GOTHIC II |
GOTHIC II |
Zachrániť svet, alebo aspoň kúsok sveta nie je ľahké. A keď je po všetkom a a namiesto zvodnej blondýny a zaslúženého uznania vás čaká kamenná lavína, natíska sa oprávnená otázka-stálo to vôbec za to? Presne takýto neslávny je koniec sympatického hrdinu hry Gothic. Úbožiak, zlikvidoval tajomného Spáča a zrušil magickú bariéru, aby potom skončil pod nánosom skál. Alebo žeby to predsa len nebol koniec?
Erpégéčka z produkcie firiem JoWood a Pyranha Bytes pred niekoľkými mesiacmi očarila celý herný svet svojou komplexnosťou a skvelou atmosférou. Aj keď sa nevyhla istým ťažkopádnym chybám, stala sa jednoznačným hitom. A tak nie je prekvapujúce, že sa Gothic vracia na scénu. Krajší, rozsiahlejší, prepracovanejší a s pôvodným hrdinom. Vďaka kúzlam mága Xardasa, sa mŕtvemu herovi znovu rozbúcha srdce a v žilách začne prúdiť krv. Možno to bol čin z vďaky a možno zo zúfalstva, lebo krajina je plná nepokojov a kadejakej pliagy, ktorú niekto musí nakopať do zadku. Obrad znovuoživenia prebehol úspešne, až na to že hrdina minulých dní stratil všetky schopnosti a ochabli mu svaly. Takže vás v hre opäť čaká dlhodobý proces, počas ktorého sa zo slabého a neschopného mantáka stane silný a veľkolepý dobyvateľ. Znovu riešite desiatky malých a veľkých úloh, absolvujete množstvo rozhovorov a získate nové jazvy v urputných súbojoch. Stretenete sa so starými známymi, ale objavia sa aj neznáme tváre, noví priatelia aj nepriatelia-ľudia, goblini, orkovia , trolovia, lizardmeni a v pokročilom štádiu hry kolosálne draky.
|
|
|
Príbeh je opäť pekne zamotaný a nepriamočiary. Problémy a konfliktné situácie sa dajú riešiť viacerými spôsobmi, ale hlavná dejová línia je pevne stanovená. To znamená, že nech robíte čokoľvek a zvolíte si ľubovoľnú stranu, v istom bode musíte kráčať určeným smerom, aby ste mohli postupovať ďalej. Napríklad vašou úlohou je dostať sa k skupine palatínov. Tí sídlia v honosnej časti mesta Khorinis, kde majú prístup len stáli obyvatelia. Môžete sa zamestnať ako učeň u niektorého z cechových majstrov a tým získať legálne občianstvo, a následne aj možnosť pridať sa k milícii a potom sa stať rytierom. Alebo vyhľadáte starého známeho Leeho, ktorý je v službách rebelujúceho veľkostatkára a vlastníka pôdy Onara. Lee kedysi slúžil na kráľovskom dvore a tak potom, čo sa po zdolaní skúšok pridáte k žoldnierom, dá vám do ruky právoplatnú priepustku pre mestské stráže. Treťou alternatívou je pridať sa k mágom ohňa. Keď konečne ako rytier, alebo žoldnier predstúpite pred správcu mesta, dostanete za úlohu priniesť dôkaz o prítomnosti drakov v kolónii, za čo na oplátku získate dôležitý artefakt “Innosovo oko“.
Nejakých veľkých zmien sa v novom Gothicovi nedočkáte, čo ale nepokladám za negatívne. Veď prečo prevrátiť všetko naruby, keď to skvele funguje? K pozitívnym novinkám patrí kvalitnejšie ovládanie a vylepšený inventár. Povedal by som, že práve to bol kameň úrazu v pôvodnej hre a je dobre, že autori značne uľahčili manipuláciu s predmetmi. Prejavuje sa to najmä pri obchodovaní. Gothic v podstate stále využíva jednoduchý systém, na čo v inventári klikneš, to použiješ (zješ, oblečieš, vyzbrojíš sa), no pri väčšom počte predmetov to už nie je krkolomná klikačka ako kedysi, ale naozaj pohodový systém. Aj keď si myslím, že odieť a ozbrojiť hrdinu, presunutím požadovaného brnenia a zbrane na torzo hlavnej postavy, ako je to napr. v Diablovi, vyzerá efektívnejšie. Ale to je len drobná kozmetická vada. Zlepšila sa aj inteligencia nepriateľov. Napríklad je zaujímavé, že niektoré dravé živočíchy na ktoré narazíte, bojujú samostatne, iné sa držia v skupinách a napadnú vás všetky súčasne. Takže sa ľahko môže stať, že podľahnete slabým jedincom, ktorí sa objavia vo veľkom počte.
|
|
|
Naďalej platí, že pri postupe na vyššiu úroveň získate body, za ktoré sa môžete u majstrov a učiteľov vyučiť v rôznych remeslách (kutie mečov, alchýmia...)získavať nové zručnosti (otváranie zámkov, spracovanie zveriny, plíženie), zdokonaľovať sa v boji (s jednoručnou zbraňou, s obojručnou zbraňou, s kušou, s lukom) a zvyšovať si základné atribúty (sila, obratnosť a počet many, -zdravie narastá pri každej novej úrovni).
Ani grafika sa výrazne nezmenila. Aj keď vylepšený engine si lepšie rozumie s bežným pc hardware a nestáva sa už, že hra po hodine hrania začne byť trhaná a zahltí sa vám celý pevný disk. Zachovala sa a mierne vylepšila pekne modelovaná krajina s hrdinom, ktorého pozorujete od chrbta, prípadne ak chcete z vlastného pohľadu. Ale ten sa počas boja aj tak automaticky prepne do pôvodného módu. Dohľad hlavnej postavy, dokonalosť modelu krajiny a tým aj hardwarová náročnosť sa dá upravovať priamo počas deja klávesami F1-F4. Toto považujem za veľmi praktickú vec, hlavne ak máte menej výkonný počítač. Jednoducho ak potrebujete dokonalý rozhľad, stlačíte F4 a vidíte, čo sa deje vo vzdialenejších lokalitách, a či tam na vás nestriehne tlupa orkov. Ak vám to začne sekať, stačí stlačiť , „efjednotku“ a nerušene gamesiť ďalej.
Trojcédéčkovú hru si môžete vychutnať, ak máte nejaký ten 800Mhz procesor , dobrú 3D kartu a samozrejme dosť miesta na pevnom disku.
|
|
|
RECENZIE HRÁČOV |
10
|
9.0
RAVIEL
6.9.2009
No čo povedať Gothic je spať. Po lahodnej dvojke nám PB(Piranha Bites) s Jowoodom predložili nový k...prečítať celé
|
9.2
DRAGON11
14.8.2005
Gothic II je veľmi dobrá akčná RPG hra, ktorá nadväzuje na príbeh z prvého dielu. Ste ako trestanec ...prečítať celé
|