Firaxis odhalil niekoľko rozdielov medzi XCOM 2 a jeho predchodcom |
Emzáci ovládnu našu planétu už začiatkom februára a organizácia XCOM sa prispôsobí novým podmienkam, ale poučí sa aj z chýb prvého dielu.
Režisér pripravovaného XCOM 2 sa nechal vyspovedať redaktorom usgameru a vďaka tomu sa dozvedáme niekoľko noviniek hlavne ohľadom rozdielov medzi pôvodným XCOM: Enemy Unknown a pripravovaným pokračovaním.
Štúdio Firaxis sa pozrelo na systém rozširovania základne a prispôsobilo ho faktu, že tentokrát je základňou lietadlo. To je síce veľké, ale priestor je predsa len obmedzený, takže hráč dostane k dispozícií iba 12 slotov. Do týchto 12 miestností bude treba umiestniť nevyhnutné zariadenia, no a potom zostane ešte priestor na pár voliteľných, takže bude treba vyberať s rozvahou. Ak ale systém nemôže ísť do šírky, pôjde o to viac do hĺbky (iba metaforicky, nie doslovne). Jednotlivé zariadenia sa budú dať vylepšovať a tiež sa do nich bude najímať ďalší personál.
Žiadne stíhačky. Interceptory síce k XCOMu patria, dokonca pred rokmi dostali vlastnú hru X-COM: Interceptor, ale autori nakoniec na túto zložku hry dostali negatívne ohlasy a keďže absencia letky stíhačiek dáva zmysel aj tematicky, XCOM sa aspoň nateraz zaobíde aj bez nich.
Jediným lietadlom teda bude samotná základňa - Avanger. To neznamená, že nebude môcť byť napadnutý. Naopak, môže byť zostrelený, čo spustí obrannú misiu a ak hráč zlyhá, nasleduje neúprosný Game Over (a načítanie uloženej pozície).
Firaxis chce zmeniť aj spôsob, akým hráč pristupuje k manažmentu svojho tímu. Keď si v Enemy Unknown vytvoril vlastnú partiu a pomaly ju rozšíril o ďalších členov, jeho prirodzená reakcia na úmrtie niektorého z jej členov bol reštart a snaha prejsť celú hru s jedným tímom a pár náhradníkmi. Táto časť hry preto prejde viacerými zmenami, napríklad zranenia sa budú liečiť oveľa dlhšie, aby si hráč zvykol vyrážať do boja s rôzne poskladaným tímom a na každú pozíciu mať plnohodnotný záskok.
Nakoniec by mal akceptovať, že splnená misia je splnená, aj keď jeden z členov tímu zostane ležať na bojisku. Misie tak budú môcť byť pestrejšie a hráči častejšie prekvapovaní bez toho, aby sa automaticky nahnevane vracali k uloženej pozícii. Nastavenie náročnosti opäť doplní režim Iron Man a vzhľadom k menšej predvídateľnosti misií by mal byť ešte väčšou výzvou.
XCOM 2 vyjde 5. februára, zatiaľ ako PC exkluzívna hra.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2K / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|