Divinity: Original Sin 2 predstavené, zbiera peniaze cez Kickstarter |
Pokračovanie Divinity: Original Sin už má spustenú Kickstarter kampaň a autori sľubujú veľa vylepšení vrátane multiplayeru.
Larian Studios dnes hráčom predstavilo Divinity: Original Sin 2 a rovno preň otvorilo KickStarter kampaň. Hra je nasledovníkom vlani vydaného Divinity: Original Sin, úspešnej hry, ktorá sa ešte dočká masívne vylepšenej edície a vyjde aj na konzolách. Larian hneď skraja priznal, že peniaze už má a hra je na najlepšej ceste a určite vznikne a hráči si ju budú môcť kúpiť. KickStarter dáva príležitosť vyzbierať peniaze na ešte väčšiu a komplexnejšiu hru a zistiť, čo hráči očakávajú.
Pri ukážke z hrania alfa-verzie si ako prvé všimneme prítomnosť štyroch charakterov a šéf štúdia, Swen Vincke, nás informuje o ich dôležitosti a hlboko prepracovanom, inovatívnom multiplayeri. Hráč začne vytvorením hlavnej postavy, pričom zvolí nie len jeho silné a slabé stránky, ale aj rasu a pôvod. K nemu pridá maximálne troch spoločníkov s vlastným pôvodom, ale aj motiváciou v príbehu. Ten dá túto štvoricu dohromady prostredníctvom spoločného úteku z väzenia, všetci štyria nedovolene zaobchádzali s mágiou, ich cesty sa však môžu rozísť.
Už v Original Sin sa hrané charaktery niekedy nezhodli a konflikt sa vyriešil jednoduchou minihrou. V Original Sin 2 ale budú názorové aj iné rozdiely hrať oveľa väčšiu rolu. Príkladom je návšteva mesta, odkiaľ pochádza hlavný charakter. Ten sa dnu dostane bez problémov, keďže sa pozná so strážnikom. V iných hrách by to bol lístok pre celú skupinu, ale nie v Original Sin 2, pretože tu štyria dobrodruhovia nie sú priateľmi na život a na smrť, iba smerujú k rovnakému cieľu.
Najhoršie zo skupiny dopadol trpaslík, ktorý nebol vpustený vôbec a musel hľadať inú cestu dnu. Rôzne reakcie NPC na jednotlivé hrané postavy, vlastné záujmy, vlastné problémy a možnosť bojovať sám za seba, to všetko vedie až k vzájomným bojom medzi postavami, ak sa ich ciele zrazu stanú protichodnými. A na tom stavia multiplayer - kooperatívny aj kompetitívny a pritom obidva sledujúce silný príbeh.
Vincke nám dáva hneď tri príklady, ako sa môže hráč elegantne zbaviť člena partie, s ktorým sa práve nedokázal dohodnúť na kompromise. Ľudský zlodej ukradol pár vecí a lup skryl do inventára nič netušiacej elfky. Krátky rozhovor so strážnikom a elfka musela hľadať cestu z väzenia. Trpaslík zasa dostal liečivý elixír, ktorý nebol liečivým elixírom, ale jedom. Tretí príklad je najjednoduchší - zapojiť sa do prebiehajúceho boja, ale nie na strane spoločníka, ale na strane jeho nepriateľov. Smrť nebude konečná, ale člena družiny oslabí.
Crafting sľubuje rozmanité a pritom jednoduché možnosti založené na kombinovaní hoci aj úplne rozdielnych schopností či kúziel. Jedovatý nápoj pre trpaslíka vznikol rýchlou kombináciou slabého liečivého elixíru a jedu. Ďalší príklad? Kúzlo "silence" plus kúzlo "summon spider" rovná sa kúzlo "summon stealth spider". Kúzlo pôvodne spôsobujúce krvácajúcu ranu s kúzlom privolávajúcim dážď stvorí kúzlo krvavý dážď. Načo? Nanič, ak nemáte "upírsky" talent a cudzia krv vás neposilní.
Bojový systém by mal zostať zachovaný, ale s viacerými novinkami vrátane príkazov strč/potiahni (aby sa súper dostal na určitý typ povrchu, do mláky a pod.), cover systému pomáhajúcemu hlavne lukostrelcom a mágom a ďalšími mechanikami.
To samozrejme neboli všetky novinky. Za zmienku ešte stojí možnosť rozprávať sa s duchmi mŕtvych, čo otvorí nové možnosti riešenia problémov, vzácne Source Skills ľahšie obnoviteľné, ak sa postava dá na temné chodníčky (ale ani to nezostane bez následkov) a mnoho nových talentov, schopností a kúziel. Hra opäť vychádza iba na PC, ale okrem myši s klávesnicou bude podporovať aj herné ovládače, ktorých použitím sa zmení užívateľské rozhranie a otvorí sa možnosť hrať split-screen multiplayer v rovnakom štýle, aký bol predstavený pre Enhanced Edition.
Základným cieľom kampane na KickStarteri je vyzbieranie pol milióna dolárov a nie je prekvapením, že už po pár hodinách je na konte Larianu 200 tisíc a odhalenie sekundárnych cieľov iste nie je ďaleko. Podporovatelia dostanú prístup aj do Steam Early Access verzie alebo dajú prednosť GOGu, vydanie na fyzických nosičoch sa neplánuje. Odhadovaný čas dokončenia - koniec roka 2016.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Larian Studios Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|