UNREAL II THE AWAKENING |
UNREAL II THE AWAKENING |
Dlho očakávané pokračovanie kvalitnej 3D akcie je už tu. Hru má tentoraz na svedomí Legend Entertainment od ktorého sme už videli Wheel of Time, alebo addon Unreal Return to Na Pali. Tentoraz je hra na novom veľmi kvalitnom engine, s modernými interaktívnymi prvkami a s množstvom nepriateľov. Pôvodný engine od Epicu z Unreal Tournamentu 2003 je tu ešte vylepšený a využitý na maximum. Takže okrem prekrásnej grafiky čakajte aj vysoké požiadavky na hardware.
Príbeh hry vás presunie 300 rokov po pôvodnom Unreale. Vaše meno je John Dalton ste veterán galaktických vojen a ex-mariňák. Momentálne vykonávate obhliadkové lety na samom okraji ľuďmi obývaného vesmíru. Ste tu niečo ako šerif, máte vlastnú loď Atlantis s malou 3 člennou posádkou, bojovníčkou Aidou, mechanikom Issakom a mimozemským navigátorom Ne’banom. Je tu nuda, jednoducho v tejto časti vesmíru sa nikdy nič neudialo, a až na pár vedcov a pár baníckych základní tu nie je nič nebezpečné. No nie je všetko také ako sa zdá, a zistíte to hneď potom ako dostanete volanie o pomoc z blízkej planéty. Záchranná akcia vás vtrhne do boja proti mocným mimozemským nepriateľom a pozemským korporáciám o získanie série artefaktov, ktorých spojením sa dá získať ultimatívna zbraň. Všetci ich chcú a vy ich v záujme mieru v galaxií musíte získať prvý.
|
|
|
Počas hry sa mi dosť zdalo že sa autori snažili priblížiť štýlu Half Life, ku ktorému pridali pár vylepšení. Ale myslím že hru vôbec nedostali nad dnešný štandard a v ničom okrem grafiky nevyniká. Nečakajte žiadne ovládanie vozidiel ani raketiek, dokonca ani žiadneho dela prípadne laserového guľometu. Je tu len séria vašich zbraní ktorých arzenál sa vám každou misiou rozširuje. Zbrane sú naozaj pekné, ale pravdupovediac viac ako polovicu ani nepoužijete. Sú jednoducho k ničomu, buď neefektívne, alebo si je väčšina z nich veľmi podobná. Najviac asi budete používať klasický útočný samopal, veľmi efektívnu zbraň proti väčšine typov nepriateľov. Potom je tu pekný plameňomet vhodný na rôznych arachnoických nepriateľov, granátomet s rôznymi typmi striel, ktorý som použil asi dva krát, základná prakticky nepoužiteľná samodobíjacia pištoľ, ďalej rôzne celkom pekné mimozemské zbrane ktoré sú však dosť pomalé a málo efektívne. Vysoko kvalitná je na rozdiel od nich sniperka, a aj niečo ako plazmatický raketomet. V poslednom levely si na chvíľu obľúbite veľmi zaujimavú zbraň s generátorom čiernej diery. Budete sa s ňou však musieť rýchlo rozlúčiť pretože hra skončí. Sú tu ešte spomínané laserové ploty, automatické delá a nejaké podivné samozameriavacie lietajúce kocky. Ale tieto zbrane môžete akurát uložiť a nechať nech automaticky obraňujú určité územia. Niekedy si ich správnym umiestnením ušetríte množstvo starostí s nepriateľmi. Čo sa týka energií musím spomenúť dobíjanie energie a shieldov, na to tu máte špeciálne energetické polia do ktorých keď vstúpite jedna alebo druhá energia sa vám dobíja. Prípadne máte to tu aj v menšom v podobe prenosných balíčkov.
|
|
|
K hardwarovej náročnosti by som povedal, že je to náročnejšie ako UT2003. Autori zvýšili detaily, efekty a na hry odporúčajú minimálne P3 733 mhz procesor, Geforce 2 MX kartu a 256mb RAM. Optimálna konfigurácia však nie je ani 1.4ghz a ATI8500 kde ešte stále budete cítiť trhanie a budete musieť znižovať detaily. Ale ak máte pomalší počítač, dajú sa vypnúť rôzne efekty aby to chodilo aspoň ako tak. A ak nie 640x480 rozlíšenie to istí, síce to už nie je ono ale dá sa zahrať. Grafika levelov je veľmi pekná, sú tu super prepracované rôznorodé prostredia, design levelov je veľmi dobrý, a dokonca aj množstvo nepriateľov poteší. Podobne aj kvalitné efekty plameňov, dymu a reflekcie veľmi zalahodia oku. Škoda že medzilevelové videá v kvalite a obsiahlosti trochu zaostávajú, kde v podstate vidíte akurát ako vaša raketka letí nad nejakou planétou, prípadne sa s niekým rozprávate. Veľmi mi chýbali efekty ako let cez hyperspace medzi planétami, prípadne nejaké impozantnejšie pohľady na flotily nepriateľa, alebo rozsiahlejšie scény kde by sa trochu dotvoril príbeh.V hre totižto sa toho veľa spomína o oblasti a o nepriateľoch, ale všetko je len slovne nič z toho nevidíte a neviete si ani predstaviť. Okrem toho tie postavy na vašej lodi aj tak nič iné nerobia len sa ohovárajú medzi sebou. Niekedy mi hra pripadala ako len také prestavenie všetkých postáv, pretože väčšinu rozhovorov na Atlantise tvorilo rozprávanie o vašej posádke a ich životných príbehoch.
|
|
|
Keby autori dokázali príbeh ešte viac rozviesť prípadne zakčniť mohlo by to byť zaujímavejšie. On sa naozaj začína rozvíjať až v posledných dvoch misiách. Je to trochu škoda. Väčšinu hry vám ostáva len sledovať pekné prostredia a strieľať všetko čo uvidíte. Okrem toho ani obtiažnosť hry nie je nič extra, teraz ani nehovorím o nastavení obtiažnosti a počte nepriateľov, ale o jednoduchosti levelov kde je "one way only" a kde sa nikdy nezamotáte ani nezablúdite, dokonca ani dva krát neprechádzate cez tie isté priestory (maximálne keď sa vraciate späť k rakete). Čo sa týka dĺžky hry je to tak na 8 hodín aj so všetkými kecami v medzileveloch. Možno sa to na vyšších obtiažnostiach trochu zvýši, ale aj tak to prejdete dosť rýchlo a keďže sa v hre nič nemení ani veľmi nebudete mať chuť hrať to odznova.
A ešte k rýchlosti nahrávania a ukladania, myslím že autori si myslia niečo úplne iné o vlastnostiach Quick load a Quick Save. Síce ukladanie sa ako tak dalo zniesť, Quick load je už bolo niečo iné Quick tam vôbec neplatí. Na pomalších počítačoch budete čakať aj minútu a viac kým sa vám znovu nahrá ten istý level. Čo sa týka ovládania je to také isté ako ostatné 3D akcie, až na to že koliesko na myši som skoro zažhavil kvôli veľmi nerozumnému uložení zbraní. Jedine čo je tu oproti iným hrám nové je interaktivita s ľuďmi a vašou posádkou. Teda môžete k niekomu prísť osloviť ho a hneď sa vám zobrazí niekoľko otázok prípadne príkazov ktoré mu môžete dať. Dajú sa otvárať aj rôzne poklopy, alebo niektoré dvere na skriknách. Ale zistil som že je to väčšinou zbytočné a aj tak tam väčšinou nič nie je. Najpríklad na svojej lodi máte takých 50 vecí na otváranie a zatváranie a nemôžete do nich ani vliezť ani z nich nič zobrať. Niekedy mi to naozaj pripadalo ako že celá hra je len úvodom k niečomu väčšiemu kde tieto všetky veci aj využijem.
Asi už viete že hra nebude mať žiadny multiplayer a ak chcete ten autori vás veľmi radi pošlú kúpiť si Unreal Tournament 2003, ktorý je v čisto zameraný na multiplayer akciu.
Celkovo hra nie je zlá ale okrem vizuálnych zážitkov prináša veľmi málo nového. Štýlom ju zaraďujem medzi priemerné akcie a dosť mi pripomínala Red Faction zmiešané zo Serious Samom a pridaná štipka Star Trek Voyagera. No škoda, mohlo to byť lepšie, určite sa pritom dá dobre zabaviť ale príbehovo vám to veľa nedá. Nie je tam ani náznak napätia a veľmi málo vecí ktoré by ste nečakali. Myslím že hra nebude mať šancu byť hrou roka. Ale čo už, konkurencia je veľká.
Plusy:
-Grafika
-Interaktivita s postavami (len je ich málo)
-Aida
Mínusy:
-Slabý príbeh
-Priemerná akcia
-Žiadne ovládanie vozidiel ani rakiet
-Polovica zbraní je na nič
-Hardwarová náročnosť
RECENZIE HRÁČOV |
8.0
LIAM GALLAGHER
18.7.2005
Priznám sa vám...nikdy som velmi neobluboval Sci-fi...tak maximalne som si pozrel Votrelca v telke,a...prečítať celé
|