Aký bude Xcom 2 a čo si na nás pripravili mimozemšťania? |
Vyskúšali sme si preview verziu očakávanej ťahovej stratégie a povieme vám, čo vás v hre čaká.
Vo februári svet zaplavia mimozemšťania v hre Xcom 2. Zrejme už horíte nedočkavosťou a ste zvedaví, čo nové prinesie pokračovanie úspešnej ťahovej stratégie z roku 2012. Lov na mimozemšťanov sme si vyskúšali v predstihu, a tak vám prezradíme, čo vás už čoskoro čaká.
Hra sa odohráva na Zemi, ktorú si podrobili neželaní návštevníci z vesmíru. Na svete vládne totalitný režim a na všetko dozerajú vojenské jednotky s priliehavými prilbami. Ľudia sú zotročení vo vlastnej domovine, ale nie všetci sú ochotní podrobiť sa. Práve tých povediete a zjednotíte v mene odboja so sídlom na mobilnej základni Avenger.
Avenger má podobnú štruktúru ako podzemné sídlo, ktoré poznáte z prvej časti, ale výhodou je, že sa môže premiestňovať v teréne. Okrem kancelárie veliteľa (teda vás) obsahuje štyri základné sekcie. Výskumné centrum je určené na analyzovanie DNA mimozemšťanov a získavanie nových technológií. Inžinieri vo svojich priestoroch zas vyrábajú predmety a asistujú pri úprave priestorov základne, kde po vyprataní bordelu postavíte nové zariadenia a užitočné miestnosti. V zbrojnici verbujete a vyzbrojíte svojich vojakov, ktorí opäť majú rôzne zamerania (zaujímavý je špecialista s defenzívnym dronom), získavajú skúsenosti, sú povyšovaní a s hodnosťami im pribúdajú aj špeciálne schopnosti. Veliteľské centrum slúži na koordinovanie misií a činností odboja. Na základni je teda väčšina vecí po starom. V teréne je to už ale iné.
Z hlavnej základne vyskočíte na svetovú mapu, kde sa vám postupne odhaľujú sektory s externými základňami rebelov. Po vytvorení komunikačného systému a nadviazaní kontaktu, čo trvá niekoľko kôl, sa k vám postupne ochotne pridajú odbojári vo východnej Európe, Ázii, Indii, Arktíde a na ďalších miestach. Prinesie vám to pravidelný prísun zásob, ktorý ešte zvýšite budovaním rádiokomunikačných systémov. Okrem toho, keď je na území rebelov prítomný Avenger, ponúkajú bonusy vo forme zdravotnej či inej pomoci a tiež možnosť najímať ďalších vojakov, ale aj vedcov. Nie však zadarmo.
Vašu mobilnú základňu môžete presúvať aj k objaveným zdrojom v rôznych častiach sveta. Treba však myslieť na to, že Avenger nemôže byť všade naraz, takže si treba určiť priority. Kým budete niekoľko kôl dolovať suroviny na jednom mieste, môžu sa inde vyskytnúť nové udalosti a aktivity, kvôli ktorým by ste mali zbieranie zásob prerušiť a zmeniť lokalitu. Napríklad niektorú vysunutú základňu odboja napadnú mimozemšťania, a tak by ste ju mali brániť, inak prídete o územie alebo vás čaká iná bojová misia.
Boje využívajú osvedčený ťahový systém, kde ovládate jednotlivých členov spočiatku štvorčlenného tímu vojakov. Zahrňuje však aj nové prvky, ktoré ho robia viac taktickejším. Každý vojak môže v kole vykonať dve akcie, ktoré využijete na pohyb, výstrel, nabíjanie zbrane a po novom aj na zbieranie predmetov, nosenie ranených alebo hackovanie. To je vlastne nenáročný proces pri odomykaní dvier alebo (de)aktivovaní dôležitých zariadení, ktorý zvládne každá postava. Vojaci sa môžu kryť za objektmi a v pohotovostnom režime reagujú paľbou na nepriateľa, ktorý sa ukáže v dohľade.
V úvode misie je spravidla váš tím utajený, čo znamená, že nepriatelia o vás nevedia, kým na nich nezaútočíte alebo nevstúpite do zorného poľa hliadok a bezpečnostných systémov. V princípe je teda možné dostať sa na miesto určenia, napríklad k uväznenému rukojemníkovi, aj bez násilia s využitím stealth postupu. K boju však spravidla skôr či neskôr dôjde, no môžete sa naň pripraviť a vhodne rozostaviť svojich vojakov. Po splnení úlohy, prípadne pri ústupe, môžete okrem presunu na evakuačný bod využiť aj privolanie leteckého transportu na vami určené miesto, odkiaľ sa potom vaši vojaci vyšplhajú po lane a opustia vojnovú zónu.
Boje sú už v úvodných misiách celkom slušnou výzvou. Tentoraz nezačínate zabíjaním slabých sivých mužíčkov, ktorých zdoláte s prstom v nose. Proti vám stoja solídne vyzbrojené hliadky, ktoré môžu aj označiť vašich mužov ako prioritný cieľ. Väčším problémom je však ich veliteľ, ktorý sa pretŕča vo svojej pravej podobe a vyzerá dosť hrozivo. Používa psychické sily, ktorými vyvoláva vo vašich vojakoch paniku, ovládne niektorého z nich alebo dokonca oživuje mŕtvych. Navyše na splnenie cieľov misií spravidla máte obmedzený počet kôl, takže treba konať rýchlo. Vojaci môžu byť v boji zabití alebo po vypršaní časového limitu zajatí.
Toto všetko vás čaká už v úvode hry, ale Xcom 2 ponúka oveľa viac. Okrem iného aj multiplayer. Podrobnosti vám už ale prinesieme v recenzii, ktorú môžete očakávať budúci mesiac. Xcom 2 vychádza 5. februára.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 96
- Všetky tri Warcraft hry vychádzajú remastrované vo Warcraft Remastered Battle Ches 112
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- GTA Trilogy dostalo pekný grafický update 40
- RECENZIA: Horizon: Zero Dawn Remastered 72
- Stalker 2 dostal svoje finálne požiadavky na PC, na Xboxe už začal pre-load 103
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Samsung Galaxy S25 Ultra zmení dizajn 22
- Sľubovaný nárast výkonu v PS5 Pro zrejme brzdí priepustnosť pamäte 186 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: 2K / Firaxis Štýl: Stratégia / Ťahová Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|