Mario & Luigi: Paper Jam Bros. ponúka známe princípy s novými nápadmi |
Nintendo kombinuje svoje dve RPG série s Mariom v jedinej hre. Poučila sa z chýb minulosti?
Nintendo si svoje postavičky hýčka a vo vlastných rukách im vždy dopraje tú najlepšiu opateru a to naprieč širokým záberom žánrov. Mario sa tak ukazuje nie len vo svojich domovských skákačkách, ale aj v bojovkách, športových hrách, ba dokonca aj v RPG tituloch. Na tomto poli Nintendo bojuje hneď s dvoma sériam – Mario & Luigi a Paper Mario. Každá má niečo vlastné, navzájom sa dosť líšia. No v novej hre sa obe spájajú v jednom svete.
Mario & Luigi: Paper Jam Bros. je skutočným priesečníkom oboch týchto sérií a dokonale to ilustrovala krátka ukážka, ktorú sme si na Nintendo Post E3 Tour v Katowiciach mohli vyskúšať. Rovnako ako v predchádzajúcich tituloch, aj tu sa pohybujete v 3D prostredí so svojimi hrdinami. V našom prípade to boli Mario, Luigi a Paper Mario. V prostredí narazíte na prirodzené prekážky, nepriateľov a aj „pomocníkov“, ktorí vás dokážu nasmerovať na tú správnu cestu. A z toho všetkého vyplývajú úlohy, ktoré budete musieť splniť.
Svoju bandu ovládate celú naraz, čo sa týka ich pohybu po svete. Avšak akciu každej z dostupných postáv samostatne. A to dokonca aj také jednoduché akcie, ako je napríklad skákanie. V zásade to ale vyzerá tak, že so všetkými beháte spoločne a keď prídete k nejakej prekážke, tak použijete základné akčné tlačidlo – pre skok. A to pre každú z postáv zvlášť. Takto neskôr môžete dostať každú z postáv niekde inde.
Narazíte však na situácie, kedy má jedna z postáv šancu spraviť niečo viac. Vtedy sa jej akčné tlačidlo zmení a dá vám tak najavo, že môžete skúsiť niečo navyše. a práve na tomto princípe fungujú schopnosti postáv. Paper Mario je napríklad jediný, kto sa dokáže pretlačiť cez medzery v stenách. Normálny Mario zas dokáže chytať Toadov. Postupne budete dostávať ďalšie schopnosti, pričom sa v hre stále snúbia základné princípy skákačiek s jednoduchou akciou.
Ukážka nám však neprezradila, či sa autori konečne popasovali s najväčším neduhom posledných častí oboch sérií. Obohrané princípy a pomalý rozbeh trápili ako Dream Team, tak aj Sticker Star. Uvidíme, či sa ich spojením do jednej hry podarilo oživiť a osloviť tak aj hráčov, ktorí v týchto sériách nahrali stovky hodín.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 24
- Ceny nových grafických kariet sa postupne znižujú 115
- Čeština pre Assassin's Creed Shadows je už dostupná na stiahnutie 52
- Atomfall dostal recenzie 13
- DOJMY: Commandos: Origins volí taktiku "od fanúšikov pre fanúšikov" 19
- Porovnanie Assassin's Creed Shadows s Ghost of Tsushima 58
- Európska komisia vydala usmernenia pre herné virtuálne meny 122
- Assassin's Creed Shadows už prekonal milión hráčov 76
- Príde tento rok nová God of War hra zasadená do Grécka? 41
- Požiadavky na The Last of Us Part II Remastered 67 zobraziť viac článkov >