ČO SI PRE NÁS V ĎALŠEJ HRE PRIPRAVIL AUTOR LOLLIPOP CHAINSAW A NO MORE HEROES?

ČO SI PRE NÁS V ĎALŠEJ HRE PRIPRAVIL AUTOR LOLLIPOP CHAINSAW A NO MORE HEROES?

Suda51 nám predstavil nielen svoj nový projekt

Interview

Suda51, vlastným menom Goichi Suda, je známy japonský videoherný dizajnér a scenárista, ktorý v hernom svete začal v roku 1993 v Human Entertainment, kde sa po práci na niekoľkých hrách vydal na nezávislú dráhu a v roku 1998 si založil vlastné štúdio Grasshopper Manufacture Inc., v ktorom je doteraz a prináša najmú unikátne akčné tituly. V Japonsku sa preslávil už titul Silver Case, no západ si získal už s netradičným mixom adventúry a akcie v Killer7 (ktorá sa nedávno dočkala PC remasteru). Odvtedy priniesol hry, ako napríklad No More Heroes, Shadows of the Damned, Lollipop Chainsaw, či Killer is Dead. Jeho ďalšia hra je už za rohom a bude to opäť niečo netradičné - Travis Strikes Again: No More Heroes exkluzívne pre Nintendo Switch. My sme mali možnosť mu položiť niekoľko otázok nielen o jeho pripravovanej hre, ale aj o ďalších hrách z jeho minulosti a o jeho výhľadoch do budúcnosti.

Čo podľa vás robí vaše hry také unikátne a ako to, že sú na jednej strane niche, no stále veľmi populárne na druhej?

Jedným z dôvodov, prečo sú naše hry také unikátne je, že v Grasshoper nevidíme žiaden zmysel vo vytváraní hier, ktoré len opakujú po iných žánroch. Grasshopper sa vždy sústredí na to, aby sme vytvorili hru podľa toho, čo sami chceme vytvoriť, takže to je pravdepodobne to, čo našim hrám dodáva ich unikátnosť.

Sme naozaj vďační za popularitu, ktorú si naše hry zatiaľ získali. Myslíme si, že je to výsledok toho, že chceme, aby si naše hry zahralo čo najviac ľudí. Sú síce vnímané ako niche, ale my chceme, aby boli ešte populárnejšie a stále je tu veľa popularity, ktorú si ešte môžeme získať v dlhodobom horizonte.

Prečo sú vaše hry zamerané na štylizované násilie, zrelé témy a dokonca (často temný) humor?

Mám pocit, že je to kvôli tomu, že sám píšem scenáre a potom na nich staviam herný dizajn. Vždy sa mi v hlave rozprestierajú nápady a vždy sa pokúšam premýšľať o tom: "Ako môžem túto myšlienku považovať za smiešnejšiu, šokujúcejšiu, alebo vážnejšiu?" A to je ten druh kreatívneho procesu.

Čo si pre nás v ďalšej hre pripravil autor Lollipop Chainsaw a No More Heroes?

Smrť je dôležitá téma vo vašich tituloch. Čo môžeme očakávať z tohto hľadiska v Travis Strikes Again?

Takže áno, smrť. Po prvé, táto hra je hra v rámci hry. Takže namiesto boja proti skutočným ľuďom sa Travis postaví proti protivníkom alebo bude interagovať s postavami v hre. Takže v tomto ohľade "zabiť" môže znamenať niekoľko vecí: môže to znamenať vymazanie údajov v rámci hry, alebo taktiež vymazanie z existencie akýchkoľvek duchov, ktorí sa nachádzajú v hre. Je to trochu iná myšlienka o "smrti" oproti tomu, čo sme doteraz videli. Takže výsledkom je, že Travis zažije rôzne druhy scenárov, ktoré by mohli byť skutočne opakom smrti. Je tu tiež prvok v hre, kde ak Travis alebo niekto iný zhromaždí všetkých šesť Death Balls, má možnosť využiť jedno želanie, takže je tu možnosť, že by niekto mohol využiť toto želanie a vrátiť späť mŕtveho človeka, čím účinne zvráti samotnú smrť.

Prečo ste sa rozhodli úplne zmeniť koncept hry v porovnaní s predchádzajúcimi titulmi No More Heroes?

S Nintendo Switch bolo vždy mojim cieľom vytvoriť hru v indie štýle, s indie veľkosťou tímu, s indie veľkosťou rozpočtu a indie množstvom obsahu. Cítil som, že pred ďalšími poriadnymi pokračovaniami by tu mohlo byť niečo iné, čo by malo ísť von. Obsahovo, pretože ide o indie veľkosť, mala by inú cenovku v porovnaní s hlavnými hrami.

Takisto som hovoril s Travisom a Travis hovorí: "Wow, wow, odložte pokračovania, ok? Potrebujem sa trochu zahriať predtým, ako pôjdeme do niečoho veľkého, a viem, že miluješ Death Drive, tak čo keby sme sa tentoraz vybrali týmto smerom hier?" A takto nejako to vzniklo.

Nintendo Switch je pravdepodobne najunikátnejšia konzola, s ktorou ste pracovali. Máte nejaké plány na využitie všetkých funkcií, ktoré ponúka (dotykový displej, HD rumble, ovládanie pohybom atď.) a ako ich môžete zakomponovať?

Tentokrát a s touto hrou sa skutočne zameriavame na používanie dvoch Joy-Con ovládačov, aby sme priniesli lokálny multiplayer. Je tu síce aj gyro funkcia, ale len v obmedzenom rozsahu.

Čo si pre nás v ďalšej hre pripravil autor Lollipop Chainsaw a No More Heroes?

Vieme, že Travis Strikes Again prinesie veľa odkazov na dobre známe indie tituly. Prečo ste sa rozhodli ísť touto cestou a ako táto spolupráca začala?

Všetko to začalo na Nintendo Switch konferencii, keď Nintendo navrhlo túto myšlienku a ja som fungoval ako most medzi Nintendom a indie tvorcami, ktorí by mohli chcieť priniesť svoje hry na Switch. Ako možno viete, Grasshopper sám začal ako indie spoločnosť a ja sám som sa už veľmi dobre poznal s mnohými nezávislými tvorcami, a tak som prirodzene skočil po tejto šanci. Navyše sa veľmi dobre poznám s Dennaton, tvorcami Hotline Miami, a tak som začal tým, že sa ich pýtam, či chcú spolupracovať. Postupne to narástlo, chodil som za ďalšími indie tvorcami a pýtal sa ich, či napríklad nechcú mať svoju hru na Travisovom tričku. Uistil som sa, že vyberiem hry, ktoré by sa aj Travisovi páčili, no a všetci indie vývojári samozrejme súhlasili, takže takto to vzniklo.

Čo môžeme očakávať od season passu? Môžete aspoň naznačiť nejaké nové úrovne, postavy atď.?

V súčasnosti sa plánujú dva DLC balíčky, prvý z nich bude obsahovať novú hrateľnú postavu, zatiaľ čo ten druhý balíček bude obsahovať úplne nový Death Ball, takže v podstate úplne nový herný svet.

Spomenuli ste, že Travis Strikes Again je začiatkom novej série pre Travisa. Čo od neho môžeme očakávať v budúcnosti?

Myslím, že by bolo skvelé, keby sa TSA mohla premeniť na vlastnú sériu, takpovediac paralelnú k sérii No More Heroes. Skvelá vec je aj to, že príbeh v rámci TSA má veľa priamych spojení s mojimi nápadmi na NMH3, takže ak sa vytvorí NMH3, čo sa stane v TSA, bude nakoniec dôležité pre túto ďalšiu časť. V hlave mám už náčrt príbehu pre No More Heroes 3.

Teraz, keď pracujete na hre pre Nintendo Switch, máte nejaké plány na vydanie portov ostatných titulov na túto platformu? Napríklad Silver Case remastery?

Áno, chcem vydať toľko portov, koľko len bude možné. Záleží len na tom, čo sa môže stať v každom konkrétnom čase, ale dám všetko úsilie do toho, aby som sa ubezpečil, že sa dostanem k čo najväčšiemu množstvu.

Čo si pre nás v ďalšej hre pripravil autor Lollipop Chainsaw a No More Heroes?

V roku 2010 ste vyhlásili, že Killer7 je „súčasťou vašej duše" a určite vás zaujíma pokračovanie. Keďže hra opäť získala našu pozornosť vďaka nedávnemu remasteru pre PC, plánujete sa teraz zamerať aj na jej pokračovanie?

Jednoducho vyjdem s pravdou na povrch a jasne poviem, že naozaj necítim potrebu pokračovať v univerze Killer7, pretože mám pocit, že som dokončil ten svet a dal som do toho v postate všetko, čo som mohol. Takže robiť ďalšiu hru, ktorá je spojená s touto hrou, mi nejako nedáva zmysel. Ale bolo tam veľa častí scenára, ktoré boli vtedy vynechané. Cítil som, že príliš veľa bolo vynechané z hry samotnej, takže možno vidím možnosť jedného dňa vydať kompletnejšiu verziu, ktorá obnoví tieto vystrihnuté časti.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 8.1.2019
Páči sa mi! (+1)
ČO SI PRE NÁS V ĎALŠEJ HRE PRIPRAVIL AUTOR LOLLIPOP CHAINSAW A NO MORE HEROES?


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Forza horizon 5 (8)
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli tato hra bu...
|Predam zaklad pc (cpu, mb, ram... (0)
po upgrade ponukam na predaj zaklad pc: intel i5 ...
|Black ops 6 (2)
Ako sa zbavím farebného rozlíšenia postáv v kampan...
|Nový pc - intel ultra 7 (28)
Dobry den, cely život som na počitačoch s Intel. V...
|Účet na steam (4)
Potrebujem poradiť, súrne! Predala som hru, ktorú...
|Svet, ukrajina, vojny ... (28218)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk