Exoplanet: First Contact, lákavý sci-fi western s akciou aj prvkami RPG |
Pištoľník a pašerák prišiel o svoju vesmírnu loď a prediera sa životom na bohom zabudnutej planéte K’Tharsis. Dokáže vyskočiť späť do sedla?
To sa tak jeden darebák preberá na vyprahnutej planéte, za opaskom revelver, vo vreckách prázdno, na hlave široký klobúk, v hube sucho a okolo neho dinosaurom podobní zdochlinožrúti. Takto nejako sa asi začne zoznamovanie s protagonistom Exoplanet: First Contact. Nezávislé štúdio Alersteam prišlo na KickStarter veľmi dobre pripravené a okrem videa s dlhou ukážkou hrateľnosti a profesionálne znejúcim rozprávačom ponúka aj celú horu sprievodného textu.
Hra má skombinovať sci-fi prostredie cudzej planéty s tvrdo-romantickou atmosférou, príbehom a postavami vystrihnutými z klasických westernových filmov a zároveň skríži strieľačku z pohľadu tretej osoby s akčným RPG v polo-otvorenom svete.
Keď sa povie sci-fi western, autori sa asi ani nemohli vyhnúť inšpirácii TV seriálom Firefly, niečo môže pripomínať univerzum Dune, RPG prvky majú byť výberom toho najlepšieho z Morrowindu, Gothicu a Falloutu a svet rozdelený na niekoľko prirodzene ohraničených lokalít prirovnali k Dragon Age: Origins či Borderlands 2.
K´Tharsis
Objavenie zásob na tejto planéte rozpútalo novú zlatú horúčku, teda presnejšie horúčku antigraviových kryštálov, ale to je úplne jedno. Bohaté náleziská boli vyžmýkané, korporácie sa sťahujú a na plnéte zostáva priveľa sklamaných "zlatokopov", dobrodruhov, chudákov a banditov. Nechýbajú ani domorodci hladní po krvi, pomstychtiví otroci a nebezpečná miestna fauna. V rámci lokalít tvorených rôznymi biómami sa má hráč pohybovať slobodne, načítacie obrazovky nečakajú ani pri vstupe do dverí či zdanlivo opustených jaskýň.
Jack Sharp
Jack nie je žiadny vzor čestnosti a dobrých mravov. Samozrejme, je inšpirovaný hlavne obľúbenými darebáko-dobrákmi divokého západu, ale pre niekoho môže mať rovnaký šarm ako Han Solo alebo Malcolm Reynolds okorenený Clintom Eastwoodom. Nakoniec, bude to RPG, takže protagonista bude taký pištoľník/diplomat a dobrák/darebák od kosti, akým si ho hráč spraví. Časť osobnosti je však daná príbehom, ktorý sa má tiahnuť aj za hranice Exoplanet: First Contact, do jeho ďalších dobrodružstiev. Sám seba označuje za obchodníka, ale v skutočnosti bol pašerákom a o svoju loď a takmer aj život prišiel pri veľmi podozrivom kšefte. Ale svoju loď chce naspäť za každú cenu! Pri svojej dlhej púti za týmto cieľom bude musieť vyriešiť nejeden problém, spraviť pár dôležitých rozhodnutí a stretne postavy reprezentujúce archetypy opäť známe predovšetkým z filmových westernov.
hrateľnosť
Jack strávi veľa času predvádzaním svojho majstrovstva s rôznymi typmi zbraní. Či má presnejšie oko ako Old Shatterhand alebo dáva prednosť brokovnici, to už je na hráčovi. Nesmie chýbať sci-fi verzia koltov, pušky účinné na stredne dlhú vzdialenosť a počíta sa aj s chladnými zbraňami. RPG systém ponúkne špecializáciu na konkrétny typ zbrane aj možnosť ovládať ich všetky na prijateľnej úrovni.
Hrateľnosť zásadne ovplyvnia zvolené perky. Pokým silver tongue dá Jackovi ostrý jazyk a schopnosť vykrútiť sa vďaka nemu z mnohých nepríjemných situácií, chameleon skin ho vybaví nanotechnológiou a 100% neviditeľnosťou a nechýba ani extrémne rýchle tasenie koltov.
Za zmienku iste stojí aj dopad Jackových činov na svet okolo neho. Napriek tomu, že má ísť iba o polo-otvorený svet, pôsobí opis následkov rozhodnutí veľmi zaujímavo a krásne zapadá do tvrdého westernového sveta. Žobrák, ktorému Jack daruje mince namiesto toho aby mu zohnal prácu, si môže kúpiť zbraň a vrátiť sa za ním po zvyšok jeho peňaženky. Ďalším príkladom je podnietenie vzbury otrokov, ktorí však potom môžu zaútočiť na v podstate nevinných obyvateľov neďalekého mestečka.
Za hrou nestojí americké štúdio, ale tím profesionálnych vývojárov a móderov z Ruska, Ukrajiny, Nemecka a Veľkej Británie, takže sa na americkú westernovú tvorbu pozerajú, rovnako ako my, európskymi očami. Rozhodli sa neísť cestou využitia dostupných enginov tretích strán a hra beží na ich vlastnom The Sahara Engine využívajúcom OpenGL API v3.1, vďaka čomu máme očakávať aj porty na MacOS a Linux plus jednoduché nástroje na módovanie.
Základným cieľom KickStarter kampane je vyzbierať 45 tisíc dolárov, čo na projekt tejto veľkosti určite nie je veľa. Vyzbierané peniaze majú putovať k 2D/3D freelacerom a postarať sa o vylepšenie zatiaľ nie veľmi pekných animácií, ale predovšetkým potlačiť projekt dopredu, aby sa už budúci rok mohol otvoriť aspoň predčasný prístup.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 322
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Alersteam Štýl: Akčná Adventúra / RPG Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|