FABLE 2 |
FABLE 2 |
Ako každý rok, aj tento rok guru herného sveta Peter Molyneux vystúpil na GDC a znovu predviedol nové možnosti z očakávanej RPG Fable 2. Minulý rok sme sa dozvedeli detaily o vernom priateľovi hlavnej postavy - psovi, rovnako boli načrtnuté boje. Tentoraz sa Molyneux bližšie pozrel na ďalšie elementy hry a to kooperačnú hru, minihry a priblížil jednoduchosť ovládania.
Ak ešte neviete, Fable 2 je fantasy RPG umožňujúca hráčovi prechádzať rozsiahlym svetom a formovať svoju postavu k dobru alebo zlu a to od malička až po starobu. Budete rásť, vyvíjať sa a podľa vašich skutkov sa vám bude formovať charakter a aj svet okolo vás, môžete sa stať hrdinom, alebo obávaným zloduchom, dobrým alebo zlým kráľom. Môžete pracovať, kupovať nehnuteľnosti, zakladať si rodiny, plodiť deti a hlavne plniť rôzne hlavné a vedľajšie úlohy. Celou cestou vám bude robiť spoločnosť verný pes, vyvíjajúci sa podľa vašej osobnosti do milej alebo agresívnej povahy, bude vás viesť cez mapu k vašim ďalším úlohám alebo ich cieľom, upozorňovať na nepriateľov a aj brániť. Ale ako sme sa dozvedeli, pes nemusí byť vašim jediným spoločníkom.
Ďalšieho spoločníka môžete získať aj v kooperačnom móde. Tento mód ale vo Fable nebude taký ako v iných hrách, kde spolu s iným priateľom prechádzate celou kampaňou, alebo mapami. V tomto prípade si do vlastného vytvoreného sveta môžete hocikedy pozvať iného hráča a to či už cez Live (zatiaľ oficiálne nepotvrdené), alebo na jednej konzole, ako bolo ukázané na prezentácii na GDC. Druhú postavu si hra vytvorí podľa charakteru vašej a pri vstupe k jej bude môcť hlavný hráč priradiť časť svojich zarobených peňazí a skúseností. Druhý hráč funguje len ako pobočník hlavnej postavy a teda by jej mal pomáhať pri questoch a bojoch. Samozrejme jeho námaha nevyjde nazmar a ak hru opustí, všetky jeho zarobené peniaze sa vrátia hlavnej postave.
Hra na jednej konzole ešte bude mať netradičnú zaujímavosť a to obe postavy budete sledovať na jednej nerozdelenej obrazovke. Teda obe postavy sa budú musieť držať pri sebe, prípadne na určitú vzdialenosť od seba, tak aby ich oboch dokázala zachytiť kamera.
Ako bolo na prezentácii názorne ukázané, v prípade kooperačnej hry si musíte dávať pozor na to, koho do svojho sveta púšťate. V prezentácii totiž druhá postava zavraždila Molyneuxovej postave manžela. Tragédia. Problém je v tom, že herný svet máte len jeden, nedá sa znovu nahrať a všetko, čo sa stane v ňom, tak aj zostáva. Teda mŕtvy manžel už neožije. Na druhej strane ak by ste sa chceli takémuto spoluhráčovi pomstiť, môžete ho zabiť. O tejto možnosti ešte Molyneux veľmi nerozprával, ale niekedy sa kooperačný multiplayer môže zmeniť na súperenie. Ale čo sa týka vašej mŕtvej rodiny, nemusíte smútiť, polygamia nie je vo Fable svete problémom a dajú sa založiť rodiny v každej dedine, respektíve v každom dome, ktorý kúpite. Tu pozor, musíte rátať s tým, že každú rodinu treba zásobovať peniazmi, aby mali na jedlo.
K rodine samozrejme patrí aj dieťa, ktoré získate veľmi jednoducho, ak teda nebudete používať stredoveké kondómy. Ak hráte za ženu, musíte si následne dieťa aj vynosiť a istý čas tak pobeháte po svete s veľkým bruchom. Potom ako bezpečne vysadíte dieťa v jeho domove, začne sa oň starať manžel a vy si ďalej budete behať po svojich dobrodružstvách, respektíve záletoch za inými mužmi v iných dedinách. To isté platí aj ak vaša postava bude mužom, len s tým rozdielom, že má pokoj od veľkého brucha. Čo sa týka vašich detí, tie budú vychovávané po vašom vzore. Budú vás vždy čakať a vítať vás, keď prídete domov a podľa toho či ste dobrý alebo zlý, aj ono bude rovnaké. Vítať vás bude aj manžel alebo manželka,rovnako či už v dobrom alebo zlom, tu záleží ako dlho ste boli preč. Mimochodom, ak vám zomrie druhý rodič dieťaťa, dieťa poputuje do sirotinca.
Ako pikošku bude hra okrem klasických manželstiev ponúkať aj manželstvá rovnakých pohlaví, ale tam už deti nečakajte.
Pre každú rodinu si musíte kúpiť nehnuteľnosť, teda dom. Tie môžete nielen kupovať, ale aj zariaďovať a detailne vybaviť každú miestnosť. Nebojte sa, nebude to úplne na štýl Simsov a nemusí to byť účelné, bude to len pre zábavu a dobrý pocit. Na štýl Simsov tu ale bude práca, kde môžete nastúpiť do práce a zarábať si tak peniaze. Budete môcť byť napríklad kováč, nájomný zabijak, lesník.
Ďalším zaujímavým elementom, ktorý bol ohlásený, sú minihry, tie budú prístupné ako v hre, tak aj mimo hry. Napríklad rôzne krčmové minihry si zahráte aj cez Xbox Live Arcade, kde budete zarábať peniaze, ktoré sa vám automaticky započítavajú do plnej hry. Ak teda budete mať chvíľku času a nebudete chcieť púšťať plnú hru, alebo budete mať doma dobrovoľníka, ktorý vám s radosťou natočí do hry peniaze, môžete sa realizovať. Ale pozor! Peniaze sa dajú aj prehrať.
Na prezentácii Molyneux ukázal aj bežný gameplay, teda prechádzanie svetom, kooperáciu s priateľom, ukázali psa, ktorý vás bude viesť a varovať pred nepriateľmi. Následne keď nepriatelia prišli, ukázali jednoduchý štýl boja s jedným tlačidlom na melee útoky, ďalším na vzdialené útoky (streľbu) a tretie bojové tlačidlo slúži na kúzla. Hra bude v bojoch plne simulovaná, teda nebudú predskiptované, nebudú žiadne štandardné zásahy a protiúdery, ale všetko sa bude vyvíjať podľa charakteru postavy vytvorenej počas hry hráčom. Boje, ako aj celé ovládanie, budú prepracované do hĺbky, ale zároveň aj jednoduché tak, aby ich zvládol bežný casual hráč.
Z ďalších detailov napríklad v hre neuvidíme minimapu, pretože Molyneux otvorene povedal, že minimapy sú "shit" a preto ju nahradí váš pes a ďalšie elementy, ktoré vás budú navigovať k vašim cieľom.
Ak by vás zaujímalo, pôvodnú hru Fable hralo okolo 70 % hráčov za dobrú stranu, 20 % z hráčov hru vzdalo po hodine hry za zlú strane a iba 10 % hru dokončilo ako zloduch. Molyneux predpokladá, že tu to bude o polovicu ešte menej. Ak by ste chceli byť zlým, Molyneux vám odkazuje, že máte rátať s konsekvenciami.
V číslach bude hra 10 krát rozsiahlejšia ako Fable, mapa Albionu bude ponúkať 11 voľných regiónov s 30 dungeomni na objavenie. Spolu nájdete cez 100 zbraní, 70 oblečení, 20 rôznych tetovaní a účesov. Spolu má síce hra len 8 základných kúziel, ale sú upgradovateľné a umožňujú vytvoriť až 80 rôznych kúziel. Hrou si vypočujete 160 000 riadkov AI vedených dialógov, splníte cez 150 jedinečných questov a zahráte 6 minihier. Krajina Albion bude postavená na vlastnej dynamickej ekonomike, podľa ktorej sa bude rozvíjať a rásť. Vy k tej ekonomike budete rovnako prispievať a svojim zásahom budete môcť malým osadám pomáhať stať sa ozajstným mestom.
Molyneux potvrdil, že hra ešte zďaleka nie je dokončená a engine má stále svoje chyby (na videách aj vidieť). Rovnako povedal, že zatiaľ predstavil len 50 % z kooperačných možností hry, ale viac momentálne nemôže. Načrtol ešte jednu možnosť hry, ktorá umožní niečo, ako to on nazval - "touch more of the outside world". Bližšie to nekonkretizoval, ale možno myslel importovanie vecí, alebo vytváranie vlastných questov. Uvidíme. V každom prípade už len s týmto ohláseným útržkom možností hry môžeme konštatovať, že nás čaká rozsiahla a prepracovaná RPG zaležitosť.
Xbox 360
Vývoj: Microsoft / Lionhead Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|