ALOY SA MUSÍ PRIPRAVIŤ NA VOJNU V HORIZON: FORBIDDEN WEST |
ALOY SA MUSÍ PRIPRAVIŤ NA VOJNU V HORIZON: FORBIDDEN WEST |
Už budúci mesiac sa dočkáme vydania očakávanej open-world akčnej RPG Horizon: Forbidden West, v ktorej sa opäť stretneme nielen s hlavnou hrdinkou Aloy, ale najmä s jej unikátnym svetom. Ten v novej časti autori rozširujú a Aloy sa vydáva na západ, aby zabránila degradácii biosféry a zachránila tak svoj svet. Nebude to však len o tom, ale teraz sa Aloy musí doslova pripraviť na vojnu. Na západe ju totiž čakaj nové výzvy, nové boje a aj nové kmene, z ktorých jeden získal moc ovládať veľké kovové monštrá. Aloy našťastie na to všetko nebude sama, stretne množstvo známych a aj nových postáv, ktoré ju tu budú sprevádzať. Niečo málo vám z toho naznačí nový príbehový trailer. Viac sme ale dostali z autorov.
Spolu s ďalšími novinármi sme mali možnosť podebatovať o príbehu hry s jej autormi. Na otázky nám odpovedali Annie Kitain (Senior Writer) a Benjamin McCaw (Narrative Director) z Guerrilla Games a keďže trailer predviedol niekoľko dobre známych tvárí z prvej časti, práve na ne smerovala prvá otázka – aká bude ich úloha? Slova sa chopila Annie Kitain, ktorá potvrdila, že sa Erend Vanguardsman a Varl vrátia ako spoločníci Aloy v novej hre a budú mať výraznú rolu v jej príbehu. Jedna z vecí, na ktoré sa autori sústredia v pokračovaní, je vytvoriť pre hlavnú hrdinu čas na to, aby strávila čas s ostatnými postavami a rozvíjala s nimi vzťahy. To platí ako pre staré postavy, tak aj pre nové, ktoré nám predviedol nový trailer. Medzi nimi nájdeme ako zástupcov už známych kmeňov, tak aj úplne nový a tajomný kmeň.
Annie aj Benjamin zdôraznili, že nás v hre čaká kopa prekvapení a medzi nimi budú aj návraty niektorých ďalších postáv z prvej hry, ktoré si ale zatiaľ nechávajú pre seba. Medzi prekvapeniami však nebude viacero hrateľných postáv, keďže Benjamin potvrdil, že Aloy bude jedinou hrateľnou postavou v hre.
Ako sa ale v novej hre posunie príbeh hlavnej hrdinky a čomu bude čeliť? Annie Kitain k tomu prezradila trochu viac. Aloy v prvej časti bola vydedenec, stala sa z nej lovkyňa monštier a zistila pravdu o tom, kto vlastne je. Na to všetko sa autori pozerali pri vývoji pokračovania. Keď už teraz Aloy vie pravdu o tom, kto je, snaží sa podľa toho žiť a to platí aj o tajomnej Red Blight, čo je príznak degradácie biosféry, čo sa Aloy vydáva zastaviť. Prostredníctvom tohto chcú autori Aloy posunúť ďalej ako postavu a vyrozprávať novú kapitolu jej príbehu. Benjamin navyše dodáva, že Aloy ešte neodhalila všetko o sebe a ani o Starom svete, takže máme očakávať novinky aj v tomto ohľade.
Nemenila sa však len Aloy, ale aj celá spoločnosť, ktorá je na západe iná ako v doteraz známom svete. Podľa Benjamina narazíme na úchvatné nové kmene, najmä bojový kmeň Tenakth. Tento kmeň bude v hre rozdelený na tri klany a aj tieto klany medzi sebou často bojujú. Hranica západu je nebezpečným miestom a čakajú nás tam aj hrozby, ktoré autori zatiaľ neodhalili. Annie k tomu dodáva: „Keď už hovoríme o kmeňoch, z predchádzajúcej hry sa vracajú Oseram a Carja kmene, takže ako sa Aloy vydáva na západ, stretne tam cestovateľov aj bojovníkov z týchto kmeňov.“
„Nepovedal by som, že sme chceli spraviť väčšiu hru. Myslím si, že je Forbidden West väčší ako Zero Dawn, ale nebol to náš cieľ. Chceli sme skôr počúvať našich fanúšikov, recenzentov a aj našu internú spätnú väzbu a na základe toho čo najviac vylepšiť hru. Vedeli sme, že niektoré veci v hre musíme mať – viac dych vyrážajúcich strojov, krásne prírodné scenérie, chytľavú novú kapitolu príbehu Aloy a tiež nové kmene, o ktorých sme už hovorili. Taktiež ale vieme, že sme museli vylepšiť niektoré konkrétne aspekty, vrátane súbojov a lepšieho dojmu hĺbky s vedľajšími úlohami, čo nám pomôže vytvoriť naozaj emocionálne pútavý príbeh Aloy,“ zdôraznil Benjamin pri otázke ohľadom veľkosti sveta a hry ako takej.
Nová hra však zapracuje aj na vertikalite sveta. Ako ďalej potvrdil Benjamin, pozrieme sa od ruín tých najväčších mrakodrapov až po najväčšiu hĺbku pri potápaní sa v vodách, ktoré herný svet ponúka. Tam všade nás čakajú nové herné zážitky. Autori chcú podľa jeho slov v hre priniesť aj epické súboje s nepriateľmi a čo sa týka bossov, mali by sme byť z hry nadšení.
Séria Horizon už v prvej hre vybudovala rozsiahlu mytológiu, ktorú dvoja ešte rozšíri. Benjamin McCaw o inšpiráciách pre pokračovanie prezradil viac: „Veľká časť inšpirácie vychádza z prvej hry. Nikdy sme si prvú hru nepredstavovali ako samostatnú hru. Mali sme veľa príbehových ideí už pri písaní pôvodného príbehu pre Aloy. Samozrejme, nikdy sme nečakali ten neuveriteľný úspech Zero Dawn. Nikto nebol odozvou kritikov aj fanúšikov tak prekvapený ako my. Taktiež sme nevedeli, že budeme robiť na pokračovaní a táto možnosť je pre nás obrovským privilégiom. Ale veľa vecí pochádza práve z prvej hry a novú kapitolu sme tak už mali v niektorých ohľadoch naplánovanú. Jadrom toho celého bola ale potreba posunúť Aloy ako postavu, nájsť pre ňu nové výzvy, nielen fyzické, ale aj medziľudské – ako interaguje s kmeňmi, postavami a ako ju to núti rásť ako osobnosť.“
Annie k tomu dodala, že súčasťou zábavy v práci scenáristu je aj vytváranie tajomstiev, ktoré budú hráči odhaľovať, čoho sa už nemôžu dočkať, ale tiež rozprávanie príbehov z ďalekej minulosti v priebehu hry.
Horizon sa odohráva v post-apokalyptickom svete budúcnosti a my už viac ako dva roky žijeme vo svete trápiacom sa pandémiou. Pre Annie Kitain je v príbehu hry aj paralela s emocionálnym aspektom dopadov pandémie, napríklad lockdown, pocit izolácie a potreba byť v kontakte s inými. To sú veci, ktoré rezonujú s tým, čím si Aloy v hre prechádza.
Práve kontakt s inými postavami sa preniesol aj do dizajnu samotnej hry, kde nám Benjamin priblížil, že Aloy strávi viac času v hre v spoločnosti iných postáv. Úlohy sú navrhnuté tak, aby v nich Aloy stretla postavy, ktoré hráčom prirastú k srdcu, čo vedie aj k lepším príbehom vedľajších úloh. Pomôcť tomu má aj obrovské zlepšenie technológie pre motion capture a facial capture v hre, ktoré vysoko prekonávajú prvú hru. Vylepšenia budú badateľné na oboch generáciách PlayStation, ale na PS5 bude lepšie nasvietenie počas prestrihových scén a aj pri hraní.
Hra bude podľa Annie Kitain podobná Zero Dawn, ale ponúkne aj body, kde autori cítili potrebu dať možnosť voľby, ktorá ovplyvní výsledok questu. Voľby by mali mať dopad na príbeh a tiež tu budú body, kedy má Aloy možnosť vyjadriť svoj charakter, čo je prvok, ktorý sa vráti zo Zero Dawn.
V Sony dobre vedia, že do Forbidden West pôjdu aj hráči, ktorí pôvodnú hru nehrali. Benjamin nám potvrdil, že bolo pre tím dôležité priniesť nielen niečo pre pôvodných hráčov, ale otvoriť sa aj novým hráčom. Hlavne v úvode hry je mnoho aspektov dizajnovaných pre nových hráčov a to ako z oblasti príbehu, kde hráčom hra vysvetlí, čo sa stalo, tak aj z hľadiska hrateľnosti. Preto v hre začína Aloy s vybavením a schopnosťami (s úplne novým skúsenostným stromom) od úplného začiatku. Sú pre to však aj príbehové dôvody, ktoré zatiaľ prezradiť nechcel. Annie doplnila, že nové vybavenie a schopnosti sme si už mohli všimnúť v traileroch, ako je napríklad schopnosť plachtiť vzduchom a podobne, ktoré Aloy získa v priebehu hry, aby toho na hráčov nebolo veľa v úvode hry.
Na záver diskusie padla aj otázka na vylepšenia imerzie herného sveta. Benjamin McCaw priblížil, že kvôli dojmu lepšieho ponorenia do hry autori výrazne zlepšili napríklad osídlenia, kde prepracovali správanie NPC, animácie, audio, pričom Benjamin vypichol skvelé nové audio technológie pre zvuk davu. Ich celkovým cieľom bolo vytvoriť viac realistický živý svet.
Okrem Forbidden West je na ceste aj ďalšia Horizon hra, a to Call of the Mountain pre PS VR 2, ktorá bola ohlásená len nedávno. Nedalo mi a musel som sa spýtať na to, či bude medzi týmito dvoma hrami prepojenie a ak áno, tak aké. Bohužiaľ som sa odpovede nedočkal, keďže zatiaľ nemôžu hovoriť viac. Diskusia mala smerovať len na nový príbehový trailer a aspekty týkajúce sa príbehu Forbidden West.
PS4
PC PS5 Vývoj: Sony / Guerrilla games Štýl: Akcia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|