We Happy Few predvádza zdrogované mestečko |
Po vpáde nemeckých nacistov do Anglicka sa jeho obyvateľstvo rozhodlo zatvoriť oči pred realitou a pomocou drog a masiek si užíva bezstarostné dni. Kazenie ilúzie sa trestá smrťou.
Compulsion Games, tvorcovia Contrastu, prišli na KickStarter so svojou novou hrou We Happy Few a vysvetľujú, čo sme to vlastne videli vo februárovom traileri. Hra využije roguelike princíp, teda sa v nej bude veľa umierať a začínať odznova v pozmenenom svete. Zaujímavé sú však pravidlá sveta, v ktorom nie sme supersiláci, vojaci ani takmer neviditeľní zlodeji, ale ľudia nútení splývať s davom. Veľmi čudným a zdrogovaným davom.
Hra je zasadená do alternatívnej verzie Anglicka, ktoré počas 2. svetovej vojny nedokázalo odraziť nemeckú inváziu. Píše sa už rok 1964 a obyvatelia Wellington Wells prežívajú v čiastočne zrekonštruovanom a modernizovanom a čiastočne zničenom meste. Hrôza okolo nich ich doviedla ku kolektívnemu užívaniu akejsi drogy šťastia, noseniu vysmiatych masiek a presvedčovaniu samých seba, že prežívajú ďalší nádherný deň. Nepriateľmi antiutopistickej spoločnosti sa stávajú ľudia porušujúci pravidlá a poukazujúci na realitu, ktorí ostatným kazia nádhernú ilúziu.
Compulsion Games nám ponúka hneď tri takéto čierne ovce, každú s vlastným nepekným príbehom previazaným s príbehmi ostatných dvoch, pár silnými a pár slabými stránkami. V role takejto čiernej ovce - downera chceme uniknúť z mestečka a jeho spoločnosti rútiacej sa do záhuby. Nebude to však jednoduché, náročnosť bude nastavená podľa roguelike tradície - teda veľmi vysoko.
Pred únikom z mesta je potrebné zhromaždiť zásoby a vyrobiť si pomôcky a účinnejšie zbrane, ale nemôžeme pri tom vzbudiť pozornosť obyvateľstva, inak sa veselí blázni na uliciach zjednotia do vraždiaceho davu. Downerom s rôznymi taktikami budú na obtiaž rôzni výnimoční obyvatelia. Priamočiarejším sa postaví do cesty policajt Bobby, trpezlivým zasa staršia dáma, ktorá rada pchá nos všade tam, kde ho vôbec netreba.
Wellington Wells je pritom procedurálne generované a po každej prehre i každom víťazstve bude pripravená trochu iná verzia. My však už budeme o skúsenosť alebo kúsok mozaiky nemenného príbehu mesta bohatší a práve vďaka lepšiemu pochopeniu fungovania spoločnosti budeme mať aj lepšiu šancu na úspech. Žiadny pokus o útek by nemal trvať dlhšie než 3 hodiny, na normálnej úrovni náročnosti sa ale zo začiatku bude umierať oveľa skôr. Pre ľudí nehľadajúcich výzvu je plánovaný špeciálny režim, v ktorom si užijú príbeh a fungovanie mesta.
We Hapy Few chce pomocou KickStarteru vyzbierať 250 tisíc kanadských dolárov, v prvý deň sa podarilo získať 50 tisíc. Prioritou je platforma Windows PC s portami pre Mac a Linux, ktoré by sa k hráčom mohli dostať ešte počas roka 2016, a potom sa bude môcť začať pracovať aj na konzolovej verzii.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 53
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Compulsion Games Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|