FABLE 2

FABLE 2

Fable II nechýbala na GC a my sme si prezentáciu nenechali ujsť. Odhaľte ďalšie tajomstvá sveta Albion spolu s nami.

Dojmy

Keď sme vám pred rokom priniesli prvé preview na Fable 2, vedelo sa už o hre celkom slušné množstvo podrobností. Odvtedy nás Peter Molyneux takmer neustále zasypával ďalšími pikoškami a detailmi, až sa nevieme zbaviť pocitu, že v samotnej hre nás už nič neprekvapí. Lenže aj krátky pobyt v stánku Microsoftu s hlavným majstrom cez zvuky a dabing zo štúdia Lionhead nás presvedčil, že v rozprávkovom svete Albion vždy nájdeme niečo nové na objavovanie.

Keďže hlavným prezentátorom bol práve človek zodpovedný za dabing, hneď na začiatku predstavovačky sa pochválil, že hra obsahuje 38 hodín nahovorených dialógov, a že jediný, kto si takmer 4 hodiny rozprávania niekoľkokrát vypočul, je práve on. To už sme sa ocitli v hre v roli mladého hrdinu putujúceho krajinou. Nemá zmysel rozplývať sa nad grafikou okolitého sveta, je milá, rozprávková, ale pritom v potrebných momentoch dostatočne detailná.  Čo však určite stojí za zmienku, sú NPC.



Každú jednu NPC postavu v hre môžete premenovať. Hlúposť, poviete si, no až také celkom zbytočné to nie je. Môžete si vybrať výstižné meno pre obchodníkov, s ktorými ste urobili výborný biznis, alebo naopak tým, ktorí vás obmšmekli. Personifikovanie postavičiek sa môže zísť aj pri plnení zložitejších questov a azda najdôležitejšie využitie prichádza spolu so svadbou. Nechcete predsa, aby sa vaša manželka aj po vydaji volala ako za slobodna.

Hráčom neriadené postavy disponujú ďalšími zaujímavými vlastnosťami. Každý z nich si k hlavnému hrdinovi vytvorí určitý vzťah na základe toho, čo počul, videl alebo sám zažil. Takýto morálny postoj sa odzrkadľuje na ďalších akciách, na výhodách, resp. nevýhodách vyplývajúcich práve z toho, ako vás má postava (ne)rada. Ani váš najväčší fanúšik a obdivovateľ však neostane kľudný, ak uprostred mierumilovnej osady vytasíte ostrú čepeľ. Tí menej bojácni sa iba zamračia, strachopudi sa radšej rozbehnú iným smerom a miestna stráž vás príde upozorniť, že by bolo vhodné ten mečík odložiť.

Vzťah s postavami je možné ovplyvňovať aj priamo, nielen sprostredkovane pomocou toho, čo sa NPC dopočujú (áno, NPC sa medzi sebou rozprávajú o aktuálnej situácii v hernom svete, komentujú vaše i cudzie činy, vymieňajú si novinky a drby). Spôsob sociálnej interakcie by sme mohli prirovnať k SIMSom, z menu si vyberiete, či budete milý, vtipný, alebo dotyčného skúsite očariť hlasným prdom. Do akej miery sú NPC vypiplané potvrdzujú ešte ďalšie dva príklady. V každej väčšej dedine sa nachádza postava zvaná storyteller, ktorej úlohou nie je nič iné, len rozprávať príbehy o dávnych kráľoch, rozprávkových pokladoch a nezabudnuteľných dobrodružstvách. Ak teda budete chcieť vypnúť, stačí sa pri rozprávačovi zastaviť a hoci aj na celý deň (takže preto tých 38 hodín dabingu) nechať oddýchnuť uboleným nohám.

Druhým výborným príkladom je balenie opačného pohlavia. O ňom sa už popísalo viac než dosť, cez platený sex, skupinové orgie a podobné fajnovosti, ale beda vám, ak začnete spracovávať zadanú ženu. V prípade, že vás pri tom jej priateľ/manžel načapá, bude sa treba vyrovnať s jeho hnevom. A nezabúdajte, že so stiahnutými nohavicami sa uteká horšie ako s vyhrnutou sukňou :-).

Nesmieme zabudnúť ani na psa, o ktorom nám Molyneux už stihol vyzradiť hádam ešte viac ako o sexe. Štvornohý priateľ je naozaj roztomilý a zároveň veľmi užitočný. Sústredené štekanie na konkrétnom mieste naznačuje, že by sa tam mohol ukrývať poklad či zabudnutý vzácny predmet. Na prezentácii psík jedno takéto miesto našiel a na naše veľké prekvapenie sa po chvíli kopania hlavná postava vynorila z hliny s malou loptičkou, ktorú sme potom psíkovi hádzali na aportovanie. Takže nie len zlato a diamanty. Veď aj ten pes je iba človek.



Samozrejme sme boli svedkami aj malej akčnej vložky. Jeden z bočných questov (mimochodom aj bočné úlohy, nie len hlavná príbehová misia, majú viacero rôznych koncov) nás zaviedol do hrobky istého dávno mŕtveho boháča, odkiaľ sme mali niečo doniesť. Osobne som v duchu zatlieskal tomuto nápadu - pri príjmaní questu nemusíte počúvať a odklikávať celý siahodlhý dialóg ozrejmujúci prečo, ako, za koľko a čo vlastne treba v úlohe spraviť, jednoducho môžete celú cut-scénu preskočiť a hra vám v dvojriadkovom súhrne oznámi, o čo ide. K hrobke nás po prijatí questu navigovala tenká zlatá stužka nakreslená na zemi, ale ako nám bolo zdôraznené, je len na nás, či sa stužky budeme držať, alebo si k cieľu nájdeme inú cestu.

Súbojový systém pôsobí v reáli rovnako dobre, ako na papieri. Tri tlačidlá pre tri typy útokov (chladné zbrane, strelné zbrane, mágia) sú „citlivé na tlak“, teda s tým, ako dlho tlačidlo pridržíte, sa prepínajú kúzla, resp. špeciálne schopnosti. Žiadne ďalšie ovládacie prvky v bojoch potrebovať nebudete. Otvorenie boháčovej truhly malo za následok vyrojenie stáda nemŕtvych, čo zamestnanec Lionheadu využil na prizvanie kolegu a jeho zapojenie do kooperatívnej akcie.

Spoločné plnenie questov bude silnou stránkou Fable 2. Kedykoľvek môžete do svojej hry pozvať svojho kamaráta, aby vám s niečím pomohol. Naopak, pozvaný kolega sa môže z vašej kedykoľvek vrátiť do svojej hry, čo zaručí plynulé prelínanie single a muliplayerovej časti. Pozývateľ pred začatím spoločnej akcie určí pomer, v ktorom si všetci zúčastnení rozdelia expy a získané zlato. Ak sa vám navrhovaný obchodný model nepáči, môžete sa skúsiť dohodnúť, alebo sa jednoducho na sebeckého kamaráta vykašlete.

Keď sme už trochu zabrdli do získavania experience a levelovania postáv, dozvedeli sme sa, že skúsenostné body budú získavané na základe používania jednotlivých typov útoku. Časté používanie meča povedie k zdokonaleniu tejto techniky, milovníci zbraní sa postupne vyprofilujú na profi snajperov atď. Obtiažnosť súbojov po pripojení ďalšieho hráča vzrastie a ak sa vám nepodarí správne v akcii zosynchronizovať (boj na diaľku kombinovaný s tankovaním a smažením kúziel), smrť vás neminie. Úmrtie hrdinu je penalizované stratou určitého množstva exp bodov, poškodenie vybavenia či ďalšie postihy by sa konať nemali.

Fable 2 má pre nás určite schovaných ešte množstvo prekvapení. Do ich odhaľovania sa pustíme exkluzívne iba na Xbox 360 už 21. októbra.

napísal je2ry 11.9.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
Fable II: Launch Trailer
| FABLE II: LAUNCH TRAILER
[18.10.2008]
Fable 2
| FABLE 2
[14.5.2008]
Fable 2
| FABLE 2
[22.3.2008]
Fable 2 trailer
| FABLE 2 TRAILER
[10.5.2006]
Fable 2
| FABLE 2
[25.6.2008]
Fable 2: GDC combat
| FABLE 2: GDC COMBAT
[21.2.2008]
Fable 2: GDC coop
| FABLE 2: GDC COOP
[21.2.2008]
Fable 2 - devdiary
| FABLE 2 - DEVDIARY
[30.4.2009]
FABLE 2


Fable 2
Xbox 360

Vývoj: Microsoft / Microsoft / Lionhead
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 24. október 2008
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29895)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk