FABLE 2 |
FABLE 2 |
Keď sme vám pred rokom priniesli prvé preview na Fable 2, vedelo sa už o hre celkom slušné množstvo podrobností. Odvtedy nás Peter Molyneux takmer neustále zasypával ďalšími pikoškami a detailmi, až sa nevieme zbaviť pocitu, že v samotnej hre nás už nič neprekvapí. Lenže aj krátky pobyt v stánku Microsoftu s hlavným majstrom cez zvuky a dabing zo štúdia Lionhead nás presvedčil, že v rozprávkovom svete Albion vždy nájdeme niečo nové na objavovanie.
Keďže hlavným prezentátorom bol práve človek zodpovedný za dabing, hneď na začiatku predstavovačky sa pochválil, že hra obsahuje 38 hodín nahovorených dialógov, a že jediný, kto si takmer 4 hodiny rozprávania niekoľkokrát vypočul, je práve on. To už sme sa ocitli v hre v roli mladého hrdinu putujúceho krajinou. Nemá zmysel rozplývať sa nad grafikou okolitého sveta, je milá, rozprávková, ale pritom v potrebných momentoch dostatočne detailná. Čo však určite stojí za zmienku, sú NPC.
Hráčom neriadené postavy disponujú ďalšími zaujímavými vlastnosťami. Každý z nich si k hlavnému hrdinovi vytvorí určitý vzťah na základe toho, čo počul, videl alebo sám zažil. Takýto morálny postoj sa odzrkadľuje na ďalších akciách, na výhodách, resp. nevýhodách vyplývajúcich práve z toho, ako vás má postava (ne)rada. Ani váš najväčší fanúšik a obdivovateľ však neostane kľudný, ak uprostred mierumilovnej osady vytasíte ostrú čepeľ. Tí menej bojácni sa iba zamračia, strachopudi sa radšej rozbehnú iným smerom a miestna stráž vás príde upozorniť, že by bolo vhodné ten mečík odložiť.
Vzťah s postavami je možné ovplyvňovať aj priamo, nielen sprostredkovane pomocou toho, čo sa NPC dopočujú (áno, NPC sa medzi sebou rozprávajú o aktuálnej situácii v hernom svete, komentujú vaše i cudzie činy, vymieňajú si novinky a drby). Spôsob sociálnej interakcie by sme mohli prirovnať k SIMSom, z menu si vyberiete, či budete milý, vtipný, alebo dotyčného skúsite očariť hlasným prdom. Do akej miery sú NPC vypiplané potvrdzujú ešte ďalšie dva príklady. V každej väčšej dedine sa nachádza postava zvaná storyteller, ktorej úlohou nie je nič iné, len rozprávať príbehy o dávnych kráľoch, rozprávkových pokladoch a nezabudnuteľných dobrodružstvách. Ak teda budete chcieť vypnúť, stačí sa pri rozprávačovi zastaviť a hoci aj na celý deň (takže preto tých 38 hodín dabingu) nechať oddýchnuť uboleným nohám.
Druhým výborným príkladom je balenie opačného pohlavia. O ňom sa už popísalo viac než dosť, cez platený sex, skupinové orgie a podobné fajnovosti, ale beda vám, ak začnete spracovávať zadanú ženu. V prípade, že vás pri tom jej priateľ/manžel načapá, bude sa treba vyrovnať s jeho hnevom. A nezabúdajte, že so stiahnutými nohavicami sa uteká horšie ako s vyhrnutou sukňou :-).
Nesmieme zabudnúť ani na psa, o ktorom nám Molyneux už stihol vyzradiť hádam ešte viac ako o sexe. Štvornohý priateľ je naozaj roztomilý a zároveň veľmi užitočný. Sústredené štekanie na konkrétnom mieste naznačuje, že by sa tam mohol ukrývať poklad či zabudnutý vzácny predmet. Na prezentácii psík jedno takéto miesto našiel a na naše veľké prekvapenie sa po chvíli kopania hlavná postava vynorila z hliny s malou loptičkou, ktorú sme potom psíkovi hádzali na aportovanie. Takže nie len zlato a diamanty. Veď aj ten pes je iba človek.
Súbojový systém pôsobí v reáli rovnako dobre, ako na papieri. Tri tlačidlá pre tri typy útokov (chladné zbrane, strelné zbrane, mágia) sú „citlivé na tlak“, teda s tým, ako dlho tlačidlo pridržíte, sa prepínajú kúzla, resp. špeciálne schopnosti. Žiadne ďalšie ovládacie prvky v bojoch potrebovať nebudete. Otvorenie boháčovej truhly malo za následok vyrojenie stáda nemŕtvych, čo zamestnanec Lionheadu využil na prizvanie kolegu a jeho zapojenie do kooperatívnej akcie.
Spoločné plnenie questov bude silnou stránkou Fable 2. Kedykoľvek môžete do svojej hry pozvať svojho kamaráta, aby vám s niečím pomohol. Naopak, pozvaný kolega sa môže z vašej kedykoľvek vrátiť do svojej hry, čo zaručí plynulé prelínanie single a muliplayerovej časti. Pozývateľ pred začatím spoločnej akcie určí pomer, v ktorom si všetci zúčastnení rozdelia expy a získané zlato. Ak sa vám navrhovaný obchodný model nepáči, môžete sa skúsiť dohodnúť, alebo sa jednoducho na sebeckého kamaráta vykašlete.
Keď sme už trochu zabrdli do získavania experience a levelovania postáv, dozvedeli sme sa, že skúsenostné body budú získavané na základe používania jednotlivých typov útoku. Časté používanie meča povedie k zdokonaleniu tejto techniky, milovníci zbraní sa postupne vyprofilujú na profi snajperov atď. Obtiažnosť súbojov po pripojení ďalšieho hráča vzrastie a ak sa vám nepodarí správne v akcii zosynchronizovať (boj na diaľku kombinovaný s tankovaním a smažením kúziel), smrť vás neminie. Úmrtie hrdinu je penalizované stratou určitého množstva exp bodov, poškodenie vybavenia či ďalšie postihy by sa konať nemali.
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Microsoft / Lionhead Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|