EXPERIENCE 112 |
EXPERIENCE 112 |
Francúzov z Lexis Numérique môžeme kľudne označiť za experimentátorov a inovátorov. Ich zatiaľ jediný výrazný titul In Memoriam ukázal, že nebudú kráčať po ceste overených mechanizmov, ale že si pre potreby hry ušijú vlastné. Popri priamom pokračovaní In Memoriam vzniká v Lexis Numérique ešte jedna nemenej zaujímavá adventúra Experience 112, ktorá bola označená serverom AdventureGamers za najsľubnejšiu spomedzi ostatných na tohtoročnej E3. Jej výnimočnosť bude spočívať v nepriamej interakcii s prostredím, ako aj s hlavným hrdinom.
Hra vás úvodnou animáciou zavedie cez kopce na polorozpadnutú nákladnú loď „zaparkovanú“ na brehu. Ocitáte sa v operačnom centre pred panelmi s prepínačmi a obrazovkami, na ktorých vidíte mladú ženu. Preberá sa v jednej z kajút, z rúk jej trčia hadičky a je evidentné, že je buď chorá, alebo sa stala súčasťou experimentu. Ako sa neskôr dozviete, jej meno je Lea Nichols, je profesorka a bez vašej pomoci sa ešte dlho bude snažiť zúfalo otvoriť dvere na improvizovanej cele.
Veľký brat sa pozerá
Experience 112 vás postaví do role pozorovateľa, stanete sa jej druhým párom očí a uší. Pomocou vybavenia, ktoré máte k dispozícii, sa jej snažíte otvárať cestu vpred a vzájomne (kooperáciou) prekonávate prekážky. Budete otvárať/zatvárať dvere, tlakové ventily, zapínať/vypínať svetlá, regulovať vodnú hladinu, teplotu, prívod vzduchu, ale aj odvádzať pozornosť nepriateľov, o ktorých možno ani nevie. Keďže s vami nedokáže priamo (verbálne) komunikovať, jej cesta von musí byť dokonale dopredu preskúmaná. A to pomocou kamerového systému. Ten vám dovoľuje pozorovať jednu miestnosť z niekoľkých uhlov, alebo vizuálne kontrolovať viacero kajút.
|
|
|
Výrezy sú kompletne 3D a kamery na otočných držiakoch, čo vám umožní otáčať pohľadom a približovať si ho. Dokonca bude umožnené zaostriť na pery Ley a odčítať z nich, čo si pre seba hovorí. Na prieskum sa zídu aj rôzne druhy videnia (termálne, nočné), detektory tepla a mobilné kamery namontované na diaľkovo ovládanom vozidle. Bez takejto detailnej analýzy prostredia sa môže stať, že si nevšimnete prasklinu a Lea sa prepadne o poschodie nižšie. Takýmto pádom však hra nekončí.
Autori nechcú, aby hráči používali systém pokus-omyl, ale aby preskúmavali možnosti hry a experimentovali. Obrazovka Game Over by pretrhla emočné puto medzi hráčom a hrdinkou a vytratila by sa aj ilúzia, že niekomu „naozaj“ pomáha. Následky vašich chýb budete zdolávať, ako ktorúkoľvek inú prekážku. Ak upadne Lea do bezvedomia, alebo sa zraní, vyhľadáte správne medikamenty alebo ju nejakým spôsobom vrátite k vedomiu. Bezpečnosť hrdinky nebude vašou jedinou starosťou, ešte je tu jej osobnosť.
Dôvera zaväzuje
Lea má svoje názory, vie zaujať stanovisko a keďže vás nepozná, tak vám neverí. Bez získania dôvery s ňou nepohnete a tak sa budete musieť učiť predvídať jej chovanie a učiť sa z jej reakcií. Ona sa na oplátku bude učiť s vami nepriamo komunikovať. Vy ju vidíte a počujete, ale ona vás nie. Vaša komunikácia môže prebiehať nasledovne; ona položí otázku a vy jej odpoviete na znamenie áno pohýbaním kamery hore dolu.
Získavanie dôvery bude veľmi dôležité, pretože Lea môže kľudne odmietnuť pokračovať po vami diktovanej ceste. Ak ju vystavíte nebezpečnej situácii, tak očakávajte aj adekvátnu reakciu. Možností ako získať hrdinku na svoju stranu alebo naopak, ako v nej vyvolať nedôveru, má byť podľa autorov mnoho. Jednou z nich je aj situácia, kedy vás Lea požiada o trochu súkromia, pretože sa chce prezliecť. Ak zoberiete jej požiadavku na vedomie, nebude o vás neskôr pochybovať. Ak vás však nachytá, ako ju špehujete, tak sa môžete tešiť na scénu.
|
|
|
Neznámi na neznámom mieste
A čo vlastne robíte s neznámou profesorkou na lodi? To je otázka, na ktorú sa budete snažiť spoločne nájsť rozumnú odpoveď. Ale ešte viacej vás budú svrbieť otázky, kto ste a prečo sedíte v operačnom centre a prečo sa Lea objavuje vo vašich flashbackoch? Vo vašom pátraní počas hľadania cesty von vám detaily sprostredkujú počítačové terminály s emailami, video denníkmi a rôznymi dokumentami. Čím viac budete vedieť, tým viac budete vťahovaný tajomstvom do útrob lode a budete zvedavejší.
Pre pochopenie aktuálnej situácie nebude nutné prehľadávať každý roh. Tieto doplňujúce informácie však budú slúžiť ako bočné (nepovinné) úlohy a budú závisieť od vašich rozhodnutí. Ohrozíte život profesorky a zavediete ju hlboko do podpalubia, kde objavíte tajnú vojenskú základňu? Budete riskovať, kvôli ďalšej časti skladačky? Budete sa namiesto úteku snažiť objasniť, čo vlastne robíte na rozpadnutej lodi?
Isto to nebudú jediné otázky, ktoré vás počas hrania Experience 112 budú napádať. Celý koncept môže vyzerať zložito, finálnu podobu ale hra naberá v dobrých rukách, čo môže začiatkom budúceho roka vyústiť vo vysoko hrateľný a originálny triler.
PC
Vývoj: Micro Application / Lexis Numérique Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|