Príbeh o tom, ako Supermanovi zhorel plášť a vývojárov Star Wars poslal do krachu |
Vývojári Star Wars: Rogue Squadron pracovali na ambicióznej hre so Supermanom, ktorá však skončila iba v ranej fáze vývoja
Štúdio Factor 5, ktoré k svetu priviedlo hry zo série Star Wars: Rogue Squadron a taktiež vytvorilo launch titul pre PlayStation 3 - Lair, muselo len o dva roky na to naposledy zatvoriť dvere do svojich kancelárií. A za všetkým stojí hrdina, ktorému slovo zlyhanie nič nehovorí - Superman. Factor 5 sa v roku 2008 spojilo s mladým vydavateľstvom Brash Entertainment, ktoré bolo založené len v roku 2007 s cieľom vytvoriť hru so Supermanom. Aj napriek tomu, že vydavateľ bol v biznise iba rok, podarilo sa im získať práva na vydávanie takto veľkej značky. Skúsenosti pri práci s veľkým produktom sú ale bytostne potrebné, a tak sa spustila vlna problémov a zlých rozhodnutí, ktoré nakoniec viedli až k smutnému koncu.
Pôvodná myšlienka bola jasná - vytvoriť hru, ktorá bude nejakým spôsobom nadväzovať na film z roku 2006 - Superman Returns - tento plán však nakoniec padol, pretože Warner Bros. si svoj názor rozmyslelo a tvorcovia museli mierne otočiť kormidlom. V tom čase mali totiž vytvorené už funkčné prototypy, časti mesta, animácie a kúlového Supermana, ktorý nepriateľom ponúkal bezplatnú jazdu naprieč betónovými stenami obrovských budov. Rozhodnutie Warner Bros. autorom v prvom momente ani tak veľmi neuškodilo, kedže razom získali oveľa viac slobody a ich predstavy ešte narástli - chceli vytvoriť nekompromisnú akčnú adventúru v otvorenom svete. Plán navyše počítal s verziami pre PlayStation 3, Xbox 360 a pravdepodobne aj Nintendo Wii.
Brash Entertainment v tomto momente narazil na svoje chabé skúsenosti, skončili vo finančných problémoch a nakoniec museli svoju činnosť ukončiť. Ak by teda mali práce na hre pokračovať, Factor 5 by muselo získať nového vydavateľa, ktorý by im vývoj prefinancoval. Každopádne, hra nebola v tak dobrom štádiu, aby niekto o ňu prejavil záujem. V takejto forme dlho nevydržali a aj oni siahli na svoje dno, prišla finančná kríza, prepúšťanie zamestnancov a nakoniec aj úplné zatvorenie štúdia.
Celý príbeh zhrnuli Unseen64 vo svojom videu
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 344
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >