UNREAL II THE AWAKENING

UNREAL II THE AWAKENING

8.0

Recenzia na PC verziu

Dlho očakávané pokračovanie kvalitnej 3D akcie je už tu. Hru má tentoraz na svedomí Legend Entertainment od ktorého sme už videli Wheel of Time, alebo addon Unreal Return to Na Pali.  Tentoraz je hra na novom veľmi kvalitnom engine, s modernými interaktívnymi prvkami a s množstvom nepriateľov. Pôvodný engine od Epicu z Unreal Tournamentu 2003 je tu ešte vylepšený a využitý na maximum. Takže okrem prekrásnej grafiky čakajte aj vysoké požiadavky na hardware.

Príbeh hry vás presunie 300 rokov po pôvodnom Unreale. Vaše meno je John Dalton ste veterán galaktických vojen a ex-mariňák. Momentálne vykonávate obhliadkové lety na samom okraji ľuďmi obývaného vesmíru. Ste tu niečo ako šerif, máte vlastnú loď Atlantis s malou 3 člennou posádkou, bojovníčkou Aidou, mechanikom Issakom a mimozemským navigátorom Ne’banom. Je tu nuda, jednoducho v tejto časti vesmíru sa nikdy nič neudialo, a až na pár vedcov a pár baníckych základní tu nie je nič nebezpečné. No nie je všetko také ako sa zdá, a zistíte to hneď potom ako dostanete volanie o pomoc z blízkej planéty. Záchranná akcia vás vtrhne do boja proti mocným mimozemským nepriateľom a pozemským korporáciám o získanie série artefaktov, ktorých spojením sa dá získať ultimatívna zbraň. Všetci ich chcú a vy ich v záujme mieru v galaxií musíte získať prvý.

Unreal II The Awakening
Unreal II The Awakening
Unreal II The Awakening

 Hra obsahuje 12 stredne veľkých single playerových levelov s 12 krátkymi medzilevelmi na vašej lodi. Unreal je vlastne čistá 3D akcia s určitým náznakom interaktivity. Nie je tu nejako hlboko vykreslený príbeh, v podstate len rad radom spĺňate misie na rôznych planétach. Jediným odklonením od typickej akcie je tu voľnosť pohybu po vašej neveľkej lodi a rozprávanie sa s posádkou, plus v niektorých misiách zadávanie rozkazov spriateleným jednotkám. Misie sú rozdelené na niekoľko typov. Väčšinou sú čisto akčné kde idete strieľate na všetko čo sa hne, prípadne raz za čas odchytíte nejakého inžiniera a obraňujete ho kým vám otvorí dvere prípadne vás niekam zavedie. Ďalej sú tu obranné misie kde musíte obraňovať určité územie určitý čas. Niekedy na to máte aj jednotku vojakov ktorým môžete zadať rozkazy aké časti územia majú brániť. Okrem vojakov mávate dispozícii ešte automatické delá, prípadne laserové ploty, ktoré si takticky rozmiestnite a bránite sa nimi proti nepriateľovi. Čakajte ešte aj deštrukčné misie kde musíte aktivovať niekoľko (už dopredu rozmiestnených bômb, hu aká náhoda) a rýchlo utiecť. Mimochodom odpaľovanie náloží je tu asi úplné maximum interakcie s prostredím. Inak vám ostávajú už len gombíky na dverách a na ovládacích pultoch, ktorými čas od času musíte niečo aktivovať. To je všetko,  žiadne používanie ani zbieranie vecí. Nakoniec je tu aj niekoľko pekných sniper misií, a séria arkádových scén kedy sa nemôžete hnúť z miesta a len strieľať po hordách prichádzajúcich nepriateľov.

Počas hry sa mi dosť zdalo že  sa autori snažili priblížiť štýlu Half Life, ku ktorému pridali pár vylepšení. Ale myslím že hru vôbec nedostali nad dnešný štandard a v ničom okrem grafiky nevyniká. Nečakajte žiadne ovládanie vozidiel ani raketiek, dokonca ani žiadneho dela prípadne laserového guľometu. Je tu  len séria vašich zbraní ktorých arzenál sa vám každou misiou rozširuje.  Zbrane sú naozaj pekné, ale pravdupovediac viac ako polovicu ani nepoužijete. Sú jednoducho k ničomu, buď neefektívne, alebo si je väčšina z nich veľmi podobná. Najviac asi budete používať klasický útočný samopal, veľmi efektívnu zbraň proti väčšine typov nepriateľov. Potom je tu pekný plameňomet vhodný na rôznych arachnoických nepriateľov, granátomet s rôznymi typmi striel, ktorý som použil asi dva krát, základná prakticky nepoužiteľná samodobíjacia pištoľ, ďalej rôzne celkom pekné mimozemské zbrane ktoré sú však dosť pomalé a málo efektívne. Vysoko kvalitná je na rozdiel od nich sniperka, a aj niečo ako plazmatický raketomet. V poslednom levely si na chvíľu obľúbite veľmi zaujimavú zbraň s generátorom čiernej diery. Budete sa s ňou však musieť rýchlo rozlúčiť pretože hra skončí.  Sú tu ešte spomínané laserové ploty, automatické delá a nejaké podivné samozameriavacie lietajúce kocky. Ale tieto zbrane môžete akurát uložiť a nechať nech automaticky obraňujú určité územia. Niekedy si ich správnym umiestnením ušetríte množstvo starostí s nepriateľmi. Čo sa týka energií  musím spomenúť dobíjanie energie a shieldov, na to tu máte špeciálne energetické polia do ktorých keď vstúpite jedna alebo druhá energia sa vám dobíja. Prípadne máte to tu aj v menšom v podobe prenosných balíčkov.

Unreal II The Awakening
Unreal II The Awakening
Unreal II The Awakening

 V hre sa postupne sa dostanete sa na niekoľko rôznych planét, od bežných pozemského typu kde si zastrieľate na arachonické bytosti vyliezajúce z poľa kryštálu. Sú celkom milé a keď na nich zaútočíte samopalom cítite sa presne ako vo filme Starship Troopers. Ďalej sa dostanete na planétu celú jednu obklopenú obrovským živočíchom v ktorého útrobách sa skrýva artefakt. Vnútri vás budú obklopovať lietať nejaké živočíchy pripomínajúce spermie. A to ešte nie je všetko, potom ako ten organizmus naštvete začne po vás vystreľovať vybuchujúce vajcia. No žúžo. Postupne si na ďalších planétach si zabojujete so sériou rôznych mimozemských organizmov, od zmutovaných príšer, cez rôzne hlodavce na planétach, špeciálne ľudské jednotky korporácií, ktoré chcú tiež dostať artefakty, až po prapodivné replikačné mimozemské bytosti žijúce v  podobnom prostredí ako Borgovia so zbraňami ako chobotnice v Matrixe. Všetko sú to jedinečné stvorenia, s rôznymi taktikami a zbraňami a aj účinkom na rôzne typy striel. Ako prechádzate levelmi zisťujete že všetky časti artefaktov boli využívané na rôzne genetické pokusy klonovanie a vytváranie monštier, a začína vám dochádzať na čo asi bude slúžiť kompletný artefakt. A začínate sa aj pýtať prečo ich armáda tak veľmi chce získať.

K hardwarovej náročnosti by som povedal, že je to náročnejšie ako UT2003. Autori zvýšili detaily, efekty a na hry odporúčajú minimálne P3 733 mhz procesor, Geforce 2 MX kartu a 256mb RAM. Optimálna konfigurácia však nie je ani 1.4ghz a ATI8500 kde ešte stále budete cítiť trhanie a budete musieť znižovať detaily.  Ale ak máte pomalší počítač, dajú sa vypnúť rôzne efekty aby to chodilo aspoň ako tak. A ak nie 640x480 rozlíšenie to istí, síce to už nie je ono ale dá sa zahrať. Grafika levelov je veľmi pekná, sú tu super prepracované rôznorodé prostredia, design levelov je veľmi dobrý, a dokonca aj množstvo nepriateľov poteší. Podobne aj kvalitné efekty plameňov, dymu a reflekcie veľmi zalahodia  oku. Škoda že medzilevelové videá v kvalite a obsiahlosti trochu zaostávajú, kde v podstate  vidíte akurát ako vaša raketka letí nad nejakou planétou, prípadne sa s niekým rozprávate. Veľmi mi chýbali efekty ako let cez hyperspace medzi planétami, prípadne nejaké impozantnejšie pohľady na flotily nepriateľa, alebo rozsiahlejšie scény kde by sa trochu dotvoril príbeh.V hre totižto sa toho veľa spomína o oblasti a o nepriateľoch, ale všetko je len slovne nič z toho nevidíte a neviete si ani predstaviť. Okrem toho tie postavy na vašej lodi aj tak nič iné nerobia len sa ohovárajú medzi sebou. Niekedy mi hra pripadala ako len také prestavenie všetkých postáv, pretože väčšinu rozhovorov na Atlantise  tvorilo rozprávanie o vašej posádke a ich životných príbehoch.  

Unreal II The Awakening
Unreal II The Awakening
Unreal II The Awakening

 
Čo sa týka zvukovej stránky je to celkom pekné, slušné rádiové efekty kde vám stále z Atlantisu Aida komentuje prostredie a kde asi čo má byť, prípadne pre vás niečo hackuje, aby ste sa dostali ďalej. Takisto aj postavy majú svoje hlasy a s okrem členov posádky môžete s niektorými prehodiť aj pár viet. Prípadne u nepriateľov niekedy môžete aj chvíľu počúvať nepriateľov o čom sa bavia ale vtedy si musíte dávať pozor aby vás neobjavili, lebo hneď začnú rozprávať rečou zbraní :). Najlepšia hláška bola jedného technika, ktorý vás odprevádzal a zrazu prišiel k stene a vykríkol  "They are in the walls", čo mi trochu pripomenulo Matrix. Alebo ani poznámka Ne’bana, mimozemskej bytosti bez štipky humoru,  že Aida ho poslala do pekla ("Go to hell") tak smeruje do pekla. Pritom Peklo teda Hell je naozajstná planéta.

Keby autori dokázali príbeh ešte viac rozviesť prípadne zakčniť mohlo by to byť zaujímavejšie. On sa naozaj začína rozvíjať až v posledných dvoch misiách. Je to trochu škoda. Väčšinu hry vám ostáva len sledovať pekné prostredia a strieľať všetko čo uvidíte. Okrem toho ani obtiažnosť hry nie je nič extra, teraz ani nehovorím o nastavení obtiažnosti a počte nepriateľov, ale o jednoduchosti levelov kde je "one way only" a kde sa nikdy nezamotáte ani nezablúdite, dokonca ani dva krát neprechádzate cez tie isté priestory (maximálne keď sa vraciate späť k rakete). Čo sa týka dĺžky hry je to tak na 8 hodín aj so všetkými kecami v medzileveloch. Možno sa to na vyšších obtiažnostiach trochu zvýši, ale aj tak to prejdete dosť rýchlo a keďže sa v hre nič nemení ani veľmi nebudete mať chuť hrať to odznova.

   

A ešte k rýchlosti nahrávania a ukladania, myslím že autori si myslia niečo úplne iné o vlastnostiach Quick load a Quick Save. Síce ukladanie sa ako tak dalo zniesť, Quick load je už bolo niečo iné Quick tam vôbec neplatí. Na pomalších počítačoch budete čakať aj minútu a viac kým sa vám znovu nahrá ten istý level. Čo sa týka ovládania je to také isté ako ostatné 3D akcie, až na to že koliesko na myši som skoro zažhavil kvôli veľmi nerozumnému uložení zbraní. Jedine čo je tu oproti iným hrám nové je interaktivita s ľuďmi a vašou posádkou. Teda môžete k niekomu prísť osloviť ho a hneď sa vám zobrazí niekoľko otázok prípadne príkazov ktoré mu môžete dať. Dajú sa otvárať aj rôzne poklopy, alebo niektoré dvere na skriknách. Ale zistil som že je to väčšinou zbytočné a aj tak tam väčšinou nič nie je. Najpríklad na svojej lodi máte takých 50 vecí na otváranie a zatváranie a nemôžete do nich ani vliezť ani z nich nič zobrať. Niekedy mi to naozaj pripadalo ako že celá hra je len úvodom k niečomu väčšiemu kde tieto všetky veci aj využijem.

Asi už viete že hra nebude mať žiadny multiplayer a ak chcete ten autori vás veľmi radi pošlú kúpiť si Unreal Tournament 2003, ktorý je v čisto zameraný na multiplayer akciu.

Celkovo hra nie je zlá ale okrem vizuálnych zážitkov prináša veľmi málo nového. Štýlom ju zaraďujem medzi priemerné akcie a dosť mi pripomínala Red Faction zmiešané zo Serious Samom a pridaná štipka Star Trek Voyagera. No škoda, mohlo to byť lepšie, určite sa pritom dá dobre zabaviť ale príbehovo vám to veľa nedá. Nie je tam ani náznak napätia a veľmi málo vecí ktoré by ste nečakali. Myslím že hra nebude mať šancu byť hrou roka. Ale čo už, konkurencia je veľká. Možno som hru až priveľmi kritizoval, ale čakal som od nej viac. Tých 80% si však zaslúži pretože ponúka dobrú zábavu v kvalitnom grafickom prevedení.

Plusy:
-Grafika
-Interaktivita s postavami (len je ich málo)
-Aida

Mínusy:
-Slabý príbeh
-Priemerná akcia
-Žiadne ovládanie vozidiel ani rakiet
-Polovica zbraní je na nič
-Hardwarová náročnosť

  


napísal saver 4.2.2003
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
8.0
Ohodnotiť
UNREAL II THE AWAKENING


RECENZIE HRÁČOV
Unreal II The Awakening
8.0
LIAM GALLAGHER    18.7.2005
Priznám sa vám...nikdy som velmi neobluboval Sci-fi...tak maximalne som si pozrel Votrelca v telke,a...prečítať celé
Unreal II The Awakening

+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (0)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (29)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28603)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk