Kojima: Mojou úlohou na tomto svete je robiť veľké hry |
Veľká korporácia ho zdržiavala a obmedzovala. Bez papierovačiek a príprav zbytočných prezentácií sa bude môcť sústrediť na hru, aká tu ešte nebola. A môže hovoriť, čo sa mu zachce.
Hideo Kojima je skvelým herným dizajnérom a zaujímavým človekom už dlho, ale až bolestivý rozchod s Konami alias prototypom veľkej neľútostnej korporácie počas dokončovania mimoriadne úspešného multiplatformového MGS V: The Phantom Pain ho preslávil po celom svete. O tom, čo robil po odchode na "dovolenku" z ktorej sa už do Konami nikdy nevráti, sa porozprával s redaktorom The New Yorker.
"Niekoľko týždňov po jeho odchode z Konami Kojima zvažoval, že si urobí ročný výlet na opustený ostrov, aby si vyčistil hlavu. Od tejto myšlienky upustil až vďaka "priateľovi z Hollywoodu", ktorý ho presvedčil, že nesmie tak dlho oddychovať," píše The New Yorker.
"Znova ma to utvrdilo v presvedčení, že mojou úlohou na tomto svete je robiť veľké hry tak dlho, pokým budem môcť. To je mojím životným poslaním," povedal Kojima.
Kojima je rád, že je v čele nezávislého štúdia a môže si hovoriť, čo ho práve napadne. Ako povedal, s prácou vo veľkej spoločnosti bol problém, že čokoľvek povedal, mohlo byť brané ako oficiálne stanovisko celej spoločnosti, takže vo výsledku nemohol povedať prakticky nič a aj na to potreboval písomné povolenie. Veľa času namiesto pri tvorbe hry strávil na poradách s vedením Konami.
"Keď pracujete pre veľkú spoločnosť, a obzvlášť to platí pre japonské spoločnosti, musí byť každá drobnosť vopred schválená a kvôli všetkému musíte vypisovať papiere. Teraz som nezávislý a keď niečo chcem urobiť, urobím to oveľa rýchlejšie. Nemusí svoj čas investovať do nepotrebných prezentácií. Ja som ten, kto nesie riziko."
Ďalej naznačil, že jeho ďalšia hra bude opäť mieriť na západné publikum. Keď začínal, nebol problém robiť hry pre obidva trhy súčasne, ale dnes sú hry oveľa komplexnejšie s hlbším príbehom a rýdzo japonská hra zostane všade na západe nepochopená, preto musia hry od začiatku vývoja brať do úvahy "globálny trh".
Akú veľkú hru momentálne pripravuje, to úplne neprezradil, ale v inom rozhovore vyhlásil, že nesmie byť príliš veľká na schopnosti nového štúdia. Sústredí sa na kvalitu a vždy iba na "jednu vec", pri tvorbe ale bude môcť byť odvážnejší ako pod veľkou spoločnosťou. Minimálne jedného kvalitného človeka už má, jeho výtvarným riaditeľom je Yoji Shinkawa, známy vďaka jeho podielu na hrách sérií Metal Gear a Zone of the Enders.
Logo nového štúdia Kojima Productions je možno vidieť ako ľudskú lebku v stredovekej prilbe, ale aj ako lebku v prilbe kozmonauta, čo má symbolizovať priekopníckeho ducha a využívanie nových technológií.
O Kojimu, zdá sa, bola veľká bitka. Hovorí o mnohých ponukách rôznych spoločností, ale nakoniec sa rozhodol veriť ľuďom od Sony, s ktorými si rozumie, ktorí jeho hru ponúknu globálnemu trhu a ktorým predovšetkým verí. Podporia ho v jeho úmysle pripraviť "kompletnú hru", ktorú ľudia chcú a zároveň hru, aká tu ešte nebola.
"Nová hra" nielenže ešte nemá meno, ale ešte nemá ani engine. Kojima zváži využitie niektorého z dostupných, alebo nechá urobiť nový, ak to bude treba. Nevzdáva sa odhodlania raz vytvoriť spoločné dielo s Guillermom del Toro, ale môže to byť čokoľvek vrátane hry, filmu alebo hoci anime.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >