Z doby kamennej až do vesmíru v The Universim |
Príprava hry na boha pokračuje, čoskoro bude mať hrateľné stvorenie človeka a dobu kamennú.
Na E3 bolo predvedených mnoho túžobne očakávaných hier a tiež sme prvýkrát uvideli niekoľko úplne nových titulov od veľkých štúdií a ešte väčších distribútorov. Malé hry krčiace sa tri dni kdesi v rohu nejakej haly museli po E3 poslušne čakať v zápisníkoch žurnalistov a až doteraz sa pomaly menia na ucelené dojmy z hrania demo-ukážok a rozhovorov s autormi. To je presne prípad The Universim a jej autorov z Crytivo Games, ktorým sa vlani na KickStarteri podarilo vyzbierať takmer 400 tisíc dolárov a ďalšie desaťtisíce skrz vlastnú webovú stránku. Ich úlohou je naplniť sľuby o hre, ktorá znova opráši zašlú slávu "hier na bohov". Od ukončenia kampane po tohtoročnú E3 prešiel viac než rok a štúdio prišlo s krátkym hrateľným pre-alfa demom a sledovalo reakcie žurnalistov na užívateľské prostredie, štylizáciu, ovládanie a čriepky hrateľnosti.
Hra začína výberom atribútov prvých dvoch ľudí novej civilizácie, ktorú budeme ako božstvo sledovať kdesi z úzadia a iba opatrne ťahať za nitky. Prvý krok však býva najdôležitejší a hráča čaká stvorenie svojho Adama a svojej Evy i výber vhodnej lokality na procedurálne vygenerovanej mape. Niekde je chladno a krajinu brázdia stáda mamutov, ide sú lesy s dostatkom vysokej zvery i vlkov a hneď vedľa bude mať zasa kmeň prístup k pobrežiu a rybolovu. Počasie má byť tiež procedurálne generované, ale na E3 bola predvádzaná ešte iba jedna vopred pripravená planéta. Mraky však už samé cestujú nad základmi civilizácie, slnko zapadá a znova vychádza a vietor občas doženie búrku s výdatným dažďom, hromami a bleskami a aj prví ľudia si začínajú žiť vlastným životom.
Z dvoch praľudí sa stane pár, nahromadí si kopu skál a dá jej podobu úbohej chatrče, no a potom vhupne na výrobu malých praľudí, o čom je božstvo informované malým srdiečkom nahrádzajúcim nápis: Nerušiť! Civilizácii sa v ideálnom prípade podarí rozrásť, príde deľba práce a ľudstvo sa môže začať presúvať kamsi do staroveku či stredoveku a masovou ťažbou dreva skôr či neskôr prvýkrát výrazne ovplyvní krajinu okolo seba, čo by sa skrz počasie mohlo pretaviť až do malej zmeny klímy.
Prvky užívateľského prostredia v deme lemovali celú obrazovku, aby bolo všetko viditeľné a rýchlo dostupné, no o to viac sa ukázalo, aká dlhá cesta ešte vývojárov čaká, keďže množstvo tlačidiel bolo neklikateľných a prázdnych. Demo trvalo iba 15 až 20 minút a prechod do stredoveku zostal iba snom načrtnutom autormi, neuskutočniteľným bez nepripravených fariem a skladov.
Dlho po skončení životov prvého páru pritom majú ich pra-potomkovia ovládnuť planétu, riešiť ekologické problémy, čeliť pandémiám i vzburám (bezbožníkov a nakazených bude možné zmiesť z povrchu zemského), ľudstvo sa musí presunúť do modernej éry, ďalej na orbitu a začať kolonizovať okolité i vzdialené planéty. Práce majú teda vývojári vyše hlavy, ale je príjemné aspoň vedieť, že kdesi už existuje hrateľný základ zaujímavej hry. Pre-alfa build sa čoskoro dostane do rúk najštedrejším podporovateľom, na jeseň sa má hrateľná alfa (iba s dobou kamennou) dostať k širšiemu kruhu podporovateľov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Crytivo Games / Crytivo Games Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|