SONIC FRONTIERS MÁ SÉRIU PRENIESŤ DO MODERNEJ DOBY |
SONIC FRONTIERS MÁ SÉRIU PRENIESŤ DO MODERNEJ DOBY |
Takashi Iizuka robí hry už 30 rokov, čo z neho robí skúseného veterána a jedno z najznámejších mien japonského herného priemyslu. Celú tú dobu bol súčasťou Segy a stála za niekoľkými známymi značkami naprieč mnohými generáciami konzol. Najviac ale pracoval na značke Sonic, s ktorou od vydania Sonic the Hedgehog 3 v roku 1994 prešiel obrovský kus cesty. Priniesol kvalitné, ale aj tie menej podarené Sonic hry, pričom pracoval ako producent aj na čerstvom Sonic Frontiers. My sme dostali jedinečnú možnosť práve jeho vyspovedať a spýtať sa napríklad na to, prečo sa s hrou rozhodli pre taký výrazný odklon a ako ich ovplyvnila negatívna spätná väzba pred vydaním.
Na sérii Sonic pracujete už 30 rokov. Ako sa za ten čas zmenila značka? Ako sa zmenilo jeho prijatie hráčmi?
Bolo neuveriteľné, že som bol celý ten čas tak hlboko zapojený do vývoja Sonica. Samozrejme, franšíza zaznamenala v priebehu rokov niekoľko obrovských zmien, z ktorých najväčšou je skok z 2D do 3D. Vniesť Sonica naplno do 3D sveta v hre Sonic Adventure bolo jedným z najnáročnejších, no zároveň najviac obohacujúcich momentov. Skutočne verím, že rok 2022 predstavuje ďalší určujúci moment pre značku, keď sa presúvame so Sonic Frontiers do open world platformovky. Cítim sa neuveriteľne poctený pracovať na takej obľúbenej franšíze.
Posledné roky nám priniesli naozaj kvalitné a zábavné filmové spracovania Sonica. Ovplyvnili vás nejakým spôsobom?
Filmy sú fantastické, veľmi sa mi páčia. Bolo upokojujúce vidieť, ako Sonic a jeho priateľov milujú ľudia na celom svete, od dlhodobých fanúšikov až po ľudí, ktorí sa so značkou zoznámili po prvý raz. Poskytovanie herného zážitku, ktorý si môžu všetci naozaj vychutnať, bolo jednou z našich najväčších motivácií pri vývoji Sonic Frontiers.
Sonic Frontiers prichádza s odvážnym odklonom od toho, čím sú Sonic hry známe. Kde ste pre to čerpali inšpiráciu?
Naším cieľom v hre Sonic Frontiers bolo rozvinúť lineárnu 3D akciu, ktorá začala v Sonic Adventure v roku 1998, do novej akčnej adventúry, kde hráči môžu slobodne skúmať prostredie okolo seba. Vieme, že mnohí hráči milujú objavovanie rozsiahlych svetov bez vopred určenej cesty, a to je to, čo sme sa rozhodli dosiahnuť pomocou nášho nového konceptu platformovky v otvorených zónach. Som veľmi nadšený, že sa Sonic pripojí k tomuto revolučnému kroku v pohlcujúcich herných svetoch.
Môžete nám v krátkosti predstaviť Sonic Frontiers? Aké nové možnosti a funkcie hra prináša?
Sonic Frontiers je prvá platformovka v rámci značky v otvorených zónach, ktorá je pre modrého ježka obrovským skokom, ktorý ho posúva do zrýchlených nových výšin a zároveň dáva hráčom slobodu v spôsobe, akým sa rozhodnú preskúmať Starfall Islands. Ako sa preháňajú ostrovmi, hráči môžu bojovať so silnými nepriateľmi, plniť vedľajšie úlohy, riešiť hádanky, loziť po obrovských stavbách, ísť na ryby a otestovať svoje schopnosti v kybernetickom priestore Cyber Space.
Ako adaptujete Sonicove schopnosti do otvoreného sveta hry?
Rýchlosť Sonica je pre jeho postavu kľúčová a hranie hry Sonic Frontiers v otvorených zónach odstraňuje akékoľvek bariéry slobody a poskytuje hráčovi rýchly, akčný zážitok s väčším priestorom na beh. Prvýkrát v histórii franšízy sme tiež predstavili strom schopností, takže hráči silnejú, čím viac spoznávajú ostrov. Počas hry môžu hráči získavať body zručnosti, aby si odomkli nové schopnosti v strome, aby zvýšili svoj jedinečný herný štýl a postavili sa mocným nepriateľom. Myslíme si, že je to vzrušujúci doplnok do série a uspokojujúci mechanizmus, vďaka ktorému sa hráči budú cítiť silnejší, keď budú postupovať hrou.
Sonic Frontiers má nastaviť novú šablónu, rovnako ako Sonic Adventures v roku 1998. Čo to znamená pre hru a hráčov?
Áno, máte pravdu. Rovnako ako Sonic Adventure, naším cieľom pre Sonic Frontiers bolo vytvoriť hru, ktorá by bola základným kameňom budúcich Sonic hier. Je to úplne nový prístup pre značku, ale boli sme si vedomí, že ctíme aj Sonicove korene – hra stále potrebuje pôsobiť ako Sonic.
Odozva hráčov nebola pred vydaním práve najlepšia. Čo ste sa z toho naučili?
Vždy si veľmi rád vypočujem spätnú väzbu od hráčov, pretože nám pomáha vyhodnotiť, čo u hráčov rezonuje. A, samozrejme, vždy chceme splniť očakávania fanúšikov. Je vždy ambiciózne vyvíjať hrateľnosť akejkoľvek série, najmä pre takú zavedenú značku, ako je Sonic the Hedgehog. Ale som hrdý na hru, ktorú sme vytvorili
Ako v hre vyvažujete boj, skákanie a skúmanie otvoreného sveta?
Chceli sme hráčom poskytnúť množstvo aktivít, ktoré môžu zažiť pri objavovaní otvorených zón, ale samozrejme, pocit rýchlosti a dynamiky je pre značku ako Sonic dôležitý, takže si to vyžadovalo starostlivé vyváženie. V predchádzajúcich hrách bol boj dôrazom na vysokorýchlostnú akciu. Tentokrát však do boja pridávame väčší zmysel pre napätie a stratégiu. Nový bojový systém má za cieľ byť plynulý a vzrušujúci a dať hráčovi slobodu v spôsobe, akým pristupujú k boju so silnými nepriateľmi. V každej otvorenej zóne je toho veľa, čo môžete objaviť, keď riešite výzvy na každom ostrove, čo tiež pomáha zvyšovať Sonicovu silu a obranu, čím viac sa zapájate do objavovania okolitého prostredia.
Vieme, že príbeh je odlišný od toho v predchádzajúcich hrách. Prečo ste sa rozhodli pre tento prístup? O čom je príbeh hry?
Príbeh sa odohráva po Sonic Forces a Team Sonic Racing, kde Sonic, Amy a Tails cestujú na Starfall Islands, aby našli nepolapiteľné Smaragdy Chaosu. Sonic sa vydáva sám, aby našiel svojich priateľov a pomohol im, no keď odhalí záhady ostrova, vtiahne ho to do inej, väčšej úlohy. Bolo mi potešením spolupracovať s Ianom Flynnom, ktorý je už dlho aktívnym prispievateľom do franšízy Sonic. Postavy dobre pozná a priniesol veľký rozvoj ich emócií a interakcií.
Sonic Frontiers pôsobí ako veľká hra s množstvom obsahu, množstvom nových vecí, ale aj známymi prvkami. Na čo ste najviac hrdý?
Som neuveriteľne hrdý na to, čo sa tímu podarilo dosiahnuť s našou novou platformovkovou hrateľnosťou a dizajnom sveta v otvorených zónach, ako aj na kroky, ktoré sme podnikli, aby sme priviedli Sonica do modernej doby. Mali sme veľké ambície rozvinúť etablovanú hrateľnosť série do modernejšieho zážitku a zároveň zabezpečiť, aby hra pôsobila povedome pre dlhoročných fanúšikov. Som veľmi hrdý na to, čo sme dosiahli.
Ďakujem za rozhovor.
PC
PS4 Xbox One Switch Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Sega / Sega Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|