Bližší pohľad na pripravovaný XCOM 2 |
Zbrane na blízko, mobilná základňa, generované mapy, nové triedy vojakov, zbieranie ranených a padlých na bojisku, geneticky upravení emzáci, prepadnutia a mnoho ďalšieho.
Pri oživovaní starej značky je najväčšou výzvou naplniť očakávania hráčov pôvodných hier a zároveň zaujať nové publikum. Štúdiu Firaxis sa v roku 2012 podaril výborný kompromis, keď sa chytilo značky XCOM populárnej uprostred 90-tych rokov minulého storočia. Muselo síce zmenšiť tím vysielaný na misie a priškrtiť niektoré možnosti, ale výsledkom bola oveľa svižnejšia taktická RPG a zachovalo sa množstvo ikonických prvkov vrátane maximálne neľútostného boja proti technologicky vyspelejším mimozemšťanom a smútku z trvalej straty charakteru zabitého v boji. Po XCOM: Enemy Unknown a jeho rozšírení skrz XCOM: Enemy Within sa predpokladalo, že značku opäť čaká pokojný spánok, ale Firaxis nás prekvapil oznámením titulu nekompromisne nazvaného XCOM 2.
Odvčera vieme, že kľúčovou zmenou, od ktorej sa budú odvíjať všetky ostatné, bude nová situácia na Zemi. Do čela organizácie XCOM sa tentokrát postavíme až v čase, keď si už emzáci upevňujú svoju moc a manipulujú masami obyvateľstva a z elitných vojakov XCOMu sa stávajú partizáni. XCOM 2 nadväzuje na koniec Enemy Unknown, lenže nie na ten so zničením Temple Ship. Nadviaže na neúspešný koniec hráča, ktorý stratil podporu vlád, nezískal pokročilé technológie a nechal sa rozmetať na bojovom poli. Po dvoch desaťročiach je však XCOM stále osinou v zadku emzákov, ktorí medzičasom na Zemi vystavali futuristické mestá a pozemšťanom sľubujú šťastný a bezpečný život bez chorôb a iných starostí. Čo všetko sa zmenilo?
Nevyhrali, ale nevzdali sa
Kreatívny riaditeľ Jake Solomon vysvetľuje, že XCOM bol porazený, ale nikdy sa nevzdal. Počas rokov sa prispôsobil a už sa nesnaží sám ochrániť svet, jeho cieľom je ukázať pravdu a zapáliť plamene vzbury. Organizácia by nedokázala roky chrániť ani tajiť svoj podzemný hlavný stan, preto teraz operuje z mobilnej základne - prerobenej emzáckej nákladnej lode pomenovanej Avenger (podľa lode z X-COM: UFO Defense, nie podľa marvelákov). Presúvanie Avengera z regiónu do regiónu by teda mohlo byť dôležitou súčasťou taktiky.
Kto sme?
XCOM teraz cvičí nové triedy bojovníkov, aj keď podobnosť s pôvodnými nezapiera. Sharpshooter vychádza z ostreľovača, ale môže sa rozhodnúť špecializovať na pištole ako primárnu zbraň. Ranger je zasa evolúciou triedy assault a nevzdáva sa brokovnice, prekvapí však používaním zbrane nablízko podobnej mačete. Grenadier preberá povinnosti triedy heavy a specialist s jeho dronom nahradí supporta a bude znehybňovať nepriateľov, rozdávať bonusy spolubojovníkom a nájde si čas aj na hackovanie. Pribudne k nim piate povolanie, ktorého odhalenie si však Firaxis odložil na neskôr.
Vzhľad charakterov bude prispôsobený tomu, že ide o mužov a ženy, ktorých zocelil život štvancov, žiadni zelenáči priamo z výcvikových kasární. V prepracovanejšom a bohatšom editore vzhľadu charakterov nájdeme niekoľko hustých brád, divokých účesov i cool pokrývok hlavy vzbúrencov budúcnosti. Skúseným bojovníkom sa s novými úrovňami odomknú aj nové doplnky.
Kde bojujeme
Zem patrí mimozemšťanom a z toho vychádza aj zmena dizajnu bojových misií. V Enemy Unknown vpadli emzáci na naše územie, spôsobili chaos a my sme vyrazili do boja. V XCOM 2 bude nepriateľ doma, silný, ale o to menej opatrný a náchylný nechať sa prekvapiť našou 4 až 6 člennou jednotkou. Už v EU bolo dôležité nenechať sa počas postupu vpred prekvapiť, teraz sa máme my snažiť prekvapiť nepriateľa a nenechať sa odhaliť predčasne.
Novinkou budú procedurálne generované bojiská, ktoré sa majú postarať o lepšiu znovuhrateľnosť. EU síce malo desiatky máp s predpripraveným základom, ale vzhľadom k dĺžke kampane sa nevyhnutne opakovali aj v rámci jedného prechodu hrou. Spolu s výzvou vytvoriť dobrý generátor máp sa Firaxis musel pustiť aj do tvorby lepšej umelej inteligencie nepriateľov, ktorí sa budú musieť prispôsobovať stále novému prostrediu.
Ako bojujeme
Procedurálne generované mapy dostanú aj dynamicky generované ciele a k záchrane dôležitých osôb či hackovaniu sa pridajú ďalšie typy úloh, ktoré možno plniť namiesto totálneho vyhladenia všetkých emzákov a vojakov Adventu. Hi-tech dielňa je minulosťou a vojaci XCOMu sa museli naučiť zbierať výstroj a výzbroj na bojisku. Dobrou správou je, že zbraň zabitého nepriateľa sa už ihneď nerozpadne, ale vydrží pár kôl. Zlou správou je, že po pár kolách sa predsa len rozpadne na fragmenty, a tak budú vojaci musieť v honbe za lepšími zbraňami riskovať, alebo veľmi rýchlo zatlačiť bojovú líniu ďaleko od padlých nepriateľov a ich zbraní. Novinkou je možnosť vyhodiť si spolubojovníka v bezvedomí či vážne raneného na plece a dostať ho "domov". To isté sa dá spraviť aj s mŕtvolami, ale to už bude skôr snaha neprísť o cennú výzbroj než úcta k padlému.
Proti komu bojujeme
Emzáci sa u nás 20 rokov váľajú ako prasce v žite, hrali sa s DNA, sú silnejší a dobre ozbrojení. Boj jeden na jedného preto, minimálne v prvých fázach kampane, neprichádza do úvahy a dôležitá bude tímová práca. Sectoidi sú vyšší a majú silnejšie psionické schopnosti, Viper (podobný Snake Menovi) dokáže znehybniť a pomaly rozdrtiť nepriateľa, vracajú sa štvorruký Ethereals a pribudnú nové mocné druhy. Rolu menej nebezpečných nepriateľov preberú jednotky Adventu, pravdepodobne ľudskí vojaci udržujúci poriadok v nových metropolách.
Rozhodnutie urobiť XCOM 2 iba pre PC ešte nebolo podrobne vysvetlené, Firaxis však naznačil silnú podporu módov. Hra vyjde v novembri tohto roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaje pomaly končia 137
- Decembrové hry 91
- Stalker 2 dostal sľubovaný prvý patch 311
- Kam sa stratil Xbox Series X? 80
- Light of Motiram vyzerá ako klon Horizon Zero Dawn 59
- Stalker 2 dostal druhý menší patch 169
- CD Projekt plánuje spraviť Witcher 4 väčší a lepší ako trojka 97
- Indiana Jones and the Great Circle ukazuje svoje požiadavky 109
- Stalker 2 dostal patch 1.0.3 154
- Kingdom Come: Deliverance 2 ukazuje prvých 40 minút 71 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2K / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|