Crysis porovnaný na všetkých platformách |
Digital Foundry porovnalo nové verzie Crysis pre Xbox360 a PS3 a pridalo aj porovnanie s pôvodným Crysis pre PC.
Digital Foundry porovnalo nové verzie Crysis pre Xbox360 a PS3 a pridalo aj porovnanie s pôvodným Crysis pre PC.
Konzoly síce idú na nižšom subHD rozlíšení (rovnako ako v Crysis 2 - xbox360 1152x720, PS3 1024x720), ale majú nový CryEngine 3, čo ponúka nové svetelné efekty, aj keď je už individuálne či sa niekomu páči moderné farebné presvetlenia, alebo reálnejší vzhľad pôvodnej hry. Peknou ukážkou zmeny sú nasledovné obrazky:
Niekedy nové nasvietenie spôsobuje aj úplne opačný efekt a scény môžu byť až príliš tmavé.
Textúry sú globálne, niekde napolovici PC verzie a mixujú sa v hre textúry Medium a High rozlíšenia, ale s pár výnimkami malých textúr ako piesok, alebo povrch skál, ktoré sú detialnejšie a na ktoré sú pridané nové HDR a parallax occlusion mapping efekty.
V samotnej hrateľnosti vidieť na konzolách objavovanie sa objektov, vidieť aj preriedenie objektov oproti pôvodnej hre a aj niektorých efektov. Pomalšie je aj updatovanie animovaných textúr, kde neskoršie nahrávanie vidieť napríklad na animácii vody pri pobreží, alebo aj na rozstrelení vetiev v stromoch. Najvýraznejšou zmenou prichádzajúcou s CryEngine 3 je úprava efektu dymu a explózii. Fyzika pri explóziách bola obmedzená hlavne v počte objektov lietajúcich okolo, ale aj tak sa už zvýšená záťaž dymom a explóziou prejaví na framerate dosť výrazne.
Ešte malé porovnanie väčších textúr ako aj bloom efektu.
Framerate žiaľ nie je stabilných 30 a klesanie cítiť viac ako pri Crysis 2, zrejme aj pre framerate problémy s framerate vypustili náročnú leteckú misiu krížom cez ostrov (aj keď Crytek zvláštne tvrdí, že preto že nebola zábavná). Čo sa týka framerate samotných konzol, podľa scény sa xboxový framerate pohybuje medzi 25-32 pri náročnejších scénach klesá aj pod 20fps, PS3 verzia ide o 5 až 10 fps pomalšie a teda 20-25 je jej štandard, v náročnejších scénach autori z Digitalfoundry namerali aj 12 fps pri explóziách a dyme. Pri PS3 verzii boli vypustené aj efekty ľadu. Tiene vyzerajú na nízkych nastaveniach a zjavne o ne autorom nešlo, každá verzia ich má v svojom špecifickom prevedení.
Pre detailnejšie porovnania v pohybe si pozrite PC vs Xbox, respektíve Xbox vs PS3 videá priamo v článku na Digitalfoundry.
Hra má pridaný aj 3D mód, keďže 3D je viac menej len emulovaný a to ešte menej ako pri Crysis 2, a viac sú to len tri úrovne obrazu spojené do 3D a teda zbraň, hud a samotné prostredie, žiadny hlbší pocit z 3D. Pri 3D si PS3 zachováva rozlíšenie z 2D hry a teda 1024x720, Xbox ide nižšie na 960x720, keďže nemá priamu HDMI 3D podporu.
Napriek problémom s framerate, orezaniam a vypusteniu jednej misie, má konzolový Crysis aj sériu plusov v nasvietení a nových efektoch a celkovo Crytek dokázal to o čom tvrdil, že nepôjde a ponúkol slušný port legendy z PC. Trochu škoda že chýba multiplayerová časť. Teraz bude zaujímavé sledovať či firma preportuje aj Warhead a či nakoniec na konzolách spraví complete edition v retail podobe.
Zatiaľ je otázne, či podobný port na CryEnigne 3 spraví Crytek aj na PC, ale ak by to PC hráčom chýbalo svetelných a textúrových modov je dostatok a začínajú vychádzať aj mody portujúce mapy z pôvodnej hry na nový engine.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 336
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 83
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Crytek Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|