredníctvom webového prehliadača. Členom úspešného vývojárskeho tímu je aj Tomáš Zachar, ktorého sme oslovili, aby nám povedal viac o sebe,  štúdiu a  o projektoch, na ktorých sa pre PowerPlay Studio podieľa.

 

Dobrý deň, mohli by ste sa nám na úvod trochu bližšie predstaviť a zhrnúť vašu kariéru a prácu v štúdiu?

Pracujem pre PowerPlay Studio už približne tri roky a za ten čas som zažil obrovský posun štúdia – od čisto športových hier až po nové, odvážnejšie témy. Najprv som dizajnoval projekt Cycling Legends (ktorý sa neskôr premenoval na Tour de France Cycling Legends), no mojou najväčšou výzvou bolo vytvorenie hry Post Apo Tycoon – Idle Builder. Táto hra mi dala poriadne zabrať, ale stálo to za to – dnes patrí medzi vlajkové tituly štúdia a teší sa obrovskému záujmu hráčov. Som na ňu nesmierne hrdý!

Môžete nám priblížiť aj samotné štúdio a jeho ďalších členov?

PowerPlay Studio má príjemnú priateľskú atmosféru, kde sa všetci poznáme a navzájom si pomáhame. V súčasnosti máme okolo 45-členný tím, ktorý tvorí obsah a udržiava aktívne šesť väčších hier, a zopár menších, pričom paralelne pracujeme na troch nových projektoch, ktorých detaily zatiaľ nechávame ako prekvapenie. Aj napriek náročnej situácii na trhu mobilných hier si stále držíme vysokú kvalitu herného obsahu aj zákazníckeho servisu. Navyše, práve teraz pripravujeme spin-off Post Apo Tycoonu - Idle Builder, a ja sa neviem dočkať, až ho predstavíme verejnosti!


Na akých tituloch ste sa podieľali? Ktorý z nich je váš najobľúbenejší a z akého dôvodu?

Pre PowerPlay Studio som zatiaľ pracoval na dvoch veľkých projektoch – Tour de France Cycling Legends a Post Apo Tycoon - Idle Builder. Tour de France Cycling Legends bola skvelá skúsenosť, pretože som mal možnosť pracovať na oficiálnej mobilnej hre Tour de France, čo znamenalo veľkú zodpovednosť pri zachovaní autenticity pretekov, tratí a celkového cyklistického zážitku.

Najviac ma však srdcovo chytila hra Post Apo Tycoon - Idle Builder, pretože to bol môj vlastný nápad. Mal som možnosť ju od začiatku kreatívne formovať, určovať mechaniky, vizuálny štýl a celkové smerovanie hry. Táto voľnosť mi umožnila priniesť unikátne prvky do žánru idle builderov a vidieť, ako hra rastie a získava si fanúšikov. V súčasnosti patrí medzi vlajkové tituly štúdia, čo je pre mňa obrovská satisfakcia.

Prečo sa PowerPlay Studio zameriava predovšetkým na športové tituly a uprednostňuje mobilnú sféru? Nezvažuje štúdio nejaký  veľký titul pre PC alebo konzoly?

Ako som už spomenul, štúdio sa už nesústredí výhradne na športové tituly. Dlhé roky to platilo, pretože si vybudovalo v tomto segmente dobrú povesť a darilo sa uspokojovať cieľovú skupinu týchto titulov. Čo sa ale týka platforiem, mobilné zariadenia zostávajú našou prioritou, keďže v tejto oblasti je najviac skúseností a silné technické know-how.

Priznám sa ale, že distribúcia cez STEAM nás veľmi láka, a je dosť možné, že v blízkej budúcnosti tam uvedieme jednu z našich súčasných hier, upravenú tak, aby využila potenciál PC platformy. Na základe tohto experimentu zvážime ďalšie kroky.

Čo sa týka konzolového vývoja alebo VR, momentálne nad tým neuvažujeme – vývoj aj marketing v týchto segmentoch sú finančne úplne inde. Ale nikdy nehovor nikdy! 😃

PowerPlay Studio spolupracuje aj so športovými federáciami a dokonca podporujete športovcov. Môžete nám o tom povedať viac?

PowerPlay Studio dlhodobo spolupracuje s významnými športovými federáciami a organizáciami, aby prinieslo hráčom autentický športový zážitok. Jedným z našich najväčších úspechov je spolupráca s tímom Tour de France, vďaka ktorej sa naša hra Cycling Legends stala jedinou oficiálnou mobilnou hrou Tour de France. Hráči si tak môžu vychutnať skutočné preteky s autentickými traťami, trofejami a ikonickými dresmi.

Rovnako významná je aj spolupráca s Medzinárodnou biatlonovou úniou (IBU), v rámci ktorej sme predstavili prvý oficiálny e-športový turnaj v biatlone – IBU eCup v hre Winter Sports Mania. Hráči v ňom súťažia proti reálnym súperom a môžu vyhrať VIP vstupenky na Svetový pohár v biatlone.

Tieto partnerstvá sú pre PowerPlay Studio kľúčové, pretože umožňujú zvyšovať realizmus našich hier a spájať tradičný šport s digitálnym svetom. Vďaka tomu oslovujeme nielen hráčov, ale aj skutočných športových fanúšikov po celom svete.


Športujete aj v reálnom živote? Akým pohybovým aktivitám sa venujete?

Kedysi som pravidelne chodil do posilňovne a rád som sa venoval aj korčuľovaniu, no s dvoma deťmi sa môj pohybový režim trochu zmenil. 😄 Teraz je to skôr o tlačení kočíka a nosení 10-kilového „závažia“ na rukách. Ale aj to je svojím spôsobom tréning – vytrvalosť, sila a reflexy sa pri deťoch rozhodne zlepšujú!

Post Apo Tycoon - Idle Builder sa trochu vymyká z tradičného sortimentu PowerPlay Studio hier a získal si priazeň komunity. Ako vznikol nápad vytvoriť takýto titul?  Po tomto úspechu plánujete aj pokračovanie, prípadne  viac hier, ktoré sú z iných žánrov?

Keď som bol na materskej, mal som čas premýšľať nad tým, aký typ hry by mohol osloviť čo najviac ľudí, no zároveň by ma bavilo ho robiť aj hrať. Veľa som v tom období hrával Factorio, ktoré ma inšpirovalo – chcel som vytvoriť niečo s automatizáciou, budovaním a manažmentom, no zároveň prispôsobené pre mobilnú platformu. Tak vznikol Post Apo Tycoon - Idle Builder.

Hra sa rýchlo uchytila a získala silnú komunitu, čo nás veľmi potešilo. Pokračovanie ako také zatiaľ neplánujeme, ale určite dáva zmysel vytvoriť podobné hry s prvkami, ktoré sa hráčom na Post Apo Tycoon - Idle Builder páčili. Tento úspech nám ukázal, že rozšírenie portfólia o iné žánre môže byť správna cesta.

A čo ďalšie plány štúdia  do budúcna?

PowerPlay Studio sa do budúcna plánuje naďalej sústrediť na mobilné hry pre širšiu skupinu hráčov. Kľúčové pre nás zostáva prototypovanie a hľadanie nových, zaujímavých herných konceptov, pričom sa zároveň snažíme znižovať náklady a flexibilnejšie reagovať na rýchlo sa meniaci trh. Dlhodobejšie plány asi nemá zmysel predstavovať, nakoľko situácia sa v našej oblasti prudko mení. Sledujeme aj geopolitickú situáciu, ktorá môže mať výrazný dopad na herný priemysel a ovplyvniť naše ďalšie smerovanie. Nech už bude ale situácia akákoľvek, budeme pokračovať v spolupráci so športovými federáciami. Naša vízia je jasná – prinášať hráčom kvalitné a inovatívne hry, ktoré ich budú baviť aj v neľahkých časoch.


Čo by ste povedali na netradičný námet pre športovú hru, ktorá sa vo videohrách objavuje len veľmi ojedinele  - vrh nožom a sekerou?  Tento šport síce uvidíte zriedka na TV obrazovkách, ale má slušnú komunitu po celom svete a z osobných skúseností viem, že aj bežní ľudia si radi vyskúšajú takéto aktivity.  Myslím, že by hra mohla zaujať.  

Myslím si, že na VR by mohol byť vrh nožom a sekerou naozaj skvelý zážitok – realistická fyzika, ponorenie do hry a možnosť precízneho zameriavania by mohli vytvoriť veľmi uspokojivú mechaniku.

Avšak z biznisového hľadiska momentálne neverím v projekty s úzkou cieľovou skupinou. Za posledné roky sa cielenie hráčov výrazne zhoršilo, marketing je čoraz náročnejší a nájsť dostatočne veľkú komunitu, aby sa hra zaplatila, je veľká výzva. Preto sa skôr prikláňam k projektom, ktoré majú širší potenciál oslovenia hráčov.

Ako vnímate súčasný trend vývoja a distribúcie hier?  Myslíte si, že sa herná sféra posúva správnym smerom?

Súčasný trend vývoja a distribúcie hier vnímam ako veľmi náročný, najmä vzhľadom na neistoty na trhu a ťažkosti menších vývojárov. Mobilný trh je stále veľmi dynamický, no s čoraz väčšou konkurenciou a klesajúcimi príjmami z hier. Mnoho menších hráčov z trhu pravdepodobne odíde, a môže dôjsť aj k krachu tých, ktorí už majú problémy s financovaním či ziskovosťou.

Vy osobne sa zúčastňujete aj rôznych podujatí, kde sa delíte s poslucháčmi o svoje skúsenosti z vývoja hier. Kde váš môžeme v dohľadnom čase stretnúť?

Nedávno som mal možnosť prednášať na vysokej škole a tiež na GDS v Prahe. Prednášanie ma baví, takže keď sa naskytne dobrá príležitosť, určite ju rád využijem. Momentálne však nemám v pláne žiadne väčšie prednášky.

Ďakujem za rozhovor.


napísal uni 26.3.2025
Páči sa mi! (+1)
S TOMÁŠOM ZACHAROM Z POWERPLAY STUDIO NIELEN O ŠPORTOVÝCH HRÁCH


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Aké máte očakávania od gta vi?... (5)
chcel by som vedieť čo očakávate od tejto videohry...
|Trofeje v kingdom come 2 (0)
Ahojte,vie mi niekto poradiť prečo nemôžem zo zabi...
|Zvuk vo hrách (5)
ahojte,priatelia. mám otázku. vo hre zaklinač 3 al...
|Upgrade budget gpu (15)
Zdravím, chcel by som poradiť ohľadom novej grafik...
|Mfg+freesynch geek problém (5)
čus,mám Nvidiu s MFG a monitor s FreeSynch.Nastáva...
|Zľavy/akcie/rozdávačky - pc (239)
Ahojte, všimol som si (alebo som aspoň nenašiel...
|Pochváľte sa svojím herným str... (288)
Ako hardwareového nadšenca ma napadlo vytvoriť vlá...
|Sector hraje ... (124736)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (62112)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Playstation 5 (1836)
Playstation 5 fórum - Všetko týkajúc sa tejto plat...
|Svet, ukrajina, vojny ... (37479)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk