Dokáže sa hra z Michaloviec presadiť až v Japonsku?

Prinášame vám stručný príbeh slovenského štúdia Cypronia, ktoré začínalo na PC, no vo veľkom sa presadilo až na Wii U

pridal matus_ace 14.2.2016 o 11:59 pod hry
Dokáže sa hra z Michaloviec presadiť až v Japonsku?

HRY > NOVINKY >

Slovenské štúdio Cypronia pravdepodobne nepoznáte, prípadne ste na jeho existenciu už aj zabudli. Ukázali sa nám už pred viac ako dekádou, keď prinášali hry na PC. Príliš však s nimi nezahviezdili a musela prísť zmena. Trochu zmenili názov, no poriadne zmenili orientáciu a začali sa sústrediť na platformy Nintenda. A ako sa ukazuje, pre štúdio z Michaloviec to bola tá správna cesta. Viac nám o tom prezradil CEO štúdia, Štefan Pavelka.

Prečo teda nastal taký razantný obrat? Svoj podiel na tom nesie aj pirátstvo, ktoré ich prinútilo poobhliadnuť sa po niečom inom. To na Nintendo platformách prakticky neexistuje. No svoju rolu zohrali aj udalosti, ktoré sú pre slovenské štúdiá, bohužiaľ, veľmi časté - problémy s vydavateľmi.

"Na PC sme vytvorili real-time stratégiu State of War a RPG Gods: Lands of Infinity. To bolo obdobie, kedy nezávislí vývojári nemali možnosť vydávať hry, všetko muselo ísť cez vydavateľov. Práca s nimi je dosť riskantná. Zveríte im hru a už nemáte kontrolu nad tým čo sa s ňou deje ďalej. Mali sme smolu na vydavateľov z Ameriky, obe hry sa veľmi dobre predávali, bohužiaľ, spoza mláky sme nedostali naše licenčné poplatky. Na zníženie rizika sme sa v Európe dohodli v každej krajine s iným vydavateľom, čo bol dobrý ťah. Zaujímavá situácia nastala v Číne. Aj napriek tomu, že sa hra predávala lacno, v prepočte len za $1.50, zaznamenali sme niekoľko miliónov nelegálnych kópií. State of War je v Číne veľmi populárna, bola inštalovaná takmer na každom počítači v internetovej kaviarni v Číne. Dodnes dostávame kopu e-mailov v čínštine (smiech)."

Po týchto skúsenostiach sa rozhodli prejsť na Nintendo platformy, kde svoju prvú hru priniesli už v roku 2007. A odvtedy im zostali verní. Minulý rok priniesli svoj survival titul Cube Life: Island Survival na Wii U a ten ich katapultoval medzi najpredávanejšie digitálne tituly na tejto platforme hneď v niekoľkých regiónoch. Aktuálne pre ňu pripravujú veľký update, ktorý príde v marci a umožní jednoduché vytváranie a zdieľanie vlastných levelov.

"Vyvíjať hry pre Nintendo je finančne náročnejšie v porovnaní s vývojom na PC alebo smartphony/tablety. Musíte získať licenciu od Nintenda a okrem PC potrebujete aj špeciálny hardvér, takzvaný dev-kit. To platí pre každú platformu, Nintendo DS, 3DS, Wii, Wii U a podobne. S každou novou generáciu konzol je potrebná investícia do nových dev-kitov. Pre programátora vyjde cca 5,000- USD, pre testera je to polovica. Potom sme si museli sami vytvoriť engine, pretože Nintendo hardvér má úplne odlišnú architektúru ako PC. V dnešnej dobe je programovanie jednoduchšie, Nintendo začalo spolupracovať s Unity 3D. Pre Nintendo vyvíjame hry už 5 rokov, sami si ich navrhujeme, vyvíjame, financujeme, vydávame a robíme tiež aj propagáciu a marketing. Začiatky boli ťažké, no tvrdou prácou sme sa z neskúseného vývojára postupne vypracovali na najúspešnejšieho indie (Nintendo communita má svoje oslovenie "Nindie" ) vývojára a vydavateľa. V rebríčkoch predajnosti dominujú hry vydané pod hlavičkou Nintendo. Je naozaj rarita vidieť na prvých miestach hru od nezávislého vývojára. Nám sa to podarilo s hrou Cube Life: v EU sme boli #1, v Amerike #2 a momentálne sme #3 aj v Japonsku (po týždni od začiatku predaja). Predbehli sme pecky ako Super Mario Maker a Splatoon. Je to prvá slovenská hra pre konzoly, ktorá bola v TOP rebríčkoch a máme pocit, že aj prvá slovenská hra, ktorá bola vydaná v Japonsku."

Presadiť sa s hrou v Japonsku nie je jednoduché. O to viac, ak za sebou nemáte veľkého vydavateľa a všetko si financujete sami. Z videí a screenshotov by sa mohlo zdať, že je jedným z dôvodov aj to, že vytvorili klon Minecraftu. No podľa autorov hráči, ktorú hru dobre poznajú potvrdia, že sa len inšpirovali týmto žánrom a idú si vlastnou cestou, pričom vytvorili a ponúkajú zaujímavú alternatívu.

Ak vás Cube Life zaujal, hre sa ešte budeme venovať. Rovnako ak vás zaujímajú detaily o štúdiách z nášho regiónu, môžete si taktiež pozrieť nedávny rozhovor s Marekom Rosom o Space Engineers a GoodAI, či naše rozhovory s tvorcami Kingdom Come: Deliverance. V budúcnosti sa vám pokúsime priniesť ďalšie zaujímavosti z lokálnej kuchyne.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29528)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk