Firaxis vysvetľuje PC exkluzivitu XCOM 2 |
Prečo bolo pokračovanie XCOM: Enemy Unknown oznámené ako PC-only titul?
Spolu s veľkým prekvapením v podobe oznámenia prípravy XCOM 2 prišlo ďalšie, ktoré sklamalo časť hráčov XCOM: Enemy Unknown hrateľného na PC aj na konzolách Xbox 360 a PlayStation 3. XCOM 2 je vyvíjaný iba pre PC hráčov, čím sa Firaxis odstriháva od časti svojich zákazníkov. Čo ho doviedlo k tomuto rozhodnutiu?
Štúdio Firaxis má vraj s hrou veľké plány a stanovilo si veľmi ambiciózne ciele, nevyvíja ju však s celou armádou zamestnancov v rôznych častiach sveta, ako to pri AAA hrách neraz býva, preto sa rozhodlo špecializovať na svoju "domovskú" platformu. Navyše nevyvíja iba hru samotnú, ale vo veľkom upravuje engine použitý v XCOM: Enemy Unknown, čo je vlastne veľmi upravená verzia Unreal Engine 3.5. Veľkou zmenou prejde užívateľské prostredie, ktoré bude optimalizované pre hranie s myšou a klávesnicou a príkazy sa rozmiestnia tak, aby boli vedľa seba, nie na opačných koncoch obrazovky.
"Na poradách hovoríme iba o PC záležitostiach. Nič s UI nezostane rovnaké," povedal kreatívny riaditeľ Jake Solomon.
Firaxis bude môcť naraz na obrazovke zobraziť viac informácií napríklad o tom, prečo bola šanca na zásah zvýšená alebo znížená, pretože počíta s tým, že PC hráči sedia pomerne blízko pri monitoroch a nebudú mať problém s čítaním menšieho textu. Časom by mala pribudnúť aj podpora herných ovládačov, ale pravdepodobne až niekedy po vydaní hry.
Úprava ovládania pre famepady by pritom mohla byť prvým krôčikom k neskoršiemu vydaniu aj na konzolách. Solomon konzolovú verziu nevylúčil, iba povedal, že teraz sa tým vôbec nezaoberajú. Na druhej strane ale priznal, že výkon Xbox One a PS4 by nebol žiadnou prekážkou a technicky to teda je možné. Jediné, v čom bude musieť byť konzolová verzia iná, bude podpora módov.
Jednou z ďalších veľkých zmien, snáď k lepšiemu, má byť výmena ručne robených máp za procedurálne generované. S generovaním máp sa pohrávali už pri tvorbe XCOM: EU, ale došli iba k veľmi náhodnému systému s nelogicky rozhádzanými úkrytmi, budovami a všetkým ostatným. Dali sa preto do ručného vytvárania a nakoniec pre hru spravili vyše 80 máp, čo si vyžiadalo množstvo práce a hráči sa ich aj tak veľmi rýchlo naučili naspamäť aj s miestami, kde sa spravidla ukrývajú emzáci. To je dôvod, prečo sa pri XCOM2 pokúšajú o kompromis.
Základom generovania máp budú ručne pripravené budovy a iné objekty zapadajúce do rôzne veľkých "parciel". Pri prvej návšteve jedného z prostredí tak tím môže začínať vedľa benzínky, malého parku a parkoviska, ale pri ďalšej návšteve to budú tri budovy. Parcely bude spájať cesta, ulica s automobilmi, vyschnuté koryto rieky alebo čokoľvek, čo sa bude hodiť do daného prostredia. Na to následne nadviažu generované sekundárne úlohy nezávislé na hlavnom cieli misie. Môže ísť o zničenie jednej z budov, hacknutie jednej z pracovných staníc a ďalšie úlohy spojené s konkrétnymi objektmi na mape.
Vydanie XCOM 2 je naplánované na november tohto roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2K / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|