MINULOSŤ, SÚČASNOSŤ AJ BUDÚCNOSŤ WORLD OF TANKS BLITZ

MINULOSŤ, SÚČASNOSŤ AJ BUDÚCNOSŤ WORLD OF TANKS BLITZ

Viac o mobilnom akčnom titule Wargamingu

World of Tanks Blitz je mobilná odbočka známej tankovej online akcie, ktorej sa ale taktiež darí dosť dobre. Wargaming sa o hru stále stará a teraz navyše oslavuje jej 6. narodeniny. Pri tejto príležitosti sme vyspovedali Alexandra Filipova, vedúceho herného dizajnéra, ktorý je v hernom  biznise už 14 rokov a väčšinu tohto času sa venoval práve dizajnu. Zaujímala nás minulosť, súčasnosť a aj budúcnosť hry, spýtali sme sa na prípadný Switch port, ale aj na to, či je crossplatform hranie podľa neho budúcnosť.

World of Tanks Blitz oslavuje už svoje šieste narodeniny. Povedzte nám viac o začiatkoch tejto hry.

Pripojil som sa k tímu v roku 2015. Aj keď som tam nebol od začiatku projektu, sledoval som jeho vývoj od roku 2013. Bol som si istý, že to nebude fungovať, jednoducho som si nevedel predstaviť, ako bude možné World of Tanks vtesnať do telefónov a tabletov. V tej dobe telefóny neponúkali veľa z hľadiska technického výkonu a grafickej kvality. Nikto nevedel, ako by sa tak zložitá hra mohla napchať do mobilného telefónu, ani ako prispôsobiť všetky tieto zložité funkcie úplne inej platforme. Ja sám som si myslel, že všetko bude čo najviac zjednodušené a tým to skončí. Ale veľmi som sa mýlil.

Ďalším dôležitým problémom bolo, že World of Tanks Blitz je PvP hra a hlavne je to tímová 7v7 hra. Navyše, hráčska základňa sa delí do úrovní. Takže, aby to všetko fungovalo, potrebujete hordy ľudí. Našťastie Blitz nikdy nemal problém s nedostatkom hráčov: doba čakania na zápas zvyčajne nepresahuje 3 sekundy.

Vtedy som Blitz hral na pomerne priemernom zariadení a aj tak ma ohromila grafika, spôsob, akým sa tanky pohybovali, otočili, atď. Na začiatku roku 2015 som prešiel na lepšie zariadenie a hra ma ešte viac prekvapila. Tomu, ako sa v tej dobe podarilo dosiahnuť túto grafiku, som jednoducho nedokázal uveriť.

Keď som vyskúšal hrať Blitz na iPade, bol som ohromený ešte viac. Prvý deň som si dal 64 bitkiek. Dokonca som hral celú noc. Aj keď vtedy ešte nebolo toľko úžasných funkcií, aké sú dnes, hra bola stále veľmi príjemná, vďaka skvelým herným mechanikám a tankovým bitkám. A vtedy mi to došlo: áno, toto je moja hra.

Odvtedy základná hrateľnosť nestratila nič zo svojej intenzity, ale hru sme obohatili všetkými možnými vecami, čím sme vylepšili jej metagame (nevyhnutnosť každej modernej mobilnej hry). Výsledkom je, že Blitz vyzerá skvele a hrá sa ešte lepšie. Je to plnohodnotný a výkonný herný produkt, do ktorého sa dá jednoducho dostať.

Minulosť, súčasnosť aj budúcnosť World of Tanks Blitz

Ako by ste opísali evolúciu hry od jej počiatkov až doteraz?

V rokoch 2015 až 2017 sme sa zamerali na metagame, ktorú vtedy Blitz zúfalo potreboval: na všetky druhy misií, predmetov, udalostí atď. Konkrétne na všetky tieto veci, ktoré dnes spadajú pod hlavičku „hra ako služba“, kde sa hráč dostane viac ako len hru - dostane komplexnú zábavnú službu. Takže na to sme sa pred 3 rokmi primárne sústredili. Navyše sme rozvíjali infraštruktúru. Keďže hráč má byť odmenený za dosiahnutie cieľov v hre, museli sme zabezpečiť, aby tieto odmeny neničili jadro hrateľnosti. V niektorých hrách môžu hráči získať skutočne zničujúcu zbraň, ktorá je OP, alebo ktorá poskytuje nespravodlivú výhodu. To však nie je náš spôsob, pretože Blitz v žiadnom prípade nie pay for win hra. Blitz je o zručnosti a hlbokom porozumení tejto hry.

Naopak, posledné dva roky sa týkali povedzme „návratu k základom“ - k jadru našej skvelej hrateľnosti. Neustále pridávame nové dimenzie a režimy. Povzbudení pozitívnou spätnou väzbou od hráčov sme pripravení venovať veľkú pozornosť udržiavaniu základnej hrateľnosti Čo sa týka nedávnych zmien, zvýšili sme hit pointy pre všetky ťažké tanky, takže tí hráči, ktorí uprednostňujú tieto stroje, zostanú v bitke dlhšie. To samozrejme do určitej miery zmenilo hrateľnosť, ale k lepšiemu. Naším cieľom je ďalej to vyladiť, ale iba kvôli zlepšeniu a rozšíreniu pôžitku z hrania našej hry.

Celkovo vzaté, v priebehu týchto rokov sme „prehodnotili“ náš prístup k rozvoju Blitzu. Presnejšie povedané, neustále skúšame nové prístupy a držíme sa tých, ktoré fungujú. Zmenili sme tiež náš prístup k projektu: teraz je to viac než len pridávanie funkcií, ktoré niektorí ocenia, prípadne ich oslovia. Máme plán a držíme sa ho. Taktiež sme si vypestovali dobrú kultúru konkurencie medzi nápadmi. Zmenila sa aj kultúra hry ako produktu. Máme sklon vnímať naše štúdio ako projekt rovnako ako našu hra. Takže pre nás je dôležitý Blitz aj naše štúdio. Z tohto princípu vyplývajú dobré veci: napríklad v dizajne hier vidíme neustále zlepšovanie kvality.

Hra svoje 6. narodeniny oslavuje aj veľkým updatom. Čo ste v ňom pre hráčov priniesli?

Narodeniny našej hry sú časom, keď jednoducho povieme našim hráčom, aby si s nami zahrali, len sa hrali a užívali si. Na oslavu našich šiestych narodenín sme pripravili niekoľko vecí. Naši hráči sa už zúčastnili výročného eventu a hľadali jedinečný zberateľský tank P.43 / 06 Anniversario. Každý hráč dostal osobný darček v hre a špeciálny narodeninový profil hráča ako znak našej vďačnosti.

Pri príležitosti tohto výročia sme tiež vydali aktualizáciu 7.0, ktorá obsahuje nové grafické vylepšenia a nové tanky: britské ľahké tanky vysokých tierov, konkrétne Tier VIII FV 301, Vickers Cruiser Tier IX a Vickers Light 105 Tier X.

Keď už hovoríme o nových britských ľahkých tankoch, hra bude mať s ich príchodom teraz 3 vetvy ľahkých vozidiel na najvyšších tieroch: USA, Francúzsko a Spojené kráľovstvo. Každá vetva umožňuje jedinečné hranie. Napríklad, americký XM551 Sheridan je svižný, ale trvá dlho, kým sa nabije, takže v tomto prípade je vhodnejšia taktika „hit and run“. Bat.-Châtillon 25 t je iný príbeh - má zásobník, je rýchly a svižný - vyrazíte z úkrytu, vystrieľate zásobník a rýchlo ustúpite. S Vickers zase hrá inak - jeho zbraň sa nemôže pochváliť veľkým poškodením, ale nabíja sa rýchlo, takže najlepšou taktikou je odpáliť z diaľky a vyhnúť sa boju v uzavretých miestach. Nelíšia sa len ľahké tanky, ale snažíme sa, aby bol každý tank jedinečný a pozoruhodný.

V oslave sme pokračovali novým herným režimom Skirmish, ktorý odštartoval minulý týždeň.

Minulosť, súčasnosť aj budúcnosť World of Tanks Blitz

Skirmish ale bude len časovo obmedzený herný režim. Plánujete ho niekedy neskôr zaradiť do hry ako permanentný herný režim?

Je to časovo obmedzený režim, v ktorom sa bitky odohrávajú na oveľa menších mapách, takže sa do boja dostanete oveľa rýchlejšie. Tímy boli zmenšené na 5v5 namiesto obvyklých 7v7. A určite vyniká medzi predchádzajúcimi režimami, ktoré mali hráčom ukázať alternatívne spôsoby hrania, alebo režimami, ktoré do hry pridali nové dimenzie. Napríklad pridanie nových perkov prinieslo množstvo nebývalých situácií v hre.

Z hľadiska hrateľnosti majú tanky väčší význam ako mapy. To však neznamená, že mapy nie sú dôležité. Čím viac bitiek má hráč na konte, tým lepšie pozná mapy, čím získava obrovskú výhodu nad nepriateľom, ktorý môže danú mapu hrať prvýkrát.

V Skirmishi je význam máp zredukovaný. Dôraz sa kladie na akciu. Tanky sa zapoja do boja rýchlejšie. Keďže rôzni hráči majú rôzne preferencie, chceme, aby bol režim zábavný pre široké publikum.

Chcel by som zdôrazniť, že nemôžeme pravidelne pridávať veľké mapy, pretože náš klient je už teraz veľký. So Skirmishom máme teda veľkú šancu znova použiť obsah, ktorý už v hre existuje, a iným spôsobom sa pozrieť na už existujúce mapy.

Update 7.0 so sebou priniesol aj grafické vylepšenia. Čo ste teda vylepšili a akým spôsobom?

Určitú dobu postupovala grafika hry evolučným spôsobom - krok za krokom. Najprv to bolo kvôli samotnému počtu zariadení, ktoré sme podporvali. Je ťažké zaviesť radikálne zmeny a ubezpečiť sa, že budú fungovať s väčšinou zariadení, pretože moderné tablety a smartfóny sú graficky horšie ako počítače. Toto výročie sa však zdalo byť dobrým dôvodom na výrazné vylepšenie vzhľadu hry mnohými spôsobmi, čo bol náš cieľ po celú dobu.

Grafické vylepšenia aktualizácie 7.0 prinesú spätný ráz, dynamické tiene, vozidlá nechávajúce za sebou stopy, rôzne známky poškodenia pre každý typ munície a vylepšené časticové efekty častíc a vodu. Všetky z nich sa spájajú, aby zlepšili dojem z hry a realizmus. Keď už hovoríme o známkach poškodenia, ide o veľmi praktickú funkciu, pretože vám ukáže, kam presne vás zasiahli, takže je to čiastočne aj aktualizácia hrateľnosti.

Ovplyvnilo to optimalizáciu pre starejšie a menej náročné zariadenia?

Hra je zaujímavá a zábavná bez ohľadu na to, na akom zariadení hráte. Môže to znieť čudne, ale revolučné grafické zmeny by mohli mať vážny dopad na tých, ktorí hrajú na tom, čo by niekto mohol považovať za „zastarané“ zariadenia. Podporujeme viac ako 27 000 rôznych zariadení po celom svete a chceme sa ubezpečiť pri každej novej aktualizácii, že všetky tieto zariadenia sú stále schopné zvládnuť našu hru, zatiaľ čo zariadenia s novšou technológiou sú schopné ťažiť z výhod novej  alebo výkonnejšej platformy. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli pridať nasledujúce zmeny, ale tiež poskytujeme hráčom možnosti prispôsobenia grafiky, kde si môžu vybrať, čo si zapnú alebo vypnú, čo im dáva kontrolu nad ich vlastným zážitkom.

Minulosť, súčasnosť aj budúcnosť World of Tanks Blitz

Hra je dostupná na širokom spektre zariadení (tablety, telefóny, Windows, Mac). Zvažovali ste aj port pre Nintendo Swich?

Ak sa pýtate mňa osobne, bol by som rád, keby bol Blitz súčasťou Nintendo sveta. Pôvodne sme hru vyvinuli od základov pre prenosné platformy, aby si ju mohli hráči vychutnať kdekoľvek a kedykoľvek. A nikdy sa neodvrátime od objavovania nových príležitostí.

Čo nám môžete povedať o budúcnosti World of Tanks Blitz v ohľade nových strojov, máp, balansu atď.?

Zoznam vozidiel v Blitz sa určite dočká rozšírenia o nový národ, keďže prichádzajú švédske tanky. Čo sa týka máp, zvažujeme pridanie meniacich sa a dynamických objektov na spestrenie hrateľnosti.

Popracujeme aj na matchmakingu. Neexistuje na to žiadne dokonalé riešenie, ale aspoň sa pokúsime zabrániť situáciám, kedy hráč môže prehrať práve kvôli zlému matchmakingu.

Máme tiež v úmysle upraviť niektoré moduly, aby hráči mohli oceniť každý tank, na ktorý narazia pri posune vpred technologickým stromom. V ďalšom update zmenšíme medzeru medzi Tiermi IV a V (ktoré sú spolu s Tierom VI veľmi populárne v Európe). Celkovo budeme naďalej vylepšovať herný progres.

Crossplatform hranie je poslednú dobu dominantou témou, pričom World of Tanks Blitz túto možnosť podporuje už naozaj dlho. Je to podľa vás budúcnosť hrania na všetkých platformách? Je náročné vytvoriť crossplatform a crossprogress funkcie naprieč rôznymi systémami?

Myslím si, že je skvelé, že je Blitz crossplatform hrou, pretože v segmente strieľačiek je to zriedkavá vec. Určite to dáva zmysel: ak sa hráčovi páči vaša hra, radšej sa uistite, že si ju môže zahrať na každej platforme, ktorú preferuje. V Blitz môžu hráči prechádzať medzi platformami a ich progres sa medzi nimi plynule prenesie. Je to jedna z našich najvyšších priorít - zabezpečiť, aby hráč mohol hrať našu hru kedykoľvek a kdekoľvek. A tento prístup sa naozaj vyplatil - denne máme jeden a pol milióna aktívnych hráčov.

Pokiaľ ide o podporu týchto funkcií, je to určite náročné. Je to však jedna z kľúčových priorít tímu, aby bola hra prístupná kdekoľvek a kedykoľvek.

Takže, ak ste ešte nehrali World of Tanks Blitz, naozaj odporúčam vyskúšať si to. Je to skvelé, hlboké a zábavné. Aj 6 rokov po vydaní sú naše ambície stále veľmi vysoké.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 15.7.2020
Páči sa mi! (+1)
MINULOSŤ, SÚČASNOSŤ AJ BUDÚCNOSŤ WORLD OF TANKS BLITZ


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Indiana jones - error 0x800700... (5)
Má niekto problém pri sťahovaní Indiana Jones z ga...
|Svet, ukrajina, vojny ... (31019)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk