NOVÝ LAYERS OF FEAR BUDUJE PÔDU PRE NOVÉ VZRUŠUJÚCE PROJEKTY

NOVÝ LAYERS OF FEAR BUDUJE PÔDU PRE NOVÉ VZRUŠUJÚCE PROJEKTY

Čo nové prinesie starý známy horor?

Už o pár dní vyjde Layers of Fear, nové spracovanie úspešnej hororovej série, ktorú vytvoril poľskú Bloober Team a spolupracuje na ňom Anshar Studios. Nie je to priamo remake, nie je to ani nová hra. Je to skôr definitívna verzia, ktoré berie známe veci, niektoré upravuje, no pridáva aj kopu nového obsahu. Prečo sa autori rozhodli vrátiť k starším hrám? Čo sa naučili a ako využili nové technológie? Na to nám odpovedal nielen vedúci produkcie v Blooberi Kacper Michalski, ale aj ďalší členovia tímu, ktorý na hre pracuje.

Bloober Team funguje už 15 rokov a za ten čas, najmä v posledných rokoch, sa tím etabloval ako majstri hororu. Ako vnímate vývoj hororového žánru v priebehu rokov?

Kacper Michalski: Pre naše štúdio to bola dlhá cesta. Neboli sme vždy perfektní, ale nakoniec sme našli svoju cestu, ktorou kráčame dodnes. Neustále sa vyvíjame, rovnako ako hororový herný priemysel, z niche až po jeden z najpopulárnejších herných žánrov. V posledných rokoch sa objavilo veľa sentimentálnych remakov, nových titulov – najmä survival hororových hier. Trh nepochybne rastie a stále nám má čo ponúknuť. Hráčov môžete vystrašiť mnohými spôsobmi – vývojári hier majú veľkú škálu možností na vytvorenie alternatívnych, pohlcujúcich svetov.

Akými ďalšími spôsobmi sa podľa vás môže hororový žáner posunúť ďalej?

Kacper Michalski: Trh je veľký, má bohatú históriu, takže si myslím, že je ťažké zostať inovatívny. Výsledkom je, že sa stáva generickým, príliš schematickým, zatiaľ čo hororoví hráči stále očakávajú jedinečný pocit hrôzy. Dôraz na originalitu a svieže koncepty môžu žánru vdýchnuť nový život. Vývojári musia naďalej posúvať hranice a skúmať nekonvenčné témy. Hororovému žánru môže prospieť aj spájanie s inými žánrami, ako je sci-fi, mystery alebo dráma. Kombinácia rôznych prvkov rozprávania môže viesť k inovatívnym a presvedčivým príbehom, ktoré oslovia širšie publikum. Táto fúzia žánrov môže priniesť nové perspektívy a pridať vrstvy zložitosti do hororového rozprávania.

Nový Layers of Fear buduje pôdu pre nové vzrušujúce projekty

Čo konkrétne vás láka na práci na tomto žánri?

Kacper Michalski: Horor je určite v našej DNA, mnohí z nás v štúdiu sú fanúšikmi hororov a v takýchto temných príbehoch na zamyslenie sa cítime dobre. Tento žáner je o emóciách – strachu, napätí, vzrušení, často sa zaoberá temnými a tabuizovanými témami, posúva spoločenské a umelecké hranice. Umožňuje obrovskú tvorivú slobodu a umožňuje tvorcom objavovať a posúvať hranice rozprávania. Dôležité otázky môžeme riešiť aj prostredníctvom symboliky. Byť zapojený do hororového priemyslu znamená mať príležitosť spochybňovať normy a nabádať k zamysleniu.

V súčasnosti vyvíjate a dokončujete novú hru zo série Layers of Fear. Mohli by ste nám o nej prezradiť niečo viac?

Damian Kocurek, kreatívny riaditeľ Anshar Studios: Nie je to úplne nová hra, skôr definitívna verzia našich predchádzajúcich titulov, DLC a nových doplnkov dokopy. Ako už bolo spomenuté, veľa hráčov survival hororov sa dnes s láskou pozerá na predchádzajúce herné zážitky a má veľkú hodnotu v opätovnom analyzovaní alebo prežití týchto príbehov s využitím dnešných technológií – dokonca aj od roku 2016 vznikli nové nástroje, ktoré sme vtedy nemali. Môžeme ich použiť na to, aby sme celý príbeh spojili nielen súdržne, ale aj v tých najlepších verziách samých seba, na aké sú moderní hráči zvyknutí.

Pomocou moderných technológií, ako je Unreal Engine 5, sme posunuli vizuál a dojem z obsahu Layers of Fear (2016) a Layers of Fear 2 na novú úroveň. Bohatšie detaily, farby, textúry, ray tracing, to všetko robí hru reálnejšou, a teda aj viac pohlcujúcou. Rovnako aj hudba bola remastrovaná a modernizovaná Arekom Reikowskim, ktorý pracoval na predchádzajúcich projektoch a niekoľkých ďalších obľúbených hororových značkách, ako The Medium a pripravovaný remake Silent Hill 2.

Inšpirovali sme sa tiež k vytvoreniu niektorých nových herných mechanizmov, ako je napríklad lampáš, ktorý zmení spôsob interakcie hráčov s pretvorenými hrôzami, ktoré ich čakajú. Vďaka pridaniu naratívnych vetiev, ktoré sa prelínajú medzi príbehmi prvých dvoch hier v novej The Writer časti a ďalšou alternatívnou perspektívou v The Final Note, môžu aj hráči znalí predchádzajúcich hier pocítiť vzrušenie z neznáma spolu s hráčmi, ktorí sa do Layers of Fear pustia prvý raz. Čo, dúfajme, len posilní strach.

Nový Layers of Fear buduje pôdu pre nové vzrušujúce projekty

The Layers of Fear hry sa točia okolo umelcov, ktorí sú pohltení svojou umeleckou posadnutosťou. Čo vás viedlo k výberu takejto témy?

Kacper Michalski: Aby som uviedol krátke zhrnutie inšpirácií, o ktorých sme predtým hovorili, pôvodne nás motivoval P.T. od Hidea Kojimu a Guillerma del Tora a príbeh inšpirovali Štvorec prázdneho plátna od Anthonyho M. Ruda a Obraz Doriana Greya od Oscara Wilda. Layers of Fear je hra, ktorá má všetko, ako aj nové témy inšpirované umením, a využije to na to, aby vás vystrašila a prinútila vás premýšľať o temnote, ktorá v nás prebýva.

Dominika Czuber, art directorka v Anshar Studios: Videohry sú umenie, to vieme už roky. Ilustrovanie tohto bodu pomocou tradičného umenia je výber štýlu, ktorý sa hodí k týmto témam. Pre vizuálny a umelecký smer sme boli silne inšpirovaní majstrovskými maľbami z minulých storočí, architektúrou a dekorom z 19. storočia.

Staviate na základoch predchádzajúcich hier, ale aké nové prvky môžeme očakávať v Layers of Fear?

Damian Kocurek: O lampáši sme už hovorili, ale nie veľa. Budete musieť počkať na vydanie hry, aby ste skutočne pocítili túto konkrétnu mechaniku. Čo sa týka príbehu, pridali sme úplne nový príbeh a jeden, ktorý ponúka iný pohľad na predchádzajúce hry. Tieto nové kapitoly s názvom The Writer a The Last Note udržia hráčov predchádzajúcich hier v napätí, pretože nebudú vedieť, čo môžu očakávať. Alternatívna perspektíva je skvelou voľbou v mnohých hororových príbehoch, pretože môže spochybniť akékoľvek predchádzajúce teórie, motivácie, etiku atď. Chceli sme takpovediac preskúmať inú chodbu myslenia.

Ako nová Layers of Fear hra posúva hranice psychologického hororu a poskytuje hráčom jedinečný a pohlcujúci zážitok?

Damian Kocurek: Už sme sa toho dotkli vyššie, ale prostredníctvom UE5 teraz môžeme využiť systém Lumen, ktorý umožňuje rozvoj realistického, dynamického osvetlenia a odrazu, čo vedie k realistickejšiemu zážitku ako predtým. Napríklad scéna búrky sa bude zdať o to reálnejšia, hmatateľnejšia a hrozivejšia – lepší obraz a zvuk umožňujú efektívnejšie preniesť hráča do alternatívneho sveta a vytvárajú hustú, pohlcujúcu hororovú atmosféru.

Nový Layers of Fear buduje pôdu pre nové vzrušujúce projekty

Layers of Fear je prvá hra od vášho tímu, ktorá bola vyvinutá pomocou Unreal Engine 5. Aké možnosti vám teda táto technológia ponúka?

Dominika Czuber: Unreal Engine 5 umožňuje výrazne vylepšenú a pokročilú grafickú vernosť. Layers of Fear je založený na „hraní sa“ s efektmi svetla a tieňa. Vďaka UE5 teraz môžeme mať systém Lumen, ako sme už uviedli predtým.

Unreal nám tiež umožnil podporu Ray tracingu, HDR, 4K rozlíšenia a komplexných časticových systémov, ktoré sme jednoducho neboli schopní zapracovať do pôvodných častí série. Teraz, keď nám Unreal Engine otvoril tieto dvere, dokázali sme vytvoriť zložitý svet, ktorý je bohatý na detaily. Niečo zásadné pre psychologickú hororovú hru, ako je tá naša.

Čo ovplyvnilo vaše rozhodnutie vytvoriť túto konkrétnu hru, namiesto vývoja tretieho dielu série Layers of Fear?

Kacper Michalski: Svet Layers of Fear má v našich srdciach špeciálne miesto. Je to značka, ktorá v roku 2016 odštartovala cestu, ktorá nás priviedla až dnes na toto miesto, a sme nesmierne hrdí na to, čo sme dosiahli s pôvodnými hrami a DLC. Ale nemohli sme sa ubrániť pocitu, že sme s týmto neuveriteľným základom mohli urobiť viac.

To je dôvod, prečo sa Layers of Fear (2023) stalo našou šancou vytvoriť ultimátnu edíciu, reimagináciu celej série, ktorá by slúžila ako korunovačný klenot tejto kapitoly v histórii nášho štúdia. Je to projekt, ktorý predstavuje vyvrcholenie nášho úsilia a znamená koniec jednej éry, ktorá pripravuje pôdu pre nové a vzrušujúce projekty.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 8.6.2023
Páči sa mi! (+1)
NOVÝ LAYERS OF FEAR BUDUJE PÔDU PRE NOVÉ VZRUŠUJÚCE PROJEKTY


PC
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Bloober Team
Štýl: Adventúra
Dátum vydania: 15. jún 2023
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29258)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk